  • 1. Data: 2005-05-08 17:14:58
    Temat: zameldowanie w mieszkaniu
    Od: "Bo" <b...@i...pl>

    Proszę o pomoc w niżej opisanej kwestii. Kupiłam (na przyszłość) mieszkanie
    mojemu synowi. Z przyczyn obiektywnych syn nie może aktualnie w nim
    zamieszkać. Zamierzam je wynająć dwóm kuzynkom studiującym w moim mieście. Nie
    chciałabym ich jednak meldować.Nadmieniam, że doraźnie właścicielami
    mieszkania jesteśmy ja i mąż oraz, że posiadamy już mieszkanie własnościowe.
    Czy zgodnie z prawem należy w tym mieszkaniu kogoś zameldować?

  • 2. Data: 2005-05-08 17:19:47
    Temat: Re: zameldowanie w mieszkaniu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bo wrotne:

    > chciałabym ich jednak meldować.Nadmieniam, że doraźnie właścicielami
    > mieszkania jesteśmy ja i mąż oraz, że posiadamy już mieszkanie własnościowe.
    > Czy zgodnie z prawem należy w tym mieszkaniu kogoś zameldować?

    Jeśli ktoś tam mieszka, to musi być tam zameldowany.

    W przeciwnym przypadku - jako właścicielka - narażasz się (teoretycznie)
    na grzywnę.

  • 3. Data: 2005-05-08 18:36:27
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 08/05/2005 19:19, Andrzej Lawa wrote :
    > Bo wrotne:

    > Jeśli ktoś tam mieszka, to musi być tam zameldowany.
    >
    > W przeciwnym przypadku - jako właścicielka - narażasz się (teoretycznie)
    > na grzywnę.

    I uzupełnię, że nawet jeśli mieszkają, ale nie są zameldowani, to wbrew
    ich woli i tak ich z mieszkania nie wyrzucisz.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 4. Data: 2005-05-08 23:19:31
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > I uzupełnię, że nawet jeśli mieszkają, ale nie są zameldowani, to wbrew
    > ich woli i tak ich z mieszkania nie wyrzucisz.

    a ja uzupelnie ze nie ma w tym kraju obowiazku meldunkowego, a zeby bylo
    ciekawiej to dodam ze taki obowiazek zgodnie z obowiazujacym prawem nie byl
    legalny jesli dobrze pamietam od 1956roku, kiedy to polska podpisala jedna z
    konwencji o swobodzie przemieszczania sie i czyms tam jeszcze, w ktorej to
    konwencji (umowie?) bylo doslownie o obowiazku meldunkowym napisane.

    jedyne co jak by sie mocno uprzec to mezczyzn dotyczy wojskowy obowiazek
    meldunkowy, ale z drugiej strony czy jesli ktos opuszcza lokal na
    Xgodzin(gdzie x od 1 do 100) to czy mozna powiedziec ze bieg przebywania pod
    danym adresem rozpoczyna sie od nowa:))) ... cytujac p. Modzelewskiego
    (niedoslownie) "...ustawodawca jest konsekwentny ale prosze nie mylic tego z
    inteligentny..."

    pozdrawiam
    bolo

  • 5. Data: 2005-05-08 23:31:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bolo wrote:

    > a ja uzupelnie ze nie ma w tym kraju obowiazku meldunkowego,

    serio? w jakim kraju, bo chyba nie piszesz o Polsce?

  • 6. Data: 2005-05-08 23:31:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bolo wrote:

    > a ja uzupelnie ze nie ma w tym kraju obowiazku meldunkowego, a zeby bylo

    Sugeruję ci uzupełnić swoją wiedzę i nie wprowadać innych w błąd.

    Obowiązek istnieje nadal. Tylko jest dość słabo egzekwowany.

  • 7. Data: 2005-05-09 11:29:23
    Od: "Bo" <b...@i...pl>

    > Sugeruję ci uzupełnić swoją wiedzę i nie wprowadać innych w błąd.
    >
    > Obowiązek istnieje nadal. Tylko jest dość słabo egzekwowany.
    Dziękuję ślicznie za pomoc, proszę mnie oświecić kto ukarze mnie grzywną,
    jeżeli podam spółdzielni mieszkaniowej, że w tym oto mieszkaniu, którego
    jestem właścicielem zamieszkiwać będą takie a takie osoby.

  • 8. Data: 2005-05-09 12:32:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bo wrote:

    > Dziękuję ślicznie za pomoc, proszę mnie oświecić kto ukarze mnie grzywną,
    > jeżeli podam spółdzielni mieszkaniowej, że w tym oto mieszkaniu, którego
    > jestem właścicielem zamieszkiwać będą takie a takie osoby.

    Jeżeli podasz to nikt,
    jeżeli nie podasz to na podstawie Ustawy o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych

    Art. 56.
    Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z dnia
    20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114, z 1981 r. Nr
    24, poz. 124, z 1982 r. Nr 16, poz. 125, z 1983 r. Nr 6, poz. 35 i Nr
    44, poz. 203, z 1984 r. Nr 54, poz. 275, z 1985 r. Nr 14, poz. 60 i Nr
    23, poz. 100, z 1986 r. Nr 39, poz. 193, z 1988 r. Nr 20, poz. 135 i Nr
    41, poz. 324, z 1989 r. Nr 34, poz. 180, z 1990 r. Nr 51, poz. 297, Nr
    72, poz. 422 i Nr 86, poz. 504, z 1991 r. Nr 75, poz. 332 i Nr 91, poz.
    408, z 1992 r. Nr 24, poz. 101, z 1994 r. Nr 123, poz. 600, z 1995 r. Nr
    6, poz. 29, Nr 60, poz. 310 i Nr 95, poz. 475, z 1997 r. Nr 54, poz.
    349, Nr 60, poz. 369, Nr 85, poz. 539, Nr 98, poz. 602, Nr 104, poz.
    661, Nr 106, poz. 677, Nr 111, poz. 724, Nr 123, poz. 779, Nr 133, poz.
    884 i Nr 141, poz. 942, z 1998 r. Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 83,
    poz. 931 i Nr 101, poz. 1178 oraz z 2000 r. Nr 22, poz. 271, Nr 73, poz.
    852, Nr 74, poz. 855 i Nr 117, poz. 1228).

  • 9. Data: 2005-05-09 17:14:18
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Wątek rozwinął się ciekawie, ale odpowiem Ci krótko i na temat:
    - nie melduj ich
    - nie będziesz miała z tego tytułu problemów

    Powyższe jest stweirdzeniem nie stanu prawnego ale stanu faktycznego w
    Polsce.
    Teoretycznie powinny osoby zamieszkujące być zameldowane, ale:
    1. nikt nie ma jak tego sprawdzić
    2. nawet jakby to się stwierdziło to nie ma powiedziane jakie są kary.

    Chciałbym zobaczyć osobę w Polsce dzisiaj, która wynajmuje mieszkanie i
    melduje tam delikwenta :) Mogiła aż po grób!
    Ale jak tak bardzo się boisz naciągać prawo to zainteresuj się jeszcze opcją
    meldunku tymczasowego - choć nawet to odradzam bardzo mocno.

    --==<< Scottos >>==--

  • 10. Data: 2005-05-09 18:36:05
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/05/2005 19:14, Scottos wrote :
> [...]
    > Polsce.
    > Teoretycznie powinny osoby zamieszkujące być zameldowane, ale:

    Ależ wyjątkowo łatwo sprawdza to dzielnicowy.

    > 2. nawet jakby to się stwierdziło to nie ma powiedziane jakie są kary.

    Ciekawa teza. Zechcesz bliżej wyjaśnić?

    > Chciałbym zobaczyć osobę w Polsce dzisiaj, która wynajmuje mieszkanie i
    > melduje tam delikwenta :) Mogiła aż po grób!

    Chcesz powiedzieć, że jak zameldowany to nie da się wyeksmitować, a jak
    zameldowany to się da?

    > Ale jak tak bardzo się boisz naciągać prawo to zainteresuj się jeszcze opcją
    > meldunku tymczasowego - choć nawet to odradzam bardzo mocno.

    Bo?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have