  • 1. Data: 2005-05-08 17:32:38
    Temat: Żądanie od lokatora
    Od: b...@b...pl

    Jestem lokatorem kwaterunkowym - i wkrótce zostanę zmuszony do zaskarżenia dużej
    podwyżki czynszu - jaką niebawem otrzymam - w związku z uwolnieniem czynszów
    przez Trybunał Konstytucyjny.

    Wstępem do zaskarżenia jest pisemne żądania, aby właściciel podał przyczynę
    podwyżki oraz przedstawił kalkulację. Potem te dokumenty składa się w sądzie
    razem z pozwem.

    O tym "żądaniu " mówi o artykuł 8a, ustęp 4, ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o
    ochronie praw lokatorów... :
    "Podwyżka, w wyniku której wysokość czynszu albo innych opłat za używanie lokalu
    przekroczy w skali roku 3% wartości odtworzeniowej lokalu, może nastąpić tylko w
    uzasadnionych przypadkach. Na pisemne żądanie lokatora właściciel w terminie 7
    dni przedstawi na piśmie przyczynę podwyżki i jej kalkulację."

    Napisałem już to żądanie - i mam pytanie czy to może tak brzmieć - oczywiście
    dane osobowe są zamarkowane:

    Wąchock, dnia 11.05.2005 r.

    Jan Lokator
    ul. Czynszowa 5/2
    30-000 Wąchock

    do

    Jan Kamienicznik
    ul. Trybunału Konstytucyjnego 19
    30-100 Wąchock

    PODANIE

    W oparciu o art. 8a ust. 4 USTAWY z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z
    2005 r., Nr 31 poz. 266) proszę o przedstawienie na piśmie przyczyny podwyżki
    czynszu i jej kalkulację, w terminie do 7 dni.

    Jan Lokator

    Czy dobrze napisałem? Czy jeżeli w ustawie jest to nazwa "żądaniem" to
    powinienem też to tak nazwać "żądanie" - staram się unikać ostrych sformułowań -
    tylko sięgać po instrumenty, jakie daje mi prawo.

    bajczor

  • 2. Data: 2005-05-08 21:06:03
    Temat: Re: Żądanie od lokatora
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    pasozyt

  • 3. Data: 2005-05-09 20:51:54
    Od: Mariusz Zieliński <l...@l...pl>

    Przemek R... napisał:
    > pasozyt

    ciemiężca

    Swoją drogą to jeśli właściciel podnosi cenę to napewno zgodnie z
    koniecznością i umieszczenie danych, które już raz przeliczył nie sprawi
    mu trudności.

    --
    mariuszZIELIŃSKI

  • 4. Data: 2005-05-09 21:06:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Zieliński" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > ciemiężca

    co to znaczy? (nie ma w slowniku :)

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 5. Data: 2005-05-09 22:14:06
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    A nie mówiłem, że stanie na moim :-)))))))))))))

    Włodzimierz Ulianow (Lenin)

  • 6. Data: 2005-05-10 11:53:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:d5onka$5pq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >A nie mówiłem, że stanie na moim :-)))))))))))))

    ?

    P.

  • 7. Data: 2005-05-10 15:33:13
    Od: Mariusz Zielinski <l...@l...pl>