  • 11. Data: 2005-05-09 16:51:21
    Temat: Re: [PoRD] Znak D-19 (Postój TAXI) Czy jest równoznaczny z B-36 ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " Zbrodniarz drogowy wg SM"

    >We wtorek starcie z SM bo mandatu oczywiście nie przuyjąłem ..
    1. Czy funkcjonaruusz okazał upoważnienie do dokonywania kontroli
    ruchu drogowego (moze nie został przeszkolony i wcale nie mógł tego
    robić)
    2. SM moze dokonac kontroli w tej sytuacji jesli, naruszyles przepisy
    o zatrzymaniu lub postoju pojazdów i tu pytanie który przepis ?

    Artur Golański

  • 12. Data: 2005-05-09 18:04:45
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > 1. Czy funkcjonaruusz okazał upoważnienie do dokonywania kontroli
    > ruchu drogowego (moze nie został przeszkolony i wcale nie mógł tego
    > robić)

    Nie .. .ale świetnie się bawiłem naprowadzając go na sprawne
    elementy.

    NIech Pan sprawdzi jak głęboki bieżnik mam z tyłu i czy opony
    mam pościnane ;) Pan władza pobrudził łapki bo chwile wcześniej
    przez błoto zamieliłem ;)

    Niech Pan sprawdzi , czy spryskiwacze działają ;) (Jden jest
    odstawiony od prawidłowego kierunku .. ale podczas jazdy pod
    wpływem naporu powietrza leci na szybę ;) na postoju chlapie na
    osobę obok ;) etc ... Nie mogłem sobie odmówić ;)

    > 2. SM moze dokonac kontroli w tej sytuacji jesli, naruszyles przepisy
    > o zatrzymaniu lub postoju pojazdów i tu pytanie który przepis ?

    Starcie polegać będzie na żądaniu przedstawienia podstawy ew.
    mandatu , któego nie przyjąłem, czyli udowodnienie mi , że znak
    TAXI jest znakiem zakazu bądź nakazu ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 13. Data: 2005-05-10 04:54:39
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:d5makb$62r$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Moim zdaniem zatrzymanie się przez inny pojazd na obszarze postoju
    > taksówek nie może być ścigane jako wykroczenie zatrzymania się w
    > miejscu, gdzie jest to zakazane. Natomiast uważam, że wobec faktu, że
    > postoje taksówek są wyznaczane aktami prawa miejscowego (gmina ustala w
    > uchwałach takie miejsce), to można Cię ukarać za naruszenie tego prawa.
    > To też wykroczenie.

    W większości (wszystkie?) miejsca postojowe dla taksówek
    są przez korporacje dzierżawione od miasta_gminy i to te
    korporacje są w tym momencie właścicielami, a raczej
    dysponentami(?) tych wyznaczonych miejsc.
    I tu zastanawiam się czy Straż Miejska *ma prawo*
    do karania_interwencji na "cudzym podwórku" bez prośby,
    wezwania właściciela_dysponenta danego terenu.
    Ja tylko "głośno myślę", ale przecież coś się zmieniło w
    kwestii postojów taxi od czasów gdy były one państwowe?
    Co będzie gdy jakiś taksówkarz_kolega który płaci haracz
    za to miejsce postojowe zaprosi nas tam aby sobie
    ze mną_z Tobą pogadać? To jest miejsce za które on
    płaci więc mam nadzieję, że i ma prawo dowolnie nim
    dysponować. Oczywiście tylko wtedy gdy nie utrudni to
    pracy innym taksówkarzom.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Denerwować się - to mścić się na własnym

  • 14. Data: 2005-05-10 13:48:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płaci więc mam nadzieję, że i ma prawo dowolnie nim
    > dysponować. Oczywiście tylko wtedy gdy nie utrudni to

    Wydaje mi się, że nie przejdzie. Faktem jest, że jest taka niepisana
    zasada, w myśl której Policja, czy Straż Miejska raczej po prywatnych
    terenach bez istotnej przyczyny nie chodzi i za parkowanie grzywien nie
    nakłada. Ale Postój taksówek, to droga publiczna przeważnie i nie ma
    żadnego powodu do tego, by taką interwencje uznać za nieuzasadnioną.

  • 15. Data: 2005-05-10 17:00:31
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nakłada. Ale Postój taksówek, to droga publiczna przeważnie i nie ma
    > żadnego powodu do tego, by taką interwencje uznać za nieuzasadnioną.

    Ale cały czas Robercie o to chodzi, czy właśnie nie jest to
    uzasadnione ;)

    W końcu D19 jest równoznacznie zakazem postoju innych aut niż
    taksówek, czy nie jest ?

  • 16. Data: 2005-05-10 17:16:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d5qpim$em7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W końcu D19 jest równoznacznie zakazem postoju innych aut niż
    > taksówek, czy nie jest ?

    Nie jest rónoznaczny z zakazem postoju, ale również zakazuje takiego
    postoju na zasadzie prawa miejscowego. Jest kilka pobocznych skutków
    takiego stanu rzeczy. na przykałd inwalida nei może sie tam zatrzymywać.
    No i inna podstawa prawna mandatu.

  • 17. Data: 2005-05-10 17:37:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >W końcu D19 jest równoznacznie zakazem postoju innych aut niż
    >taksówek, czy nie jest ?
    Zwyczajowo tak to się rozumie, jednak prawnie znak D-19 tylko
    informuje. Podobnie jest np. D-40 "strefa zamieszkania" oznacza wjazd
    do strefy zamieszkania, D-37 "tunel" oznacza wjazd do tunelu czy
    wreszcie D-39 "dopuszczalne prędkości" informuje o dopuszczalnych
    prędkościach.... Natomiast zakazy dotyczące D-37,39 czy 40 są wyrażone
    w ustawie PoRD.
    Zauwaz, ze podobnie jest ze znakami D-15,16 (przystanek autobusowy)
    oznaczają miejsce zatrzymywania się... I tu znów zakaz wyrazą ustawa,
    natomiast w przypadku D-19 nigdzie zakazu nie ustalono.

    Artur Golański

  • 18. Data: 2005-05-10 19:47:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Zauwaz, ze podobnie jest ze znakami D-15,16 (przystanek autobusowy)
    > oznaczają miejsce zatrzymywania się... I tu znów zakaz wyrazą ustawa,
    > natomiast w przypadku D-19 nigdzie zakazu nie ustalono.

    Moim zdaniem zakaz ów wyrażono pisząc, ze to miejsce przeznaczone tylko
    i wyłącznie dla taksówek. Jak tylko dla nich, to nie dla innych.

  • 19. Data: 2005-05-10 19:53:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem zakaz ów wyrażono pisząc, ze to miejsce przeznaczone tylko
    > i wyłącznie dla taksówek. Jak tylko dla nich, to nie dla innych.

    Ale czy istnieje

  • 20. Data: 2005-05-10 19:58:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem zakaz ów wyrażono pisząc, ze to miejsce przeznaczone tylko
    > i wyłącznie dla taksówek. Jak tylko dla nich, to nie dla innych.

    ALe czy ISTNIEJE zakaz zatrzymania się w takim miejscu?

    M.