eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[PoRD] Znak D-19 (Postój TAXI) Czy jest równoznaczny z B-36 ? › Re: [PoRD] Znak D-19 (Postój TAXI) Czy jest równoznaczny z B-36 ?
    From: "jasi" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PoRD] Znak D-19 (Postój TAXI) Czy jest równoznaczny z B-36 ?
    Date: Sun, 08 May 2005 21:44:35 GMT

    w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych masz napisane:

    § 53. 1. Znak D-19 "postój taksówek" oznacza miejsce przeznaczone na postój
    taksówek osobowych, z wyjątkiem taksówek zajętych.

    2. Znak D-20 "koniec postoju taksówek" oznacza miejsce, w którym kończy się
    postój taksówek; jeżeli na postoju taksówek nie umieszczono znaku D-20, to
    kończy się on w odległości nie większej niż 20 m przed znakiem D-19.

    3. Umieszczony dodatkowo na znakach D-19 i D-20 napis "Bagażowe" wskazuje,
    że znaki te dotyczą taksówek bagażowych. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się
    odpowiednio.

    zaś ustawa mówi:

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

    1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu
    oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;

    2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze
    dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym
    przejściem lub przejazdem;

    3) w tunelu, na moście lub na wiadukcie;

    4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    najeżdżania na tę linię;

    5) na jezdni obok linii przerywanej wyznaczającej krawędź jezdni oraz na
    jezdni i na poboczu obok linii ciągłej wyznaczającej krawędź jezdni;

    6) w odległości mniejszej niż 10 m od przedniej strony znaku lub sygnału
    drogowego, jeżeli zostałyby one zasłonięte przez pojazd;

    7) na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju
    pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni
    dwukierunkowej o małym ruchu;

    8) na pasie między jezdniami;

    9) w odległości mniejszej niż 15 m od słupka lub tablicy oznaczającej
    przystanek, a na przystanku z zatoką - na całej jej długości;

    10) w odległości mniejszej niż 15 m od punktów krańcowych wysepki, jeżeli
    jezdnia z prawej jej strony ma tylko jeden pas ruchu;

    11) na drodze dla rowerów.

    2. Zabrania się postoju:

    1) w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy,
    garażu, parkingu lub wnęki postojowej;

    2) w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu
    lub wyjazd tego pojazdu;

    3) przed i za przejazdem kolejowym, po obu stronach drogi, na odcinku od
    przejazdu kolejowego do słupka wskaźnikowego z jedną kreską;

    4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;

    5) na obszarze zabudowanym, pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej
    masie całkowitej przekraczającej 16 t lub o długości przekraczającej 12 m,
    poza wyznaczonymi w tym celu parkingami.

    3. Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze
    ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli
    unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący
    pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych
    uczestników ruchu.

    4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu
    wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    możesz się z nimi droczyć ale czy wygrasz - mało prawdopodobne bo skoro
    rozporządzenie mówi "przeznaczone na postój taksówek" to a contrario nie dla
    innych pojazdów

    jasin

    =

    Użytkownik " Zbrodniarz drogowy wg SM"
> [...]
    >
    > SM usiłuje ukarać mnie za postój w miejscu NIEDOZWOLONYM.
    >
    > Stanąłem na terenie wyznaczonym znakami D19.
    >
    > Czy D19 jest równoznaczne z B36 ? Czytałem o orzeczeniu tryb konst w
    kwestii
    > znaków informacyjnych, ale o tym, że znak o płatnej strefie parkowania
    > równolegle może robić za zakaz zatrzymywania się.
    >
    > Czy tak jest i w tym przypadku ?
    >
    > Nie będę opisywał okoliczności bo za długo by to zabrało ... Załóżmy , że
    > zaparkowałem przed bankomatem na około minuty i pół ... większość
    > korzystających z tego bankomatu parkuje przy chodniku (pod znakiem TAXI)
    by

    http://www.gazeta.pl/usenet/