  • 21. Data: 2007-12-30 22:34:13
    Temat: Re: Po co się kupuje spółki?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Roman Rumpel napisał:
    > Nie jest. Szybciej można kupić i zgłosić nowych właścicieli do KRS, niż
    > zakładac i wpisywać nową spółkę.

    Mylisz się. Zmiana czy rejestracja nowej spółki w KRS to ten sam czas.
    Czasem udawało mi się zarejestrować nową firmę DOSŁOWNIE w kilka dni.

    W przypadku zakupy spółki z o.o. sprawa jest już o wiele bardziej
    skomplikowana niż założenie nowej.
    Najpierw konieczna jest wizyta u notariusza gdzie zawierana jest umowa
    kupna-sprzedaży udziałów, a wiele spółek z o.o. ma paskudne zapisy w
    statutach, które to utrudniają.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 22. Data: 2007-12-30 22:41:45
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Arek dość niespodziewanie napisał(a):

    > Mylisz się. Zmiana czy rejestracja nowej spółki w KRS to ten sam czas.

    Ja pisze o łącznym czasie wszystkich czynności

    > Czasem udawało mi się zarejestrować nową firmę DOSŁOWNIE w kilka dni.

    Cóż, ja mam inne doswiadczenia. Licząc czas na uzgodnienie z wspolnikami
    nowej umowy, akt notarialny ZUS, US (samo nadanie nuoeru NIP i VAT UE to
    kilka dni), i dalej KRS bywa dłuzej niż kupno gotowej spółki, która to
    wszystko ma i można w zasadzie już działać i czekać tylko na wpis zmiany
    właścicieli. Ewentualnie potrzebną zmianę umowy można załatwić później

    > W przypadku zakupy spółki z o.o. sprawa jest już o wiele bardziej
    > skomplikowana niż założenie nowej.

    Bo?

    > Najpierw konieczna jest wizyta u notariusza

    a przy zakładaniu nowej nie jest konieczna?

    > gdzie zawierana jest umowa
    > kupna-sprzedaży udziałów,

    Umowa sprzedaży - polskie prawo nie zna czegos takiego, ajk umowa
    kupna-sprzedaży (to tak na uboczu, no offence, mam feblika na tym punkcie )

    > a wiele spółek z o.o. ma paskudne zapisy w
    > statutach, które to utrudniają.

    Jak juz spółka jest na sprzedaż, to nie ma z tym problemów. Jak są, to sie
    takiej nie kupuje, bo to znaczy, ze dotychczasowi właściciele nie sa gotowi
    jej sprzedać. Zreszta te poaskudne zapisy to ew uzależnienie zbycia udziałów
    od zgody Zarządu/pozstałych wspólników - jeden papierek, do napisania i
    podpisania w piec minut.

    > pozdrawiam
    > Arek

    Też pozdrawiam
    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 23. Data: 2007-12-30 22:53:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Roman Rumpel napisał:
    > Ja pisze o łącznym czasie wszystkich czynności

    Notariusz, KRS itd. to ten sam czas, ale masz rację poniżej w kwestii,
    którą przeoczyłem, czyli odnośnie uzyskania NIPu.
    Poza tym teraz świeże firmy są poszkodowane - dlaczego Rzecznik Praw
    Obywatelskich w tej sprawie nie interweniuje to nie kumam - bo muszą
    czekać 8 miesięcy na zwrot VATu co praktycznie uniemożliwia działalność.

    > a przy zakładaniu nowej nie jest konieczna?

    Przy spółce akcyjnej wystarczą dwie osoby i akcje na okaziciela.
    I w mojej ocenie spółki z o.o. w obecnej sytuacji to porażka, tylko
    akcyjne mają sens i to nie w Polsce a zakładane w Bułgarii gdzie 100
    tys. złoty kapitału wystarcza i płaci się tylko 10% podatku dochodowego.

    > Jak juz spółka jest na sprzedaż, to nie ma z tym problemów. Jak są, to
    > sie takiej nie kupuje, bo to znaczy, ze dotychczasowi właściciele nie sa
    > gotowi jej sprzedać. Zreszta te poaskudne zapisy to ew uzależnienie

    Nie zgodzę się. Większość takich spółek, jeśli nie wszystkie, to zwykły
    chłam, gdzie czasem ciężko zebrać udziałowców bo nikomu na firmie już
    nie zależy.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 24. Data: 2007-12-30 23:08:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> writes:

    [ciap]

    > Umowa sprzedaży - polskie prawo nie zna czegos takiego, ajk umowa
    > kupna-sprzedaży (to tak na uboczu, no offence, mam feblika na tym
    > punkcie )

    Dobrze wiedzieć.

  • 25. Data: 2007-12-30 23:09:28
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    > Bo to jest dużo szybsze i łatwiejsze, niż zakładanie nowej spółki.

    Bzdura, zwykle spółkę kupuje się celem pozyskania pewnej jej części,
    która nie jest na sprzedaż osobno (marka, know-how, produkt etc).

  • 26. Data: 2007-12-30 23:11:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Arek dość niespodziewanie napisał(a):
    > Nie zgodzę się. Większość takich spółek, jeśli nie wszystkie, to
    > zwykły chłam, gdzie czasem ciężko zebrać udziałowców bo nikomu na
    > firmie już nie zależy.

    Powiem Ci tak - istnieja dwie kategorie ogłoszeń:
    1. spółkę kupię i tam czasem zdrza sie chłam wśród zgłaszających się z
    ofertą sprzedaży spółki, ale takich sie zlewa i każe im przyjśc jak już będa
    przygotowani
    2. spółkę sprzedam i wtedy muszą byc przygotowani

    Pozdrawiam i widzę, ze w zasadize widzimy to samo :)

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 27. Data: 2007-12-30 23:15:30
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    "Piotr Dembiński" dość niespodziewanie napisał(a):

    > Bzdura, zwykle spółkę kupuje się celem pozyskania pewnej jej części,
    > która nie jest na sprzedaż osobno (marka, know-how, produkt etc).

    Piotrze - wybacz, ale nie na temat piszesz. przeczytaj jeszcze raz posta
    zaczynającego wątek. My piszemy o ogłoszeniach "spółkę kupię".

    To zupełnie co innego niż kupowanie konkretnej spółki dla jej walorów.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 28. Data: 2007-12-30 23:15:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Roman Rumpel napisał:
    [..]
    > 2. spółkę sprzedam i wtedy muszą byc przygotowani

    Trzeba też zwrócić uwagę, że zakup wcześniej już działającej spółki to
    duże ryzyko bo:
    - urzędasy ze skarbówki mogą coś "znaleźć" i... nadprogramowe koszty gotowe
    - jak firma zacznie dobrze funkcjonować to nagle mogą się znaleźć jej
    stare ale niby jare weksle.
    Niby dziś weksle powinny być zgłoszone w KRSie, ale kto to robi?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 29. Data: 2007-12-30 23:18:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

> [...]
    > duże ryzyko bo:
    > - urzędasy ze skarbówki mogą coś "znaleźć" i... nadprogramowe koszty

    No, tu już rola prawnika obsługującego transakcję, żeby to sprawdził i
    dodatkowko zabezpieczył.

    > - jak firma zacznie dobrze funkcjonować to nagle mogą się znaleźć jej
    > stare ale niby jare weksle.

    j.w.

    zresztą no risk no fun ;)

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 30. Data: 2007-12-30 23:39:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > Piotrze - wybacz, ale nie na temat piszesz. przeczytaj jeszcze raz
    > posta zaczynającego wątek. My piszemy o ogłoszeniach "spółkę kupię".

    O handlu osobami prawnymi?