  • 11. Data: 2007-12-30 20:26:09
    Temat: Re: Po co się kupuje spółki?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > - nowa spółka ma zerową wiarygodność (istnieje od kilku dni/tygodni)

    Stara może mieć wiarygodność ujemną.

    > - nowa spółka wymaga innych formalności niż przeniesienie własności
    > starej spółki na nowych właścicieli - tu łatwiej jest podstawić słupa

    No, może tak.

    > - nowa spółka wymaga wkładu w wys. min. 50 tys. zł, starą spółkę można
    > kupić za dużo mniejsze pieniądze

    Jak ktoś szykuje większy przekręt to te 50k nie stanowi kwestii.

    > itp itd

    I tego byłbym ciekaw :)

  • 12. Data: 2007-12-30 20:45:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 21:26:09 +0100, Alek napisał(a):

    > Stara może mieć wiarygodność ujemną.

    To logiczne, że takiej się nie kupi. Chyba, że do konkretnego celu. Np.
    mamy w budżecie firmy sporawą nadwyżkę a przed US chcemy wykazać straty. Co
    robimy? Kupujemy zadłużoną spółkę z o.o.

    > Jak ktoś szykuje większy przekręt to te 50k nie stanowi kwestii.

    To zależy od skali przekrętu. Jeśli mówimy o przekrętach zamykających się w
    kwotach 50-250k zł, to różnica 45k. jest bardzo istotna, a przecież starą
    spółkę można kupić czasem i za kilka tysięcy. W takim wypadku mechanizm
    jest prosty - starej spółce dużo łatwiej uzyskać kredyt kupiecki w
    hurtowni. Przez 2-3-5 miesięcy handlują z hurtownią i regulują należności w
    terminie, stopniowo zwiększając wymiar dostaw, aż w końcu biorą towar za
    kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy i znikają. Jeśli ktoś to zrobi mądrze, to
    właściwie nikt go potem nie znajdzie :)

    Ale to grupa o prawie, a nie o oszustwach :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2007-12-30 21:17:17
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > właściwie nikt go potem nie znajdzie :)
    >
    > Ale to grupa o prawie, a nie o oszustwach :))

    Nie, żebym został źle zrozumiany, ale prawo ma dużo wspólnego z oszustwami.
    I znając je można po prostu ich uniknąć - taka prewencja.
    A zastanawialem sie nad problemem, bo ogloszen dot kupna spolki jest cala
    masa

    MK

  • 14. Data: 2007-12-30 21:21:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    scream <n...@p...pl> writes:

    > To logiczne, że takiej się nie kupi. Chyba, że do konkretnego
    > celu. Np. mamy w budżecie firmy sporawą nadwyżkę a przed US chcemy
    > wykazać straty. Co robimy? Kupujemy zadłużoną spółkę z o.o.

    Na to też są przepisy.

  • 15. Data: 2007-12-30 21:22:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał

    > Wraz ze spółką kupił jej produkty, know-how, personel - w takim
    > przypadku sens zakupu jest jasny. Ale tu mówimy o zakupie gołej
    > osoby prawnej.

    Temat 'Po co się kupuje spółki'.

  • 16. Data: 2007-12-30 21:24:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Koju" <m...@p...onet.pl> writes:

    [ciap]

    > Nie, żebym został źle zrozumiany, ale prawo ma dużo wspólnego
    > z oszustwami.

    Szczególnie przepisy dotyczące oszustw.

  • 17. Data: 2007-12-30 21:36:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 30 Dec 2007 22:21:54 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Na to też są przepisy.

    Co nie zmienia faktu, że nadal jest to powszechny proceder.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2007-12-30 21:59:40
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    > Stara może mieć wiarygodność ujemną.

    No to zmieniasz firmę i jedziesz od nowa. Albo liczysz na lekkomyślność
    klientów.

    > Jak ktoś szykuje większy przekręt to te 50k nie stanowi kwestii.

    Hehe, ale jak wówczas napisać "ale moja spółka akcyjna ma 50 mln
    kapitału! - więc jestem zajebiście wiarygodny!"? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 19. Data: 2007-12-30 22:24:20
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Koju dość niespodziewanie napisał(a):
    > Witam
    > Po co się kupuje spółki?

    Bo to jest dużo szybsze i łatwiejsze, niż zakładanie nowej spółki.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 20. Data: 2007-12-30 22:25:25
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Alek dość niespodziewanie napisał(a):

    > Ale po co kupować istniejącą spółkę? Założenie nowej jest równie
    > proste i szybkie.

    Nie jest. Szybciej można kupić i zgłosić nowych właścicieli do KRS, niż
    zakładac i wpisywać nową spółkę.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl