    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po co się kupuje spółki?
    Date: Sun, 30 Dec 2007 23:53:26 +0100

    Użytkownik Roman Rumpel napisał:
    > Ja pisze o łącznym czasie wszystkich czynności

    Notariusz, KRS itd. to ten sam czas, ale masz rację poniżej w kwestii,
    którą przeoczyłem, czyli odnośnie uzyskania NIPu.
    Poza tym teraz świeże firmy są poszkodowane - dlaczego Rzecznik Praw
    Obywatelskich w tej sprawie nie interweniuje to nie kumam - bo muszą
    czekać 8 miesięcy na zwrot VATu co praktycznie uniemożliwia działalność.

    > a przy zakładaniu nowej nie jest konieczna?

    Przy spółce akcyjnej wystarczą dwie osoby i akcje na okaziciela.
    I w mojej ocenie spółki z o.o. w obecnej sytuacji to porażka, tylko
    akcyjne mają sens i to nie w Polsce a zakładane w Bułgarii gdzie 100
    tys. złoty kapitału wystarcza i płaci się tylko 10% podatku dochodowego.

    > Jak juz spółka jest na sprzedaż, to nie ma z tym problemów. Jak są, to
    > sie takiej nie kupuje, bo to znaczy, ze dotychczasowi właściciele nie sa
    > gotowi jej sprzedać. Zreszta te poaskudne zapisy to ew uzależnienie

    Nie zgodzę się. Większość takich spółek, jeśli nie wszystkie, to zwykły
    chłam, gdzie czasem ciężko zebrać udziałowców bo nikomu na firmie już
    nie zależy.

    pozdrawiam
    Arek

    --