  • 31. Data: 2002-09-01 09:59:55
    Temat: Re: Po co dowody osobiste ?
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3D716A4F.625E1963@elita.pl...
    > Marcyś wrote:
    > [..]
    >
    > Doprawdy?
    > Widzę, że mentalność niewolnika niektórym przeżarła mózg na wskroś. :(
    >
    > Arek

    To samo odnosi się do anarchistów.

  • 32. Data: 2002-09-01 10:04:47
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Matrix" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma obowiązku bycia ubezpieczonym ???
    > Ciekawe,powiedz więc jak unikasz płacenia SUZ.
    > Jeśli jednak ja jestem "nadobowiązkowy" i posiadam prawo jazdy i paszport
    > ,to po cholerę mi jeszcze DO ?

    Ano nie ma - nie mam obowiązku pracować i płacić na ZUS.
    SUZ-u nie znam.
    Za lekarza mogę płacić, a emerytury nie chcę.

    > No jasne.
    > 13 grudnia 1981 pamiętam aż za dobrze:-((

    Chyba nie, bo jeszcze nikt nie stwierdził, że coś było
    niezgodne z prawem - nawet ostatnio TK tak orzekł.
    Więc jednak nawet takie państwo jak PRL mogło
    ograniczyć swobody. Rozróżniam swobody obywatelskie
    od praw człowieka.
    Jednak chyba porównianie stanu wojennego z obowiązkiem
    posiadania określonych dokumentów to przesada.

  • 33. Data: 2002-09-01 10:09:16
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > Nie płacą ,podobnie jak bezrobotni,ale winni byc zarejestrowani i to
    > wystarczy,by uniknąc np. pełnej odpłatności za szpital.
    > Inna sprawa z czego taki człowiek miałby zapłacic taki horrendalny
    rachunek
    > ;-)

    Nie winni być zarejestrowani, tylko mają do tego prawo.

    > BTW jeśli podajesz przykład bezdomnego,to (biorąc pod uwagę topic)
    > zapytam,czy jest obowiązek zameldowania?

    Tylko jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem przez dany okres.
    Brak zameldowania stwarza dokuczliwości (np. niemożność
    uzyskania pracy), ale nie jest czynem karalnym, gdy się faktycznie
    mieszka "nigdzie".

  • 34. Data: 2002-09-01 11:30:26
    Od: "N30" <n...@h...sk.no.spam>

    W tych jakze trudnych czasach Użytkownik z przepieknym mailem
    <s...@p...onet.pl> wydziergal :

    > Przecież to jakaś totalna bzdura! Co da pasażer obok?

    Lol. a jak nazwiesz mozliwosc jazdy:
    rowerem,
    motorowerem,
    skuterem po drogach publicznych bez prawojazdy?

    a pasazer z prawkiem ;] to lepsze rozwiazanie niz u nas pan instruktor oraz
    pan egzaminator. lepiej imho nauczy jezdzic np ojciec niz jakis komercyjny
    koles ktoremu wisi czy umiesz jezdzic. A co da? jak komus wjedziesz w dupsko
    to bedzie na na niego a nie na Ciebie. Btw bylem w U.K. i tam jezdza duzo
    lepiej niz my w polsce. Jest wieksza kultura na drodze i wydaje sie ze jest
    mniej wypadkow.

    n...@s...pl

    [22:45]<Vader_> mowisz ze przez lacze analne lepiej wiedza przechodzi?
    :P

  • 35. Data: 2002-09-01 11:49:20
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    > Chyba nie, bo jeszcze nikt nie stwierdził, że coś było
    > niezgodne z prawem

    przykładowo Dz. U. z dekretem ukazał się dopiero
    14 XII;
    niby można zmienić zasady ogłaszania aktów
    prawnych (nawet na heroldów, tam-tamy ,. itp .) ale wcześniej
    taką zmianę wypada chyba ogłosić właśnie w Dz.U.?

    z www. sejmu (proszę zwrócić uwagę na daty):

    "Dz.U. 1981 nr 29 poz. 154

    Dekret z dnia 12 grudnia 1981 r. o stanie wojennym.

    Status aktu prawnego: obowiązujący
    Data wydania: 1981.12.12
    Data wejścia w życie: 1981.12.14
    Data obowiązywania: 1981.12.12

    Organ wydający: RADA PAŃSTWA "

  • 36. Data: 2002-09-01 13:55:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 1 Sep 2002 13:30:26 +0200), "N30"
    <n...@h...sk.no.spam> był(a) napisał(a):

    >Lol. a jak nazwiesz mozliwosc jazdy:
    >rowerem,
    >motorowerem,
    >skuterem po drogach publicznych bez prawojazdy?

    Takoż bzdurą. Jeszcze rower móglby zaakceptować, jeśliby oświata na
    poziomie uwzględniała zajęcia z zasad ruchu drogowego, to można by
    założyć, że na poziomie roweru każdy powinien dostawać kartę rowerową
    w szkole, po zaliczeniu takich właśnie lekcji.

    Odnośnie motorowera czy skutera to już jest jak dla mnie dyskusyjne.
    Sam robiłem kartę motorowerową za bajtla i zgadzam się, że może to być
    dostępne, ale po kursach, choćby własnie w szkole.

    >a pasazer z prawkiem ;] to lepsze rozwiazanie niz u nas pan instruktor oraz
    >pan egzaminator.

    Nieprawda. Instruktor:
    a) jest wykwalifikowany do nauczania
    b) ma specjalne auto z możliwością reakcji na błędy kursanta

    >lepiej imho nauczy jezdzic np ojciec niz jakis komercyjny
    >koles ktoremu wisi czy umiesz jezdzic.

    Taki, któremu wisi to długo na rynku się nie utrzyma. To właśnie jemu
    zależy na tym, żeby Cię wszykolić tak, żebyś egzamin zdał.

> [...]
    >lepiej niz my w polsce. Jest wieksza kultura na drodze i wydaje sie ze jest

    Bynajmniej z powodów przez Ciebie opisanych.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 37. Data: 2002-09-01 14:00:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 1 Sep 2002 10:14:38 +0200), "Matrix"
    <k...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Zgoda,ale Ci którzy mają prawo jazdy muszą mieć również DO i to jest IMHO
    >bardzo chore.

    I tu się zgodzę. Gdyby do prawa jazdy dołączyć PESEL i zrobić je
    zamienne z DO, byłoby lepiej.

    >Niektórym to ,że mieli grupę w dowodzie ,życie uratowało.
    >Wypadek,do szpitala 40 km,"eR-ka" podaje grupe krwi poszkodowanego,po
    >dojechaniu na miejsce czeka na niego krew.

    Ja sobie noszę karteczkę z grupą ze sobą. To nie kwestia dowodu
    (stary, nowy, prawo jazdy), choć masz rację, tak mała informacja
    mogłaby się na nim zawierać.

    >Jasne,tylko opłata za jeden dokument,teraz za dwa trzeba wyłożyc;-)

    Musiało by nastąpić połączenie wydziałów komunikacji z meldunkowymi.
    Tu się zgodzę z Tobą, że można by połączyć te dwa dokumenty,
    aczkolwiek DO musi pozostać dla osób bez prawka.

    No to doszliśmy do porozumienia :-)

  • 38. Data: 2002-09-01 14:01:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 1 Sep 2002 10:14:40 +0200), "Matrix"
    <k...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >No jasne.
    >13 grudnia 1981 pamiętam aż za dobrze:-((

    No i ciesz się, że pamiętasz. Bo mogło być gorzej.

  • 39. Data: 2002-09-01 15:31:31
    Od: "N30" <n...@h...sk.no.spam>

> [...]

    > założyć, że na poziomie roweru każdy powinien dostawać kartę rowerową
    > w szkole, po zaliczeniu takich właśnie lekcji.

    Nie ma takich zajec! chyba ze mowisz o zptach ;] gdzie sie rysuje znaki
    drogowe

    > Odnośnie motorowera czy skutera to już jest jak dla mnie dyskusyjne.
    > Sam robiłem kartę motorowerową za bajtla i zgadzam się, że może to być
    > dostępne, ale po kursach, choćby własnie w szkole.

    skad wiez ze w U.K. nie ma przedmiotu np ruch drogowy ?

    > Nieprawda. Instruktor:
    > a) jest wykwalifikowany do nauczania
    > b) ma specjalne auto z możliwością reakcji na błędy kursanta

    jedna godzina kosztuje ok 20zl. jest tak samo wykfalifikowany jak kazdy inny
    kierowca jedyne co to ze posiada samochod (tu masz racje).
    Jednak by skonczyc ta dyskusje powiem :
    Ze to co sprawdza sie na zachodzie NIE sprawdza sie w polsce ! Wiec napewno
    takie cos nie bylo by dobrym roziwazaniem u nas, imho zwiazane jest to z
    nasza meltalnoscia.

    > Taki, któremu wisi to długo na rynku się nie utrzyma. To właśnie jemu
    > zależy na tym, żeby Cię wszykolić tak, żebyś egzamin zdał.

    zdawalem 7 razy. tylko dlatego ze nie bylo mnie stac by za 1 razem jak
    oblalem kupic wiecej godzin !! (of corse wydalem wiecej pieniedzy na te
    egzaminy niz na godziny itd...) a tak bym poszedl pojezdzic z ojcem po malo
    uczestrzanych drogach itd...

    > Bynajmniej z powodów przez Ciebie opisanych.

    oczywiscie ze nie z tych. ale mimo posiadania tego rodzaju dokumentu jest
    tam bezpieczniej na drogach niz u nas gdzie jezdza tylko "dobrze wyszkoleni
    kierowcy"

  • 40. Data: 2002-09-01 16:12:13
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcyś wrote:
    > To samo odnosi się do anarchistów.

    Imputujesz mi bycie anarchistą? Na jakiej podstawie?
    To, że Ty uważasz, że jesteś własnością Państwa to bez wątpienia
    przejaw mentalności niewolnika, a nie wolnej osoby.
    I byłoby jedynie smutną abberacją gdyby nie Twoje przekonanie,
    że można ograniczać swobody innych. :(

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm