  • 1. Data: 2002-08-31 08:08:25
    Temat: ISO 9002...
    Od: Garland Greene <m...@w...pl>

    witam

    poszukuję treści certyfikatu ISO 9002.
    wiem, że jest odpłatna, ale w odpowiednich czytelniach można uzyskać
    to darmowo, więc może ktoś ma coś takiego i użyczyłby mi poprzez
    internet ?
    Najbardziej zależy mi na gwarancjach oraz serwisie jaki zapewnia ten
    certyfikat.
    Chodzi w zasadzie o to, że koledze firma DGG założyła okna plastikowe
    i nie wywiązała się do końca z umowy. Pracownicy spóźnili się 4
    godziny itd. Firma DGG posiada certyfikat ISO 9002 i próbuje tuszować
    sprawę poprzez nieodbieranie telefonów i odsyłanie do coraz innych
    ludzi, a to do kierownika handlowego, a to do kierownika ds.
    technicznych i tak w kółko. Obiecali w zamian zrobić promocję dla
    kolegi, a wyszło na to, że już nie zadzwonili i nie odbierają
    telefonów. Teraz warto by się przyjrzeć certyfikatowi ISO 9002 i temu
    co on, a raczej firma, która go posiada powinna gwarantować.

    Z góry bardzo dziękuję.

    Piotr
    m...@w...pl
    - - - - - - - - - - - - - - -
    "On my signal unleash hell !"

  • 2. Data: 2002-09-02 18:43:00
    Temat: Re: ISO 9002...
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Garland Greene" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internet ?
    > Najbardziej zależy mi na gwarancjach oraz serwisie jaki zapewnia ten
    Ktoś mi kiedyś powiedział, że certyfikaty ISO to wcale nie certyfikaty
    jakości tylko powtarzalności produktu tzn. np. na 100 wyprodukowanych okien
    wszystkie maja być takie same. Ale to nie znaczy, że dobre: np.na 100 okien
    100 będzie bubli-to też powtarzalność. Sama jestem ciekawa odpowiedzi osób
    obeznanych na ten temat. Czy my przypadkiem nie jesteśmy wpędzani w kanał z
    tymi certyfikatami?

  • 3. Data: 2002-09-03 12:51:03
    Od: "Dante" <d...@h...com>

> [...]
    > internet ?
    > Najbardziej zależy mi na gwarancjach oraz serwisie jaki zapewnia ten

    zadnych gwarancji nie daje, to jest raczej forma zobowiazan do wykonania
    okreslonej jakosci produktow czy tez usug wg okreslonych procedur

  • 4. Data: 2002-09-03 19:13:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dante napisał:

    > żadnych gwarancji nie daje, to jest raczej forma zobowiazan do wykonania
    > okreslonej jakosci produktow czy tez usug wg okreslonych procedur

    Tere fere ku ku... jakość produktów??? To norma dotycząca *zarządzania
    jakością* a nie *zachowania jakości*.
    Wystarczy trochę o normie poczytać. Ma ona na celu poinformowanie mnie,
    czy mój produkt jest dobry czy zły i czy opowiada klientom czy nie. Ale
    jeżeli jest zły, to norma nie daje odpowiedzi jak to naprawić.

    Turlam się po podłodze na widok tych wszystkich reklam co to "jakość
    naszego produktu potwierdza certyfikat ISO 9001".
    Tyle że ten certyfikat z jakością produktu nie ma większego związku.
    Mówiąc inaczej - można dostać certyfikat ISO 9001 nawet jak się
    produkuje grzebienie bez zębów, byle bylibyśmy świadomi że takie
    grzebienie są wybrakowane. Procedury systemu zarządzania jakością muszą
    nam dostarczyć informacji że grzebień bez zębów jest do d... Ale wcale
    nie muszą dać odpowiedzi jaki grzebień byłby prawidłowy.

    Cale to iso to kolejna biurokratyczna czapka. Wymysł z serii
    zunifikowanej instrukcji obsługi drabiny czy standardowych wymiarów
    ogórka. Czy ogórek o długości 20 cm jest smaczniejszy od tego o długości
    19cm? Ale ogórek o długości 20cm spełnia normy a ten 19-centymetrowy nie.
    I tak właśnie działa ISO 9001

    Maddy (żeby nie było - pełnomocnik do spraw jakości z łapanki)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-09-04 07:44:46
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    > Tere fere ku ku... jakość produktów??? To norma dotycząca *zarządzania
    > jakością* a nie *zachowania jakości*.

    Zgadza sie - zarzadzania jakoscia, "zachowanie jakosci" wzialem stad ze
    wprowadzajac ISO zaproponowano powieszenie nam kilkunastu tabliczek w stylu
    "dazymy so zachwania najwyzszej jakosci uslug ...." "staramy sie aby nasz
    klient ...." itd.
    ISO to bzdura wymyslona przez biurokratow dla stworzenia wiekszej
    biurokracji.