  • 11. Data: 2003-03-06 08:07:19
    Temat: Re: Plomba gwarancyjna
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    KOMPUTERA.

    > Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
    > pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja -

    I tu jesteś w błędzie.
    Pojęcie "Producent" ma znacznie bardziej szerokie znaczenie, niż Ci się
    wydaje.
    Generalnie:
    Komputerowy Sklep Detaliczny jest też swojego rodzaju producentem (tak jak
    np. Adax). Ważnym jest, że dają swoją nalepkę, sygnują zestaw nazwą swojej
    firmy (np. Adax Computers, lub Almar Biuro - sprzęt firmy Almar, składany,
    czyli "produkowany" przez tę firmę z przeznaczeniem do biur).
    Takie przykłady można mnożyć...

    > stickery hurtowni sa na kazdej poszczegolnej czesci).

    I co z tego wynika...? (pytanie retoryczne)

    > Firma dajac plombe na
    > obudowie skazuje mnie nabywce na rozbudowe komputera tylko w ich
    siedzibie.

    Tak. Przynajmniej w okresie gwarancji.
    Nie wiesz Dlaczego? Nie wiesz o co chodzi? To jest biznes chłopie, więc
    czemu się dziwisz?

    Z tego, co mi wiadomo, rękojmią też jest objęty zestaw, lecz sklep poże być
    w tym przypadku bardziej liberalny (jeśli szanuje klienta) i na rękojmię
    może przyjąć daną część... i pewnie by przyjął...

    > Jakiej gwarancji skoro i tak dostalem gwarancje na poszczegolne czesci (a
    > jakos nie widzialem calosciowej z napisem typu "zestaw komputetrowy
    skladany
    > przez firme XXX z konfiguracja sprzetowa.....(bla bla bla)".
    > Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po cholere mialbym
    wyszczegolnione
    > na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??

    Dostałeś gwarancję na zestaw z wyszczególnienie okresu gwarancyjnego
    poszczególnych podzespołów.
    De Facto - na naklejce serwisowej powinieneś mieć datę zakupu sprzętu zgodną
    z datą paragonu lub Faktury

    > W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego
    serwisowania
    > sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)

    Idąc za Twoim tokiem myślenia:
    Hipotetycznie - już straciłem, jak to Ty nazwałeś, "mozliwosc bezplatnego
    serwisowania sprzetu i obsluge techniczna"
    Idziesz do nich, bo Ci się sprzęt co 10 raz nie włącza,a oni:
    "No, plomby były zerwame, więc diagnostyka sprzętu 100,- PLN." :)
    Powodzenia
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885

  • 12. Data: 2003-03-06 08:17:36
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > Przy przetaktowaniu i padzie procesora podejrzewam, ze wpis o
    przetaktowaniu
    > pozostanie w BIOS'ie. Dopowiedz sobie dalszy scenariusz :-)

    Przetaktowanie procesora to bardzo specyficzna usterka.
    Ao razu wiadomo...

    > Wiesz, z samochodami jest podobnie. Sklada sie je z czesci.

    A sickers jest jeden :) :) :)

    > A to juz zalezy od producenta. Bede sie upieral przy nazwie producent bo
    > kupka czesci a dzialajacy komputer to IMHO rozne sprawy.

    Wyjaśniam:

    1. Kupując sprzęt "nie złożony", czyli w częściach, gwarancja oczywiście
    dotyczy części.
    Składamy taki sprzęt we własnym zakresie. Z natury taki sprzęt jest
    tańszy...
    Serwisowanie też wygląda analogicznie - dostarczamy do serwisu uszkodzoną
    część.
    Diagnostyka wówczas należy do nas, o żadnej opiece serwisowej nie może być
    mowy, a i pomoc techniczna z natury dotyczy danej części (generalnie taka
    pomoc mija się z celem). Na oprogramowanie (OEM) kupione z takim "zestawem"
    też nie ma pomocy technicznej.
    Książka w rękę i właściwe grupy dyskusyjne...

    2. Sprzęt kupino jako zestaw ma wszystkie wyłaczone w p. 1 przywileje,
    diagnostyka i opieka serwisowa jest w sklepie. Jedyna niedogodność - w
    okresie gwarancji jesteśmy skazani na "producenta"

    To wszystko więc EOT
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885

  • 13. Data: 2003-03-06 08:19:32
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > I co z tego wynika...? (pytanie retoryczne)

    Dodam tylko, że te stickersy są dla sklepu, który w dane hurtowni się
    zaopatruje.
    _W_żadnym_wypadku_ nie dla Ciebie...
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885

  • 14. Data: 2003-03-06 08:33:43
    Od: t...@w...pdi.net

    Chmielu <c...@g...pl> wrote:

    > A sickers jest jeden :) :) :)

    O przepraszam, dwa - jeden stickers na nadwoziu, drugi na silniku. Obydwa
    metalowe, przynitowane. To znaczy tego z nadwozia nie jestem pewien ;-)

    > Wyjaśniam:

    [ciach]

    No tak, to wszystko jest logiczne ale to grupa prawo to moze ktos rzuci
    jakimis przykladami orzeczen w sprawach w ktorych klient zerwal plombe (albo
    sama mu sie zerwala :-) a sklep nie chcial bezplatnie usunac usterki
    motywujac to JEDYNIE brakiem plomby.

    > To wszystko więc EOT
    > --
    > Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 15. Data: 2003-03-06 08:43:20
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przypadku
    > wykrycia samodzielnej ingerencji (zerwanie plomby) nabywca traci bezplatna
    > obsluge serwisowa - w koncu IBM to rowniez PeCet.
    > W HP mozesz jedynie rozbudowywac/modyfikowac modele z seri COMPAQ.
    > Natomias co do iMaca to obudowa jest zwarta i zadna rozbudowa polegajaca
    na
    > zdjeciu obudowy nie wchodzi w gre. Zobacz sobie zdjecia jak wygladaja te
    > komputery a dopiero puzniej staraj sie byc dowcipnym. Jesli dla ciebie
    > komputery to tylko PC to mysl tak dalej.

    http://a336.g.akamai.net/7/336/51/63db417aade07e/www
    .apple.com/imac/images/i
    > ndextop01232003.jpg
    > I powiedz mi dowcipnisiu jak chesz taki komputer samemu wewnetrznie
    > rozbudowac??

    Memory 256MB of SDRAM; supports up to 1GB 256MB of PC2100 (266MHz) DDR
    SDRAM; supports up to 1GB

    Hmm, jednak można coś niecoś do niego dołożyć. A może wymiana dysku twardego
    na większy?

    A że obudowa wygląda inaczej, to co? Znaczy, że się nie otwiera?

    Jeszcze rzuć okiem na tą kartę:
    http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/App
    leStore?productLearnMore
    =M8881LL/A

    Powiedz mi jedno, skoro jesteś taki mądry, to po co kupowałeś w tamtej
    firmie? Przecież jest mnóstwo firm, które sprzedają komputery i ich nie
    plombują. Ewentualny zakup kieszeni też by jakoś rozwiązał problem z drugim
    dyskiem.

    Alek

  • 16. Data: 2003-03-06 09:20:16
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > O przepraszam, dwa - jeden stickers na nadwoziu, drugi na silniku. Obydwa
    > metalowe, przynitowane. To znaczy tego z nadwozia nie jestem pewien ;-)

    He he he

> [...]
    (albo
    > sama mu sie zerwala :-) a sklep nie chcial bezplatnie usunac usterki

    http://www.nsa.gov.pl

    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------
    *** Prawo jest po to, aby je przestrzagać
    (chociaż są tacy, co sądzą odwrotnie) ***
    ----------

  • 17. Data: 2003-03-06 09:33:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, Yaboll wrote:

> [...]
    >+ > produkcji nie popierasz, cooooo ??? ;)
    >+ >
    >+ Widziales kiedys firmowy komputer klasy innej niz PC.

    Wyobraź sobie ;) Nie sądzę żeby taka licytacja do czegoś
    prowadziła, ale jak koniecznie chcesz... - ostatnio (w tym
    tygodniu) uruchamiałem taki:
    http://h18000.www1.hp.com/alphaserver/archive/gs140/

    [...]
    >+ komputery a dopiero puzniej staraj sie byc dowcipnym. Jesli dla ciebie
    >+ komputery to tylko PC to mysl tak dalej.

    Coś mi się wydaje że dla ciebie komputery to tylko takie
    które można postawić na biurku ;)

> [...]
    .apple.com/imac/images/indextop01232003.jpg
    >+ I powiedz mi dowcipnisiu jak chesz taki komputer samemu wewnetrznie

    Zdaje się że chodziło o *rozbieranie* komputera, - albo ja czytać
    nie umiem (posta który zaczął wątek). *Nieważne w jakim celu*,
    bo jako producentowi byłoby mi obojętne "co user miał na myśli",
    interesowałoby mnie "co on zrobil".
    Przecież jeśli wolno (byłoby) rozebrać w celu rozbudowy "ale ja
    w niczym innym grzebał nie będę" - to *tym bardziej*
    można (by było) zarówno omawianego PCta jak i cytowanego
    iMaka rozebrać "w celu pooglądania, ale nic ruszać nie
    bedę" !
    Tak myślisz - czy uznajesz jakąś inną logikę ?
    Opartą np. na tym że "skoro się da" (pomimo że producent *nie
    pozwala*) no to... "ja mogę, co mi tam producent będzie..." ?

    Uff...

    pzdr, Gotfryd
    (szkolący wszystkich znajomych od czego rozpocząć część
    formalną kupowana komputera: pytania "czy będzie plomba" !)

  • 18. Data: 2003-03-06 09:38:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, Yaboll wrote:

    >+ Użytkownik <t...@w...pdi.net>
    [...]
> [...]
    >+ Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
    >+ pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja

    Jak ci się wydaje, jaka jest definicja "produkcji" ?
    Polecam zajrzeć na archiwum grupy "podatki" ;)

    [...]
    >+ Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po
    >+ cholere mialbym wyszczegolnione
    >+ na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??

    Widać nie wiesz, że gwarancji (w odróżnieniu od rękojmii) może
    udzielać kilka podmiotów *niezaleznie*.

    >+ W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego serwisowania
    >+ sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)

    Mniemam że w konfrontacji ze słowem pisanym (a przez ciebie
    podpisanym ?) sąd może być odmiennego zdania. Ale zawsze mogę
    się mylić ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-03-06 14:18:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> popełnił 05 mar 2003 na
    pl.soc.prawo utwór
    -2.portezjan.zabrze.pl:

    > IMHO: naruszyłeś warunki umowy gwarancyjnej ?
    Pytanie kontrolne:
    Z pewnością zostały naruszone warunki gwarancji na ZESTAW,
    Czy zostały naruszone warunki gwarancji na PROCESOR?
    (dysk, pamięć, płytę... itd). Pytający stwierdził w tym wątku, że ma
    gwaracje producentów na poszczególne elementy składowe.
    Czy nie oznacza to, że PRODUCENT ZESTAWU gwaratuje jedynie
    sprawne działanie etc. ZESTAWU jako całości?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2003-03-07 11:42:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Ludzie Kochani...
    A KTO WAM KAZAL KUPOWAC zaplombowany komputer....

    Jak kupiliscie zaplombowany - wasza decyzja..

    Boguslaw