  • 1. Data: 2003-03-05 14:42:28
    Temat: Jak wyjść ze spółki - proszę o rad
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich Grupowiczów!
    Na wstępie zaznaczam, że problem, który tu opiszę nie dotyczy mnie
    bezpośrednio. Koleżanka z pracy prosiła abym w jej imieniu zamieścił
    zapytanie na grupie. Ale do rzeczy. W grudniu ubiegłego roku moja koleżanka
    wraz ze swoją przyjaciółką otworzyły biuro obrachunkowe. Na ten cel
    zaciągnęły w banku pożyczkę w kwocie 17 tys. zł. Po pewnym czasie okazało
    się, że pieniądze zostały wybrane przez wspólniczkę i skonsumowane
    niezgodnie z pierwotnym przeznaczeniem. Zamiast komputerów do firmy pokryła
    swoje wcześniejsze długi. Moja koleżanka straciła zaufanie do wspólniczki i
    chce się wycofać ze spółki. W związku z tym ma pytanie. Czy możliwe jest
    opuszczenie przez nią tej spółki bez konieczności spłaty części kredytu.
    Jaka jest możliwość aby kredyt był egzekwowany jedynie od jednej strony.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Witek

  • 2. Data: 2003-03-05 15:29:28
    Temat: Re: Jak wyjść ze spółki - proszę o rad
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W mojej ocenie Twoja koleżanka została oszukana. W tym wypadku powinna
    złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Nie gwarantuje to co prawda uchylenia
    się od odpowiedzialności cywilnej wobec banku, ale spowoduje, że druga
    wspólniczka powinna być żywotnie zainteresowana spłatą kredytu. Na rozprawie
    Twoja koleżanka może jako oskarżyciel posiłkowy zażądać, by zawieszenie
    wykonania kary było uzależnione od wyrównania strat.
    Powyższy scenariusz nie gwarantuje powodzenia, ale moim zdaniem powinien
    przyczynić się do wyrównania strat przez nieuczciwą wspólniczkę. No i
    oczywiście spółkę cywilna niezwłocznie bym rozwiązał.

  • 3. Data: 2003-03-05 16:08:37
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Mowa jest o spółce cywilnej.

  • 4. Data: 2003-03-05 16:09:30
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Witek wrote:
    > Czy możliwe jest
    > opuszczenie przez nią tej spółki bez konieczności spłaty części kredytu.
    > Jaka jest możliwość aby kredyt był egzekwowany jedynie od jednej strony.

    o jakiej spółce mówisz?

    KG

  • 5. Data: 2003-03-05 18:41:36
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Witek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mowa jest o spółce cywilnej.

    Nie ma takiej.
    Raczej o jawnej ?
    Wszystko w kodeksie spółek i
    umowie spółki.
    Najpierw czytac a potem wiązać sie w spółki.
    Wtedy mniej boli.

    pzdr, JarekM

  • 6. Data: 2003-03-05 19:16:22
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jarosław Matejczuk wrote:
    > Nie ma takiej.

    Ooo, od kiedy? ;)

    KG

  • 7. Data: 2003-03-05 20:18:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 05-03-2003 20:16, Użytkownik Kamil Golaszewski napisał:

    > Ooo, od kiedy? ;)

    Ja tam sie zaczynam bać.
    To juz którys raz ktos chcący uchodzic za zorientowanego w temacie mówi
    że sc nie istnieją.
    Którys raz zagladam do KC... no są, nie zniknęły.
    Może oni wiedzą coś czego my nie wiemy?
    Może to juz ostatnie dni sc???

    Maddy lekko paranoicznie

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-03-05 21:18:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, Jarosław Matejczuk wrote:

    >+ Użytkownik "Witek" <w...@i...pl> napisał [...]
    >+ > Mowa jest o spółce cywilnej.
    >+ >
    >+ Nie ma takiej.

    Acha. Znowu nie uważałem podczas kiedy Sejm obradował ?

    >+ Raczej o jawnej ?
    >+ Wszystko w kodeksie spółek i umowie spółki.

    ...a może *jednak* "syndrom trawnika"[1] ?? ;)

    >+ Najpierw czytac

    Trzymamy za radę :)

    >+ a potem wiązać sie w spółki.
    >+ Wtedy mniej boli.

    Co do spółek... to tak, różnie bywa.

    >+ pzdr, JarekM

    wzjm ! - Gotfryd
    [1] tu: "jak nie ma w KH to nie istnieje" :)

  • 9. Data: 2003-03-06 08:20:30
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

> [...]
    > że sc nie istnieją.
    > Którys raz zagladam do KC... no są, nie zniknęły.

    Prawdopodobnie opinia kolegi wziela sie stad ,ze ksh nie przewiduje sc /a i
    dlaczego mialby przewidywac skoro sc nie jest s h/ . Jednakze trzeba
    podkreslic ,ze rzeczywiscie dzialania ustawodawcy beda zmierzaly w kierunku
    wyeliminowania tego rodzaju spolki z obrotu prawnego na rzecz spolki jawnej

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 10. Data: 2003-03-06 08:22:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 06-03-2003 09:20, Użytkownik Lukasz napisał:

> [...]
    > wyeliminowania tego rodzaju spolki z obrotu prawnego na rzecz spolki jawnej

    Pewnie tak, ale może by kolega ostrzegał że antycypuje :-)
    Bo się popłoch na liście robie :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk