  • 1. Data: 2003-03-05 14:56:58
    Temat: Plomba gwarancyjna
    Od: "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl>

    Czy fimr akomputerowa sprzedajaca komputery skladaki ma parwo naklejac na
    obudowe plomby gwarancyjne tym samym uniemozliwajac rozbudowe sprzetu w
    innych punktach niz ich sklep serwis??
    Jesli na karcie gwarancyjnej mam wypisane poszczegolne podzespoly to czy po
    zerwaniu plomby tylko z obudowy (chodzilo o dolorzenie dysku) moge dochodzic
    swoich praw co do spalonego procesora (nic przy nim nie kombinowalem).
    Jesli tak to jak to zrobic poniewaz w serwisie zastrzegaja sie, iz nie
    przyjma w ramach gwarancji.

    W moim mniemaniu plomba na obudowanie ma sens przy komputerach klasy iMac,
    HP, IBM ale nie przy PC ktory sklada sie z poszczegolnych podsespolow na
    ktore tak czy siak dostalem gwarancje od owej firmy.

  • 2. Data: 2003-03-05 19:04:11
    Temat: Re: Plomba gwarancyjna
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl> napisał w wiadomości
    > Czy fimr akomputerowa sprzedajaca komputery skladaki ma parwo naklejac na
    > obudowe plomby gwarancyjne tym samym uniemozliwajac rozbudowe sprzetu w
    > innych punktach niz ich sklep serwis??

    Mogłeś nie kupować u nich, a tak to podpisałeś / przyjąłeś umowę
    gwarancyjną.
    Dla przykładu: dystrybutor (gwarant) mojego monitora ma wizję, bym sprzęt w
    ramach gwarancji dostarczał w oryginalnym opakowaniu. Kupując monitor
    zgodziłem się na to.

> [...]
    dochodzic
    > swoich praw co do spalonego procesora (nic przy nim nie kombinowalem).

    A jak udowodnisz fakt, że nie kombinowałeś jak zerwałeś plombę?

> [...]
    > HP, IBM ale nie przy PC ktory sklada sie z poszczegolnych podsespolow na
    > ktore tak czy siak dostalem gwarancje od owej firmy.

    A czym się różni firmowy komputer "małej" firmy od komputera wyprodukowanego
    przez HP czy IBMa pod względem technicznym? Te przecież też można
    rozbudować!

    Marnie to widzę, ale przeczytaj dokładnie gwarancję. Czy jest tam osobna
    gwarancja na każdą część, czy na zestaw składający się z...?
    Alek

  • 3. Data: 2003-03-05 19:49:20
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    dochodzic
    > swoich praw co do spalonego procesora (nic przy nim nie kombinowalem).

    Tak, jeżeli został spalony nie z twojej winy :)
    Nawet jeżeli gwarancją objęty jest zestaw i tak masz prawo do reklamacji
    pojedyńczych podzespołów.

    > W moim mniemaniu plomba na obudowanie ma sens przy komputerach klasy iMac,
    > HP, IBM ale nie przy PC ktory sklada sie z poszczegolnych podsespolow na
    > ktore tak czy siak dostalem gwarancje od owej firmy.

    A IBM z czego składają ???

    Tomek

  • 4. Data: 2003-03-05 21:43:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, Yaboll wrote:

    >+ Czy fimr akomputerowa sprzedajaca komputery skladaki

    A są już monolityczne ? (tj. "nieskładaki", np. uzyskiwane
    przez walcowanie ciągłe albo jakiś inny proces ;))

    >+ ma parwo naklejac na
    >+ obudowe plomby gwarancyjne tym samym uniemozliwajac rozbudowe
    >+ sprzetu w innych punktach niz ich sklep serwis??

    IMHO tak...

> [...]
    >+ swoich praw co do spalonego procesora (nic przy nim nie kombinowalem).
    >+ Jesli tak to jak to zrobic poniewaz w serwisie zastrzegaja sie, iz nie

    IMHO: naruszyłeś warunki umowy gwarancyjnej ?

    >+ W moim mniemaniu plomba na obudowanie ma sens przy komputerach klasy iMac,
    >+ HP, IBM ale nie przy PC ktory sklada sie z poszczegolnych podsespolow na
    >+ ktore tak czy siak dostalem gwarancje od owej firmy.

    Ponawiam pytanie z góry: czy IBM/HP/... opanowali produkcję
    *inną* technologią niż składanie ? A może ty rodzimej
    produkcji nie popierasz, cooooo ??? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-05 22:17:12
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > IMHO tak...

    Czy IMHO nie jest domniemane? ;)

    Alek

  • 6. Data: 2003-03-05 22:52:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, Alek wrote:
    [...]
    >+ Czy IMHO nie jest domniemane? ;)

    Marudzisz, ledwo 50% :)
    Widać miałem powody ;)

    pzdr, Gotfryd
    (czasami pisujący "z głowy, czyli z niczego")

  • 7. Data: 2003-03-05 23:23:22
    Od: t...@w...pdi.net

    Tomek <b...@o...pl> wrote:

    > Tak, jeżeli został spalony nie z twojej winy :)
    > Nawet jeżeli gwarancją objęty jest zestaw i tak masz prawo do reklamacji
    > pojedyńczych podzespołów.

    A jak wykazac co sie stalo procesorowi ktory po prostu nie dziala a
    nie ma zewnetrznych oznak uszkodzenia?

    Producent po to dal plombe zeby uzytkownik NIE GRZEBAL W SRODKU KOMPUTERA.

    W warunkach gwarancji mozna napisac, ze zerwanie plomby oznacza utrate
    gwarancji. Co z rekojmia?

    > Tomek

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 8. Data: 2003-03-06 01:41:27
    Od: "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl>

    Użytkownik <t...@w...pdi.net>

    > A jak wykazac co sie stalo procesorowi ktory po prostu nie dziala a
    > nie ma zewnetrznych oznak uszkodzenia?

    Sa sposoby na to azeby wykazac ze procesor padl w skutek przegrzania.
    Pozatym w dobie nowych plyt glownych procesor spalic mozna bez otwierania
    obudowy poprzez zmniane czestotliwosci. Pozatym procesor to nie jajko i
    poprzez dotkniecie go palcem czy tez nawet rzucanie nim o sciane (oczywiscie
    bez wylamywania pin'ow) nie ma prawa mu sie nic stac.

    > Producent po to dal plombe zeby uzytkownik NIE GRZEBAL W SRODKU KOMPUTERA.

    Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
    pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja -
    stickery hurtowni sa na kazdej poszczegolnej czesci). Firma dajac plombe na
    obudowie skazuje mnie nabywce na rozbudowe komputera tylko w ich siedzibie.
    Cos nie tak tutaj jest. Komputer PC jest urzadzeniem "segmentarnych" w
    ktorym kazda czesc mozna wymienic na inna - inaczej karty rozszerzen byly by
    na stale przytwierdzone (a tak w PC-tach nie jest).

    > W warunkach gwarancji mozna napisac, ze zerwanie plomby oznacza utrate
    > gwarancji. Co z rekojmia?

    Jakiej gwarancji skoro i tak dostalem gwarancje na poszczegolne czesci (a
    jakos nie widzialem calosciowej z napisem typu "zestaw komputetrowy skladany
    przez firme XXX z konfiguracja sprzetowa.....(bla bla bla)".
    Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po cholere mialbym wyszczegolnione
    na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??

    W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego serwisowania
    sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)

  • 9. Data: 2003-03-06 02:04:01
    Od: "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Ponawiam pytanie z góry: czy IBM/HP/... opanowali produkcję
    > *inną* technologią niż składanie ? A może ty rodzimej
    > produkcji nie popierasz, cooooo ??? ;)

    Widziales kiedys firmowy komputer klasy innej niz PC.
    Z IBM przesadzilem, choc oni maja bardzo jasno napisana umowe - w przypadku
    wykrycia samodzielnej ingerencji (zerwanie plomby) nabywca traci bezplatna
    obsluge serwisowa - w koncu IBM to rowniez PeCet.
    W HP mozesz jedynie rozbudowywac/modyfikowac modele z seri COMPAQ.
    Natomias co do iMaca to obudowa jest zwarta i zadna rozbudowa polegajaca na
    zdjeciu obudowy nie wchodzi w gre. Zobacz sobie zdjecia jak wygladaja te
    komputery a dopiero puzniej staraj sie byc dowcipnym. Jesli dla ciebie
    komputery to tylko PC to mysl tak dalej.
    A oto piekne zjecie Mac'zka:
    http://a336.g.akamai.net/7/336/51/63db417aade07e/www
    .apple.com/imac/images/i
    ndextop01232003.jpg
    I powiedz mi dowcipnisiu jak chesz taki komputer samemu wewnetrznie
    rozbudowac??

  • 10. Data: 2003-03-06 07:19:38
    Od: t...@w...pdi.net

    Yaboll <w...@y...sraczka.pl> wrote:

> [...]
    > poprzez dotkniecie go palcem czy tez nawet rzucanie nim o sciane (oczywiscie
    > bez wylamywania pin'ow) nie ma prawa mu sie nic stac.

    Przy przetaktowaniu i padzie procesora podejrzewam, ze wpis o przetaktowaniu
    pozostanie w BIOS'ie. Dopowiedz sobie dalszy scenariusz :-)

    Nie wiem jakie zabezpieczenia przed przepieciami maja procesory wiec o
    dotykaniu palcem sie nie wypowiem.

    > Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
    > pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja -
    > stickery hurtowni sa na kazdej poszczegolnej czesci).

    Wiesz, z samochodami jest podobnie. Sklada sie je z czesci.

> [...]
    > ktorym kazda czesc mozna wymienic na inna - inaczej karty rozszerzen byly by
    > na stale przytwierdzone (a tak w PC-tach nie jest).

    Nie wiem czy w KC wystepuje pojecie urzadzen segmentarnych. A jesli
    producent przyklei te karty super glue?

    > Jakiej gwarancji skoro i tak dostalem gwarancje na poszczegolne czesci (a
    > jakos nie widzialem calosciowej z napisem typu "zestaw komputetrowy skladany
    > przez firme XXX z konfiguracja sprzetowa.....(bla bla bla)".

    A to juz zalezy od producenta. Bede sie upieral przy nazwie producent bo
    kupka czesci a dzialajacy komputer to IMHO rozne sprawy.

    > Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po cholere mialbym wyszczegolnione
    > na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??

    Nie wiem.

    > W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego serwisowania
    > sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)

    W takim razie trzeba by zerknac do orzeczen w podobnych sprawach zeby
    wyjasnic watpliwosci.

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)