  • 11. Data: 2013-04-10 10:53:04
    Temat: Re: Pliki cookies - kto musi miec
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Majka <g...@g...com> wrote:

    > Czy na kazdej stronie internetowej musi byc ta informacja o plikach
    > cookies ??

    Tak.

    > Przeciez to jest idiotyczne

    Jak wiele innych wymysłów unii.

    Moje pytanie jest inne. Czy wystarczy drobnym druczkiem napisać na dole
    strony, że strona wykorzystuje cookies?

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 12. Data: 2013-04-10 11:21:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.04.2013 08:00, Majka pisze:
    > Czy na kazdej stronie internetowej musi byc ta informacja o plikach
    > cookies ??
    > Przeciez to jest idiotyczne

    Wytłumacz to tym dowcipnisiom, co pracują w cyrku na Wiejskiej.

  • 13. Data: 2013-04-10 11:23:21
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > Tak.

    > Jak wiele innych wymysłów unii.
    >
    > Moje pytanie jest inne. Czy wystarczy drobnym druczkiem napisać na
    > dole strony, że strona wykorzystuje cookies?

    Użytkownik ma być poinformowany "jednoznacznie, w sposób łatwy
    i zrozumiały". Jak ktoś uzna, że mały druk

    Tu jest jakaś interpretacja:

    "Informacja powinna być więc zamieszczone w widocznej części serwisu (nie
    może być ukryta pod jakimikolwiek
    elementami strony) lub miejscu gdzie zwyczajowo można się takiej informacji
    spodziewać (stopka strony zawierająca
    zwyczajowo regulamin serwisu, dane identyfikacyjne usługodawcy czy politykę
    prywatności). Łatwy sposób
    poinformowania jest z pewnością wykonany jeśli informacja pojawi się w
    części strony serwisu widocznej
    bezpośrednio po odczytaniu przez przeglądarkę (above the fold). Lokalizacja
    w takiej części strony nie jest
    jednak wymogiem formalnym i jeśli komunikat jest umieszczony w sposób
    wystarczająco wyeksponowany
    aby można było zidentyfikować jego cel informacyjny będzie to również
    uważane za wystarczające spełnienie
    obowiązku. "

    Drobny druczek na dole może tego jednak nie spełniać.

    I to nie ma być informacje tylko o samym fakcie korzystania z cookies ale
    też o tym
    jakie dane i w jakim celu są zapisywane.

  • 14. Data: 2013-04-10 11:44:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 10:51, W pisze:
    > Majka wystukał, co następuje:

    > Nie każda :p proste wizytówki z danymi firmy i możliwością pobrania oferty w
    > pliku pdf na przykład nie mają :p

    Wystarczy, byś miał jakiekolwiek współczesne statystyki, to ciasteczka
    będą zapisywane, nie przez Ciebie, a przez google'a albo inne stat24...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2013-04-10 12:58:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 11:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Wytłumacz to tym dowcipnisiom, co pracują w cyrku na Wiejskiej.

    Dlaczego im? Przecież to nie oni prawo stanowią.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-04-10 15:06:38
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 08:00, Majka pisze:> Czy na kazdej stronie
    internetowej musi byc ta informacja o plikach
    > cookies ??

    Nie.

    Art. 173 Prawa telekomunikacyjnego mówi:
    3. Warunków, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się, jeżeli
    przechowywanie lub uzyskanie dostępu do informacji, o której mowa w ust.
    1, jest konieczne do:
    1) wykonania transmisji komunikatu za pośrednictwem publicznej sieci
    telekomunikacyjnej;
    2) dostarczania usługi telekomunikacyjnej lub usługi świadczonej drogą
    elektroniczną, żądanej przez abonenta lub użytkownika końcowego.

    Czyli jeśli ciasteczko służy np. tylko obsłudze koszyka sklepu (np.
    SESID), to nie trzeba informować i zapamiętywać zgody.
    Ale jeśli masz statystyki obce lub własne, trzymasz dane zbędne przy
    transakcji w sklepie, wyświetlasz reklamy korzystające z cookies - to
    już musisz.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 17. Data: 2013-04-10 15:12:44
    Od: W <w...@w...pl>

    Tomasz Kaczanowski wystukał, co następuje:

    > Wystarczy, byś miał jakiekolwiek współczesne statystyki, to ciasteczka
    > będą zapisywane, nie przez Ciebie, a przez google'a albo inne stat24...

    Bobrze Nazarejski! Czy napisałęm, że strona ma statystyki-albo-cos? Nie!
    Napisałęm "prosta strona z adresem i plikiem do pobrania". Takich stron jest
    mase wiec twierdzenie, że "powinno być odgórnie napisane ze kazda strona
    korzysta z takich plikow i tyle." jest po prostu debilne, tyle.

  • 18. Data: 2013-04-10 15:25:12
    Od: no9 <t...@t...org>

    W dniu 2013-04-10 15:06, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Ale jeśli masz statystyki obce lub własne, trzymasz dane zbędne przy
    > transakcji w sklepie, wyświetlasz reklamy korzystające z cookies - to
    > już musisz.

    Czy komunikat będzie wyświetlany do końca intertnetów? ;)

  • 19. Data: 2013-04-10 15:26:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 15:12, W pisze:
> [...]
    > mase wiec twierdzenie, że "powinno być odgórnie napisane ze kazda strona
    > korzysta z takich plikow i tyle." jest po prostu debilne, tyle.

    Proszę, nie ma argumentów, to się próbuje obrazić dyskutanta. Otóż
    większość stron jest na darmowych serwerach, gdzie reklamy są dodawane
    przez właściciela serwera. Fakt, ze są też inne strony, nie zmienia nic,
    bo są one w mniejszości.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2013-04-10 15:43:50
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy komunikat będzie wyświetlany do końca intertnetów? ;)

    Nie. Tylko tak długo jak zachce się prawodawcom polskim i unijnym :)

    --
    Krzysztof