  • 1. Data: 2013-04-10 08:00:31
    Temat: Pliki cookies - kto musi miec
    Od: Majka <g...@g...com>

    Czy na kazdej stronie internetowej musi byc ta informacja o plikach
    cookies ??
    Przeciez to jest idiotyczne

  • 2. Data: 2013-04-10 08:27:27
    Temat: Re: Pliki cookies - kto musi miec
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 08:00, Majka pisze:
    > Czy na kazdej stronie internetowej musi byc ta informacja o plikach
    > cookies ??

    Na tej, która takie pliki używa.

    > Przeciez to jest idiotyczne

    Owszem.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-10 08:35:37
    Od: marek <marek>

    On 2013-04-10 08:00, Majka wrote:
    > Czy na kazdej stronie internetowej musi byc ta informacja o plikach
    > cookies ??
    > Przeciez to jest idiotyczne

    A co w tym takiego idiotycznego?

    Marek

  • 4. Data: 2013-04-10 08:49:40
    Od: Majka <g...@g...com>

    Przeciez 90% stron nie bedzie tego miało :) I co im zrobią? Nic.
    Bo powinno być odgórnie napisane ze kazda strona korzysta z takich
    plikow i tyle.

  • 5. Data: 2013-04-10 08:57:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A co w tym takiego idiotycznego?

    1) To, że każdego musisz o tym powiadamiać (coś jak amerykanów "kawa
    może być gorąca").
    2) To, że musisz wiedzieć kto odptaszył poinformowanie o ustawowym info
    o ciasteczkach. Jeśli nie to patrz punkt 3 i 4.
    3) Jeśli niechcesz za każdym razem wyświetlać komunikatu, to każdemu
    wchodzącemu za karę wstawiasz ciasteczko z informacją, że odptaszył
    ustawowe info o ciasteczkach. To głupie, bo jeśli więcej osób korzysta z
    jednego komputera, to nie wszystkie zostaną poinformowane. Nieco lepiej
    jest z serwisami wymagającymi logowania, ale i tak cookies pojawia się
    prze logowanie więc i tak trzeba poinformować. To idiotyczne.
    4) Jeśli nie zrealizujesz punktu 3, to klient za każdym razem dostaje
    durny komunikat i po kilku tygodniach korzystania z serwisu dostaje
    cholery. To idiotyczne.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2013-04-10 08:59:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 08:35, marek pisze:

    > A co w tym takiego idiotycznego?

    Choćby to, że są osoby, które nie chcą używać plików cookies. Co
    oznacza, że albo nie będą korzystać ze stron, albo *na każdej
    podstronie* będą klikać "akceptuję" (ponieważ po przejściu na kolejną
    podstronę system, z uwagi na brak plików cookies, nie pamięta, że w tej
    sesji zaakceptowano to już wcześniej).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-04-10 09:01:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-10 08:57, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > 4) Jeśli nie zrealizujesz punktu 3, to klient za każdym razem dostaje
    > durny komunikat i po kilku tygodniach korzystania z serwisu dostaje
    > cholery. To idiotyczne.

    Cóż, trzeba będzie poczekać na aktualizację adblocka, radzącego sobie z
    takimi "informacjami". Paranoja.

    Zastanawia mnie natomiast możliwość nieumieszczania takich informacji.
    Czy wystarczy wyemigrować z serwerem poza EU, czy zależy to od siedziby
    podmiotu prowadzącego stronę?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-04-10 10:50:28
    Od: W <w...@w...pl>

    Krzysztof Jodłowski wystukał, co następuje:

> [...]
    > jest z serwisami wymagającymi logowania, ale i tak cookies pojawia się
    > prze logowanie więc i tak trzeba poinformować. To idiotyczne.

    Hm, bo powinno się używać własnych profili użytkownika w systemie a nie :P

    niemniej tak - całość jest idiotyczna...

  • 9. Data: 2013-04-10 10:51:29
    Od: W <w...@w...pl>

    Majka wystukał, co następuje:

    > Bo powinno być odgórnie napisane ze kazda strona korzysta z takich
    > plikow i tyle.

    Nie każda :p proste wizytówki z danymi firmy i możliwością pobrania oferty w
    pliku pdf na przykład nie mają :p

  • 10. Data: 2013-04-10 10:51:33
    Od: W <w...@w...pl>

    Liwiusz wystukał, co następuje:

    > Cóż, trzeba będzie poczekać na aktualizację adblocka, radzącego sobie z
    > takimi "informacjami". Paranoja.

    Niekoniecznie - jak każdy serwis używa innego identyfikatora/klasy to nie
    będzie się dało łątwo za jednym zamachem wyciąć powiadomienia... a szkoda :|