  • 1. Data: 2013-04-09 11:14:06
    Temat: Usługi pocztowe
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam pytanie a propos rynku usług pocztowych a konkretnie listów
    najlzejszych (do 50 albo 100 g - nie wiem dokładnie)
    Jak wiadomo są one (a może już były) w monopolu PP.

    Tymczasem kilkukrotnie słyszałem, że różne urzędy miasta czy gmin
    zatrudniały swoichpracowników do roznoszenia listów np. z decyzjami
    dotyczacymi podatku od nieruchomości.

    Oczywiście rozumiem "gospodarnośc" (celowo w cudzysłow, bo wiadomo o co
    chodzi)

    Nie rozumiem tylko dlaczego jednym wolno a drugim nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 2. Data: 2013-04-09 11:19:25
    Temat: Re: Usługi pocztowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-09 11:14, Budzik pisze:
> [...]
    > chodzi)
    >
    > Nie rozumiem tylko dlaczego jednym wolno a drugim nie?

    Każdy tak może (roznosić swoje listy).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-09 14:58:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Każdy tak może (roznosić swoje listy).

    Hmm ale w jakim sensie swoje?
    Tego nie robili pracownicy w czasie pracy, robili po pracy za dodatkową
    opłatą.

    Co decyduje że pracownikom wolno zapłacić za usługe a już komuś innemu nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 4. Data: 2013-04-09 15:02:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-09 14:58, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Hmm ale w jakim sensie swoje?

    Swoje. Czego tu nie rozumieć? :)

    > Tego nie robili pracownicy w czasie pracy, robili po pracy za dodatkową
    > opłatą.

    To chyba oczywiste.

    > Co decyduje że pracownikom wolno zapłacić za usługe a już komuś innemu nie?

    Decyduje to, że pracownik nie może pracować za darmo. Natomiast był
    monopol na świadczenie usług pocztowych. Roznoszenie swoich listów
    usługą nie jest, ponieważ samemu sobie usługi urząd wyświadczyć nie może.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-04-09 16:36:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > monopol na świadczenie usług pocztowych. Roznoszenie swoich listów
    > usługą nie jest, ponieważ samemu sobie usługi urząd wyświadczyć nie

    Ale pracownik który roznosi dostając za to wynagrodzenie to chyna już
    swiadczy usługe?

    Ale rozważmy kika sytuacji:
    - pracownicy robili to w zakresie umowy o prace i wynagrodzenie było jakaś
    dodatkową premią itp (wtedy rozumiem, ze roznoszenie swoich listów ma
    miejsce)
    - pracownicy robili to na mocy osobnej umowy zlecenia - czy wtedy
    siwadczyli juz usługę?
    - listy roznosili na podstawie umowy o prace osoby specjalnie zatrudnione w
    tym celu
    - listy roznosili na podstawie umowy zlecenia osoby nie pracujace w
    urzędzie.

    Rozumiem, ze prawa nie mógł łamać urząd. A zleceniobiorcy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 6. Data: 2013-04-09 17:32:17
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ale pracownik który roznosi dostając za to wynagrodzenie to chyna już
    > swiadczy usługe?

    Tak, ale to nie ma kompletnie żadnego znaczenia.
    Ograniczenie do 50 g dotyczyło usług pocztowych o charakterze
    powszechnym. Dostarczanie poczty tylko jednego podmiotu bynajmniej nie
    ma charakteru powszechnego.
    Według Ciebie jeśli przyszła by mi ochota, to nie mógłbym dostarczyć
    kartek z życzeniami na święta samemu, tylko musiałbym wysyłać je przez
    Pocztę Polską.

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2013-04-09 17:39:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2013 16:36, Budzik pisze:

    > Ale pracownik który roznosi dostając za to wynagrodzenie to chyna już
    > swiadczy usługe?

    Tylko jeśli robi to jako osobna firma jako konkretnie taką usługę.

  • 8. Data: 2013-04-09 18:40:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-09 17:32, Użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:

> [...]
    > Według Ciebie jeśli przyszła by mi ochota, to nie mógłbym dostarczyć
    > kartek z życzeniami na święta samemu, tylko musiałbym wysyłać je przez

    Samemu czy przy pomocy swojego pracownika możesz, przy pomocy
    firmy innej niż PP nie możesz. Nigdy cię nie zastanowiło dlaczego
    rachunki dostarczane przez Inpost miały doklejony metalowy
    obciążnik (blache) ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-04-09 18:57:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak, ale to nie ma kompletnie żadnego znaczenia.
    > Ograniczenie do 50 g dotyczyło usług pocztowych o charakterze
    > powszechnym. Dostarczanie poczty tylko jednego podmiotu bynajmniej nie
    > ma charakteru powszechnego.

    Moje pytanie miało taki wydzwiek, ale dokładnie odwrotny cel. ;-)
    Dziękuje za wyjaśnienie.

    > Według Ciebie jeśli przyszła by mi ochota, to nie mógłbym dostarczyć
    > kartek z życzeniami na święta samemu, tylko musiałbym wysyłać je przez
    > Pocztę Polską.

    Dziwna analogia. Sam sobie wynajmujesz pracowników (siebie) i im (sobie)
    płacisz? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 10. Data: 2013-04-09 18:57:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Tylko jeśli robi to jako osobna firma jako konkretnie taką usługę.

    Ale rozumiem, zgodnie z tym, co napisał Krzysztof, że ograniczenia dotyczył
    tylko usług powszechnych.

    Mianowicie mam do rozesłania kilka tysięcy listów. Chciałbym to zlecić
    pewnej firmie.
    Czy ta firma musi spełnić jakieś specjalne normy, dostać jakieś pozwolenia,
    czy z racji tego, że nie jest to usługa pocztowa oferowana powszechnie, nie
    ma z tym problemu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.