  • 271. Data: 2010-07-28 15:26:28
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    news:i2nk1o$568$2@inews.gazeta.pl...
    > Rentier wrote:

    > Błędne założenie.
    > Sklep może ci odmówić wszystkiego. Nawet sprzedaży czy też wpuszczenia cię
    > do sklepu.
    > Konsekwencje poniesie jak sie poskarzysz, ale do sklepu nie wejdziesz lub
    > towaru nie kupisz.

    Akurat sklep nie może odmówić sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny - to jest
    wykroczenie.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 272. Data: 2010-07-28 15:29:14
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > wręcz książkowy przykłada chama.

    Prawidłowo.
    No chyba że przed wjeściem do sklepu było info iż kartą płacimy od X zł.
    Nic mnie tak nie wk***a jak się dopiero przy kasie dowiaduje że płatnośc
    kartą jest od 20zł.
    A najczęsciej to kasjerka dopiero taką informacje przekazuje - żadnej kartki
    z informacją o minimalnej kwocie płatności karta brak.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 273. Data: 2010-07-28 15:32:11
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i2i5q6$9kc$...@n...dialog.net.pl...

    > Dla mnie to jest k(..)a skandal! To samo miałem dziś. Zresztą - nie
    > pierwszy raz.

    W Lidlu ostatnio kupiłem jakiś alkohol za 19,99zł. Oczywiście kartą od 20zł
    i nie dało się zapłacić. To jest dopiero beton.
    Dlatego wolę możlwość dopłaty za obsługę karty niż tego typu problemy.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 274. Data: 2010-07-28 15:35:38
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    > w wiadomości news:i2jght$2ds$1@news.onet.pl...

    > W Biedronce nie ma żadnej informacji o tym, że akceptowane są karty.
    > Należy więc założyć, że nie są akceptowane, ponieważ nie jest to domyślny
    > sposób zapłaty. Dodatkowa informacja na ten temat nie jest więc konieczna.

    Swego czasu w Netto była informacja w stylu "nie przyjmujemy kart, ale w
    zamian oferujemy najniższe ceny". Niedawno jednak pojawiła się możlwość
    zapłaty kartą (bez żadnych limitów - nawet 1zł) i mimo tego ceny wcale nie
    wzrosły. Wniosek nasuwa się sam - karty stają się coraz bardziej popularne i
    brak terminala będzie skutkował odpływem klientów.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 275. Data: 2010-07-28 15:46:20
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie takie samo, jak o tych, co płacą za gumę do żucia 100 złotowym
    > banknotem ;-)

    Dokładnie. Lepsze wrażenie sprawia człowiek który prosi o rozmiane pieniędzy
    niż kupuje zapałki za 10 groszy i rzuca 100zł banknot :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 276. Data: 2010-07-28 16:41:33
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-07-28 17:35, Leszek Kowalski pisze:
> [...]
    > wzrosły. Wniosek nasuwa się sam - karty stają się coraz bardziej popularne i
    > brak terminala będzie skutkował odpływem klientów.

    Nie. Nie odpływem klientów.
    Poczytajcie panowie pl.biznes.banki, tam czasem ktoś wyjaśnia o co chodzi.
    Przyjmowanie płatności kartą, to owszem - większe koszta jednostkowe
    (koszt autoryzacji) i proporcjonalne (prowizja), ale też większe obroty.
    Bo durny motłoch "nie czuje", że jak płaci kartą, to mu pieniędzy ubywa.
    W portfelu nadal jest tyle samo, kasa znikąd nie zniknęła, więc płaci
    się łatwiej. Do tego cała masa ściem pod hasłami "promocja Visy" i inne
    tp sugerujące, aby kupować jak najwięcej, bo to się opłaci. A więc jeśli
    sklep ma obsługę kart, to sprzedaje więcej. Sklepikarzowi się opłaci,
    bankowi się opłaci, mądremu klientowi się opłaci, a za wszystko zapłaci
    durny motłoch. I słusznie. Darwin się kłania.

    Swoją drogą dziwią mnie limity w Lidlu (tam ceny tylko na niektóre
    towary są naprawdę konkurencyjne), brak obsługi kart w Biedronce i
    jeszcze parę innych zjawisk związanych z obsługą kart płatniczych, ale
    to NTG.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 277. Data: 2010-07-28 17:19:51
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-07-27 23:46, witek pisze:

    > Ale dyskusja jest o tym, że możesz się ewentualnie na niego obrazić i
    > potupać nóżkami.
    Nie.Dyskusja jest o tym czy wolno sklepikarzom przerzucać swoja "kartowe koszty" na
    klienta a nie o
    obrażaniu.

  • 278. Data: 2010-07-28 17:34:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie "skarżyć". Wzywasz patrol i patrol w trybie doraźnym wystawia mandat.

    a w praktyce?

    > W samoobsługowym nawet to jest niemożliwe, bo w chwili włożenia do
    > koszyka towar de facto jest już twoją własnością - powstaje tylko
    > roszczenie o zapłatę ze strony sklepu.

    zgadza sie, ale to nie zmienia faktu, ze jak ci sklep sie postawi, to
    "doraźnie" mozez co najwyzej sobie poskakac.
    CHodziło o sam fakt, ze sie da.

  • 279. Data: 2010-07-28 17:46:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c504cca$1@news.home.net.pl Leszek Kowalski
    <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > A najczęsciej to kasjerka dopiero taką informacje przekazuje - żadnej
    > kartki z informacją o minimalnej kwocie płatności karta brak.
    Nie ma nic, pisałem przecież. Ani informacji o akceptowanych kartach na
    drzwiach, ani informacji o minimalnej kwocie. Po prostu w środku jest
    terminal, bo sobie zainstalowali. To malutki sklepik osiedlowy otwaty przez
    (chyba) małzeństwo w lokalu po upadłym szewcu.
    Co więcej - choc to już poza tematem głównym - na drzwiach są godziny
    otwarcia ujmujące także niedzielę. Bardzo często w tych niedzielnych
    godzinach można podziwiać kłódkę.

    --
    Jotte

  • 280. Data: 2010-07-29 06:59:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Leszek Kowalski pisze:
> [...]
    > zapłaty kartą (bez żadnych limitów - nawet 1zł) i mimo tego ceny wcale nie

    Ba widziałem nawet reklame netto, które było akurat na przeciwko
    biedronki "A u nas zapłacisz kartą"...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl