  • 1. Data: 2010-07-24 19:59:26
    Temat: Czy w innych krajach UE jest PCC?
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Czy ktoś wie, czy w innych krajach Unii jest jakiś podatek w przypadku
    sprzedaży przedmiotu przez osobę nieprowadzącą DG, a jeśli tak, to od
    jakich on jest kwot? Najbardziej interesuje mnie sytuacja w Niemczech,
    UK i Francji.

  • 2. Data: 2010-07-26 00:41:45
    Temat: Re: Czy w innych krajach UE jest PCC?
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "bim-bom" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > sprzedaży przedmiotu przez osobę nieprowadzącą DG, a jeśli tak, to od
    > jakich on jest kwot? Najbardziej interesuje mnie sytuacja w Niemczech, UK

    W UK nie ma. Przynajmniej ja nie slyszalem. Przy sprzedarzy samochodu tez
    sie nie placi. Bo nie ma czegos takiego jak rejestracja umowy.
    W UK sprzedajacy musi jedynie wyslac odcinek z dowodu rejestracyjnego z
    danymi nowego wlasciciela - to wszystko, samochod bedzie automatycznie
    przerejstrowany i nowy wlasciciel dostanie nowy dowod rejestracyjny poczta.
    Przy s[rzedarzy domu, jesli jest to pierwsza sprzedarz tez nie placi sie
    podatku - mozna tak sprzedawac co 5 lat (ale tu nie jestem na 100% pewny czy
    5 lat bo nie pamietam).
    Generalnie w UK mozna prowadzic dzialanosc gospodarcza bez zadnego papierku
    przez 3 miesiace. Po 3 miesiacach jesli sie dalej kontynuje nalezy
    OBOWIAZKOWO sie zarejstrowac w odpowiedniku fiskusa (Inland Revenue).