  • 1. Data: 2010-07-25 17:27:01
    Temat: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Witam
    No właśnie - czy sklepy mają prawo wyznaczać MIN przy płatności kartą?
    Czy jest jakiś konkretny przepis na opornych sklepikarzy?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 2. Data: 2010-07-25 17:33:39
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Kastet" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > No właśnie - czy sklepy mają prawo wyznaczać MIN przy płatności kartą?
    > Czy jest jakiś konkretny przepis na opornych sklepikarzy?

    No i jeszcze na takich co w izraelskich szeklach nie chcą przyjmowac
    pieniędzy że o paciorkach nie wspomnę?

    Kastet

  • 3. Data: 2010-07-25 17:33:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Negatyw wrote:
    > Witam
    > No właśnie - czy sklepy mają prawo wyznaczać MIN przy płatności kartą?

    maja
    > Czy jest jakiś konkretny przepis na opornych sklepikarzy?

    ba nawet mogą przyjmować tylko gotówkę.

  • 4. Data: 2010-07-25 17:40:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > No właśnie - czy sklepy mają prawo wyznaczać MIN przy płatności kartą?
    > Czy jest jakiś konkretny przepis na opornych sklepikarzy?

    Ustawowego zakazu nie ma, ale jest to niezgodne z umowami pomiędzy klientem
    i bankiem, które gwarantują honorowanie kart. Dlatego jedyną skuteczną
    metodą jest złożenie reklamacji w banku na odmowę akceptacji karty. Dobrze
    jest przedstawić paragon na potwierdzenie roszczenia.

  • 5. Data: 2010-07-25 18:05:01
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Kastet" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > No i jeszcze na takich (...)

    A zapytałem o to w temacie wątku?!
    Powiem tak: nie masz nic do powiedzenia? - to nic nie mów. Proste.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 6. Data: 2010-07-25 18:08:00
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i2ht5i$etc$...@i...gazeta.pl...

    > Dlatego jedyną skuteczną metodą jest złożenie reklamacji w banku na
    > odmowę akceptacji karty.

    Zatem w jakiś przepisach w zakresie relacji sprzedawca --> klient NIC nie
    ma na ten temat?
    Reklamacji w banku... - masz na myśli bank, który obsługuje ów terminal?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 7. Data: 2010-07-25 18:31:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ma na ten temat?
    > Reklamacji w banku... - masz na myśli bank, który obsługuje ów terminal?

    Nie, w banku któy wydał Ci kartę, wziął za to prowizję i zagwarantował, ze
    tą kartą będzie można płacić w odpowiednio oznakowanych sklepach. Można
    również - jeśli bank będzie niechętny do współdziałania - powiadomić
    bezpośrednio organizację odpowiedzialna za znak karty - np. VISA. Działa to
    bardzo dobrze na bank, jeśli ten zaczyna głupio się tłumaczyć, że nie ma
    umowy ze sklepem.

  • 8. Data: 2010-07-25 18:36:25
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-25 20:31, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > powiadomić bezpośrednio organizację odpowiedzialna za znak karty - np.
    > VISA. Działa to bardzo dobrze na bank, jeśli ten zaczyna głupio się

    Jakoś z Lidlem jeszcze nikt nie wygrał.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 9. Data: 2010-07-25 18:42:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie, w banku któy wydał Ci kartę, wziął za to prowizję i zagwarantował,
    > ze tą kartą będzie można płacić w odpowiednio oznakowanych sklepach.

    wręcz odwrotnie.
    chyba kazdy bank ma w swoim regulaminie, ze nie odpowiada jak sie sklep
    wypnie.

  • 10. Data: 2010-07-25 18:52:15
    Od: "Kastet" <k...@p...onet.pl>

    > A zapytałem o to w temacie wątku?!
    > Powiem tak: nie masz nic do powiedzenia? - to nic nie mów. Proste.

    A ty jak pieniędzy na bułke i kefir nie masz to se w bankomacie raz w
    tygodniu dychę wypłać a nie dupę zawracasz.

    Kastet