  • 151. Data: 2010-07-26 15:45:45
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Ale jeżeli już deklarują, że akceptują, to można z tego wywieść pewne
    > skutki prawne.
    tylko takie jakie zostały zapisane w umowie, której nie jesteś stroną.

  • 152. Data: 2010-07-26 15:51:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Rzecz w tym, że z tego co się orientuję umowy zabraniają.

    Ale co z tego faktu wynika?

  • 153. Data: 2010-07-26 15:53:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Leszek Kowalski wrote:

    > Całkiem możliwe, że to niezgodne z prawem. Do tego te 30 groszy nie jest w
    > żaden sposób rejestrowane (kwota paragonu jest o 30 groszy niższa niż kwota
    > na slipie).

    z kasy fiskalnej zapewne jeszcze.
    Ale ktoś kiedyś będzie płakał.

  • 154. Data: 2010-07-26 16:10:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-26, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> wrote:

    [...]

    > W zasadzie nie ma takiej możliwości. W Polsce karty płaskie z założenia
    > są autoryzowane, podobnie jak wypukłe z chipem. W pozostałych
    > przypadkach teoretycznie jest to możliwe, ale nasze CA (chyba jeszcze za
    > wyjątkiem Pekao SA) wolą ryzyko przerzucić na sprzedawcę albo na bank.

    Paypasy działają offline do 50 zł.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 155. Data: 2010-07-26 16:11:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Albo poskarżyć się na sklep, że odmawia sprzedaży towaru pomimo
    > zamieszczenia go w ofercie.

    Celowo odwróciłem sytuację.
    To w takim razie sklep powinien miec prawo poskarzyc sie na ciebie, ze
    chcesz płacić kartą mimo, że oni jej nie akceptują.

  • 156. Data: 2010-07-26 16:16:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Prawo nie przyjąć zapłaty bilonem? Nie ma. Proponuję poczytać sobie o
    > Staleksporcie i jego ciąganiu motocyklistów do sądu.

    Ma prawo odmówić przyjecia zapłaty.

    Akurat tam poszło o coś innego.
    Kwota była niewielka i nie była uciążliwa do przyjęcia.

    Natomiast w drugą stronę, gdyby to była ciężarówka groszówek i tej
    zapłaty by nie przyjęto, motocykliści też by w sądzie nic nie ugrali
    gdyby chcieli sie poskarżyć.

  • 157. Data: 2010-07-26 16:17:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:

    > Na jakiej podstawie sklep może nie zgodzić się przyjąć takiej zapłaty?

    Podałem artykuł w poście niżej.

    Art. 5. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny
    ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

  • 158. Data: 2010-07-26 16:18:02
    Od: <s...@a...pl>

    > A jeśli wprost i jawnie podasz w sklepie, że przy płatności groszówkami za
    > aparat fotograficzny albo dla odmiany 100 zł banknotem za zapałki, też
    > pobierasz opłatę manipulacyjną, to uważasz, że to jest ok i zgodnie z prawem?

    Jeśli dla Ciebie:
    1. polski pieniądz w postaci banknotów/monet i karta płatnicza/kredytowa
    2. cena towaru i cena usługi towarzyszącej
    to to samo, to dalsza dyskusja nie ma między nami sensu.

    Dla mnie są to dwie różne rzeczy.

    Inaczej jeszcze spróbuję pokazać różniecę między kartą i pieniedzmi. Jak masz
    pieniądze, to mają one swoją wartość. Karta jest warta "0". Wartość mają śodki
    na koncie, z których przy pomocy karty możesz skorzystać.

    Mam w sklepie bułki. Kupujesz je i masz mi zapłacic. Zgodnie z prawem mam
    obowązek przyjąć pieniądze. Nie muszę zgadzać się na płatność kartą, przelewem,
    czekiem, wekslem czy też wymianę barterową. Jeśli chcesz z takej formy płatności
    skorzystać, mogę policzycci za obsługę tych form płatności. Mogę Ci też
    zaproponować inne usługi związane z tą bułką. Mogę Ci np. zapakować jądo torby,
    zanieść do samochodu. Za te usługi też mogę policzyć. Mogę przyjąć płatność za
    bułkę w EUR. Kurs po jakim policzę ustalam ja, a nie NBP. teog teżparwo nei
    zakazuje.

  • 159. Data: 2010-07-26 16:19:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Ale to nie jest prawo klienta, tylko obowiązek sprzedawcy.

    To znaczy co?

    To jest właśnie prawo sprzedawcy pozwalajace mu sie uchylic od obowiazku
    przyjecia zapłaty.
    Tak samo możesz odmówić przyjęcia reszty woreczkiem groszówek.

  • 160. Data: 2010-07-26 16:25:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > On 2010-07-26, Maciej Bebenek (news.onet.pl)<m...@t...waw.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Paypasy działają offline do 50 zł.

    Fucktycznie jest taki wynalazek :-) Ale - ponieważ nie dysponuję takowym
    - czy jesteś pewien, że one pracują offline, czy że tylko nie wymagają
    podania PINu? I czy za kilka miesięcy znowu jakiś mądry w CA wpadnie na
    pomysł, że można inaczej?