  • 11. Data: 2003-08-22 14:13:45
    Temat: Re: "Pirackie" radio
    Od: Czarek Gorzeński <c...@u...piwo.org>

    SzerszeN wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@u...piwo.org> napisał w wiadomości
    > chodzilo mi o twoje zdanie ze na kazde pasmo musisz miec zezwolenie, dlaego
    > napisalem ze nie masz racji bo nie na kazde :)

    Napisałem że z wyjątkiem niewielkich mocy, rzędu mW. W przypadku pasma
    CB są tu moce ciut wyższe, rzędu watów, ale nadal niewielkie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 12. Data: 2003-08-22 21:18:19
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Zgadza sie, CB to AFAIK jedyne pasmo na ktore nie trzeba miec
    > zezwolenia.

    A mnie sie wydaje (jako krotkofalowcy, nie CBscie!!!) ze nawet na pasmo
    cywilne sa potrzebne licencje - tyle ze tego nikt nie kontroluje i dlatego
    jest tam taki syf - laduja po paredziesiat wat w antene, ktora zrobili z
    kawalka drutu z piwnicy ;/
    Czasami jednak warto posluchac 'kolegow' z 27MHz :) zeby zalamac rece :)
    pozdrowionka!
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 13. Data: 2003-08-22 21:33:15
    Od: Czarek Gorzeński <c...@u...piwo.org>

    Ingle wrote:
    > A mnie sie wydaje (jako krotkofalowcy, nie CBscie!!!) ze nawet na pasmo
    > cywilne sa potrzebne licencje - tyle ze tego nikt nie kontroluje i dlatego

    Nie, licencja nie jest potrzebna. Wymagane jest korzystanie ze sprzętu
    posiadającego homologację oraz zezwolenie, nie mające nic wspólnego z
    licencją krótkofalarską.

    > jest tam taki syf - laduja po paredziesiat wat w antene, ktora zrobili z
    > kawalka drutu z piwnicy ;/

    W tym to akurat krótkofalowcy celują, ale oni mogą. CB-ści raczej
    ograniczają się do kilkunastu wat przy standardowej antenie 5/8. To tak
    z obserwacji.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 14. Data: 2003-08-23 07:25:21
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > W tym to akurat krótkofalowcy celują, ale oni mogą. CB-ści raczej
    > ograniczają się do kilkunastu wat przy standardowej antenie 5/8. To tak
    > z obserwacji.

    :)
    poza tym kolega krotkofalowiec zapomnial ze spora czesc z jego znajomych
    zaczynala od "nielubianych" 27 mega :)
    a co do bajzlu na "cymbale" to sie juz skonczyl, na poczatku lat 90 byl
    spokoj, potem przyszla moda i balagan, a teraz znowu jest cisza i spokoj :)
    wszyscy maja komorki :)

    ale to raczej juz bez zwizku z tematem

  • 15. Data: 2003-08-23 12:06:07
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    Z tym to roznie bywa ;( Czasami jak sie rzuci okiem po dachach wiezowcow, to
    strach przejsc obok takiego budynku :) wedka dluga na pare metrow i ledwo
    sie trzyma - ale taka juz uroda wszystkich anten zamontowanych bez glowy
    (wlasciciela oczywiscie) :)

    > poza tym kolega krotkofalowiec zapomnial ze spora czesc z jego znajomych
    > zaczynala od "nielubianych" 27 mega :)

    Fakt czesc osob zaczynalo - nie wszyscy jednak. Jesli kogos urazilem -
    przepraszam :)

    > a co do bajzlu na "cymbale" to sie juz skonczyl, na poczatku lat 90 byl
    > spokoj, potem przyszla moda i balagan, a teraz znowu jest cisza i spokoj
    :)
    > wszyscy maja komorki :)

    wzgledny spokoj - ale tak samo ('wzglednie') jest na pasmach
    krotkofalarskich. Sam sie ostatnio zlapalem na tym, ze coraz rzadziej
    uruchamiam TX'a :)

    Ale jak szanowny kolega zauwazyl - to juz NTG :)
    pozdrowionka!
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz