  • 1. Data: 2003-08-21 17:48:19
    Temat: Kłopoty ze spółką cywilną
    Od: HAWK<h...@2...pl>

    Spółka cywilna 3-osobowa.
    wystąpiłem ze spółki według ponizej podanego paragrafu umowy
    spółki:
    § 15
    1. Każdemu Wspólnikowi przysługuje:
    b) prawo wystąpienia ze Spółki z ważnych powodów poprzez
    wypowiedzenie
    udziału w Spółce ze skutkiem natychmiastowym,
    2. Wspólnikowi występującemu ze Spółki wypłaca się wartość jego
    wkładu,
    oznaczona w umowie spółki oraz wypłaca się w pieniądzu taką część
    wartości
    majątku wspólnego pozostałego po odliczeniu wartości wkładów,
    odpowiadającą
    stosunkowi, w którym występujący Wspólnik uczestniczył w zyskach i
    stratach
    Spółki. Nie zwraca się natomiast wartości wkładu polegającego na
    osobistym
    świadczeniu usług na rzecz Spółki.

    Pytania:
    adwokat pozostalych wspolnikow powiedzial mi iz moje wystapienie
    spowodowalo
    likwidacje spolki zas o ile mi wiadomo spolka cywilna moze istniec z
    dwoma
    wspolnikami kto ma racje???
    czy mozna oglosic likwidacje spolki z powodu mojego wystapienia dnia
    15.08.03 skoro pismo wyslane do wspolnikow z moim wystapieniem ze
    spolki
    odebrali dopiero 16.08.03???
    czy po wypowiedzeniu udzialow w spolce jestem odpowiedzialny za
    zobowiazania
    spolki (wynajecie lokalu jeszcze przez 2 miesiace)???
    czy wspolnicy mogli podac powod likwidacji jako moje wystapienie??
    za pomoc serdecznie dziekuje
    i pozdrawiam
    HAWK
    ps. jesli ktos chcialby zaglebic sie bardziej w ten temat jestem gotowy
    przeslac pisma korespondencji
    moje namiary:
    h...@2...pl
    u...@w...pl

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-21 18:07:31
    Temat: Re: Kłopoty ze spółką cywilną
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "HAWK" <h...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spowodowalo
    > likwidacje spolki zas o ile mi wiadomo spolka cywilna moze istniec z

    Może istnieć z dwoma wspólnikami ale jako nowa spółka. Trzeba było zrobić to
    polubowanie uchwałą wspólników prezekształcić spółkę czyli zlikwidować i
    otworzyć nową.

    > czy mozna oglosic likwidacje spolki z powodu mojego wystapienia dnia
    > 15.08.03 skoro pismo wyslane do wspolnikow z moim wystapieniem ze
    > spolki
    > odebrali dopiero 16.08.03???

    Tak, spółka przestała istanieć gdy z niej wystąpiłeś.

    > czy po wypowiedzeniu udzialow w spolce jestem odpowiedzialny za
    > zobowiazania
    > spolki (wynajecie lokalu jeszcze przez 2 miesiace)???

    Tak.

    > czy wspolnicy mogli podac powod likwidacji jako moje wystapienie??

    No tak - to ono zlikwidowało spółkę.

    Istotne: Ważne jest prawo gospodarcze i kc - umowa spółki jest daleko mniej
    ważna od nich...

    Kuba

  • 3. Data: 2003-08-22 07:40:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "XYZ" [...]

    > Tak, spółka przestała istanieć gdy z niej wystąpiłeś.

    Moglby Pan podac podstawe prawna ?

    Bo z tego co pamietam w KC stoi ze s.c. przestaje isniec
    z mocy prawa gdy wystapi jeden z DWOCH wspolnikow dwuosobowej spolki.

    Oczywiscie w zaistnialejsytuacji pozostali wspolnicy maja WAZNE powody,
    by wystapic i wtedy spolka przestaje istniec...

    Bogulaw

  • 4. Data: 2003-08-22 08:09:59
    Od: HAWK<h...@2...pl>

    > Bo z tego co pamietam w KC stoi ze s.c. przestaje isniec
    > z mocy prawa gdy wystapi jeden z DWOCH wspolnikow dwuosobowej
    spolki.

    jesli chodzi o KC to pamietam ze studiow ze pan Boguslaw ma racje
    chyba ze prawo ostatnio sie zmienilo.
    mam jeszcze jedna prosbe o jesli to mozliwe podanie podstaw
    prawnych,
    ze wzgledu ze jestem z wyksztalcenia budowlancem a w tym
    momencie nie
    stac mnie na adwokata a chcialbym prowadzic merytoryczna dyskusje z
    ich przedstawicielem
    mam jeszcze jedno pytanko:
    w jaki sposob wyglada rozliczenie spolki ???
    czy mam wymagac splaty mojego udzialu w pieniadzu w/g umowy
    spolki,
    czy w inny sposob??
    pozdrawiam
    Hawk

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-22 08:10:01
    Od: HAWK<h...@2...pl>

  • 6. Data: 2003-08-22 08:21:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "HAWK" <h...@2...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > czy mam wymagac splaty mojego udzialu w pieniadzu w/g umowy
    > spolki,
    > czy w inny sposob??
    > pozdrawiam
    > Hawk

    Podlozyliscie sobie mine w umowie spolki i Pan te mine wysadzil.

    Oni pewnie tez wystapili .....

    Proponuje jednak dogadac sie jakos...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-08-22 14:12:47
    Od: HAWK<h...@2...pl>

    > Podlozyliscie sobie mine w umowie spolki i Pan te mine wysadzil.
    > Oni pewnie tez wystapili .....
    > Proponuje jednak dogadac sie jakos...

    nie bardzo rozumiem jaka mine ???
    oglosili likwidacje spolki po moim wystapieniu zas powodem bylo
    wedlug
    nich moje wystapienie
    mam jescze inne pytanko:
    ja wstapilem do spolki juz po jej zawiazaniu (ok. miesiaca) czy
    zakupione przedmioty w przeciagu tego miesiaca naleza takze do
    mnie i
    moge sobie roscic prawa do nich podczas inwentaryzacji???
    pozdrawiam
    HAWK
    ps. serdecznie dziekuje za poswiecony mi czas

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-08-23 08:59:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > nie bardzo rozumiem jaka mine ???

    Mina polegala na tym, ze wspolnik wystepujac ze spolki
    moze spowodowac niemoznosc spelnienia tego, co napisane w umowie,
    czyli niemoznosc wyplacenia GOTOWKI, ktorej przeciez wspolnicy ine maja,
    bo maja MAJATEK WSPOLNY wspolnikow.

    > oglosili likwidacje spolki po moim wystapieniu zas powodem bylo
    > wedlug
    > nich moje wystapienie.

    Wiec ja tez (jak Madzia) nie mam zdolnosci do jasnowidzenia.
    WG MNIE (a nie jestem prawnikiem a praktykiem) z KZ wynika,
    w przypadku dwuosobowej spolki wystapienie jdnego sprawia,
    ze spolka przestaje istniec z mocy prawa.

    Z WAZNYCH PRZYCZYN kazdy ze wspolnikow moze wystapic.

    Wiec podejrzewam, ze wspolnicy doszli do wniosku, ze Panskie
    oswiadzenie o zamiarze wystapienia ze spolki jest dostatecznie
    wazna przyczyna, zeby i oni wystapili.

    Wg nichprzyczyna byla wazna, bo koniecznosc wyplacenia GOTOWKI
    ktorej ine ma powoduje niemoznosc osiagniecia celow dla jakich podpisano
    umowe.

> [...]
    > mnie i
    > moge sobie roscic prawa do nich podczas inwentaryzacji???

    WG STANU na dzien wystapienia wspolnika nalezy sporzadzic spis z natury,
    wyliczyc i wpisac do Ksiegi (znow bawie sie we wrozke, nie wiemjak
    rozliczacie sie z US-em)
    Oczywiscie ma pan prawo w tym spisie uczestniczyc, bo to i PANSKI majatek.

    Problem jest z gotowka, bo skad ja wziac jesli nie sprzeda sie skladnikow
    majatku ?

    Boguslaw