  • 11. Data: 2005-08-16 13:48:09
    Temat: Re: Picie alkoholu w torbie/siatce "maskujacej" a mandat (?)
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> napisał w wiadomości
    news:ddsqin$gva$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > publicznych.
    >

    > Masz gdzies zrodlo ktore mowi ze nie ma zapisu " w miejscach publicznych "
    > tylko jest wyszczegolnienie na parki itd ? Bo chyba jakas ciekawostke
    > sprzedajesz , a ja jestem ciekawy .

    ustawa o wychowaniu w trzeźwości

  • 12. Data: 2005-08-16 13:55:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > - zawiezie ciebie na izbe i zostawi , jezeli nie masz 0,5 promila lub
    > wiecej
    > zatrzymac nie moga . Ale musisz wrocic do miejsca z ktorego zostales
    > zabrany
    > na swoj koszt ( policja nie ma takiego obowiazku )

    nie wystarczy byc tylko pojanym by Cie zabrano na wytrzezwialke.

    P.

  • 13. Data: 2005-08-16 13:56:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał

    > ustawa o wychowaniu w trzeźwości

    Zgadza się, ta ustawa obowiązuje w całym kraju. Ponadto w więkoszości miast
    wydano lokalne prawo, które już nie ogranicza zakazu do praków itp., ale
    rozciąga go do wszystkich miejsc publicznych.

  • 14. Data: 2005-08-16 14:39:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Heming napisał(a):
    > Policja wziela ten przepis chyba z ksiezyca, bo ustawa zabrania picia w
    > parkach, na placach i na ulicach, a nie we wszystkich miejscach publicznych.

    Art. 14. 1. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów
    alkoholowych:
    1) na terenie szkół oraz innych zakładów i placówek
    oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i domów studenckich,
    2) na terenie zakładów pracy oraz miejsc zbiorowego żywienia pracowników,
    3) w miejscach i w czasie masowych zgromadzeń,
    4) w środkach i obiektach komunikacji publicznej,
    5) skreślony,
    6) w obiektach zajmowanych przez organy wojskowe i spraw wewnętrznych,
    jak również w rejonie obiektów koszarowych i zakwaterowania
    przejściowego jednostek wojskowych.
    2a. Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w
    parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu, w
    punktach sprzedaży tych napojów.
    1a. skreślony,
    2. skreślony.
    3. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów zawierających
    więcej niż 18% alkoholu w ośrodkach szkoleniowych.
    4. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów zawierających
    więcej niż 18% alkoholu w domach wypoczynkowych.
    5. Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów zawierających więcej niż
    4,5% alkoholu może się odbywać na imprezach na otwartym powietrzu tylko
    za zezwoleniem i tylko w miejscach do tego wyznaczonych.
    6. W innych nie wymienionych miejscach, obiektach lub na określonych
    obszarach gminy, ze względu na ich charakter, rada gminy może wprowadzić
    czasowy lub stały zakaz sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia
    napojów alkoholowych.
    7. Minister właściwy do spraw transportu oraz minister właściwy do spraw
    gospodarki morskiej, w drodze rozporządzenia, określą zasady i warunki
    sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych na morskich
    statkach handlowych w żegludze międzynarodowej, w pociągach i samolotach
    komunikacji międzynarodowej oraz w międzynarodowych portach morskich i
    lotniczych.
    8. Minister właściwy do spraw zagranicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, wypadki i okoliczności, w których, uwzględniając
    zwyczaje międzynarodowe, dopuszczalne jest podawanie i spożywanie
    nieznacznej ilości napojów alkoholowych.

    Art. 431. 1. Kto spożywa napoje alkoholowe wbrew zakazom określonym w
    art. 14 ust. 1 i 2a-6 albo nabywa lub spożywa napoje alkoholowe w
    miejscach nielegalnej sprzedaży, albo spożywa napoje alkoholowe
    przyniesione przez siebie lub inną osobę w miejscach wyznaczonych do ich
    sprzedaży lub podawania,
    podlega karze grzywny.
    2. Usiłowanie wykroczenia określonego w ust. 1 jest karalne.
    3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec
    przepadek napojów alkoholowych, chociażby nie były własnością sprawcy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2005-08-16 15:00:14
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w

    Przemek , zabrac a zatrzymac to dwie rozne sprawy . Zabrac to mnie moga ,
    ale z tego co wiem ponizej 0,5 promila nie moga ci zrobic hotelu :))

    Jacek

  • 16. Data: 2005-08-16 15:59:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w

    > Przemek , zabrac a zatrzymac to dwie rozne sprawy .

    wiem wiem

    Zabrac to mnie moga ,
    > ale z tego co wiem ponizej 0,5 promila nie moga ci zrobic hotelu :))

    nawet jak wiecej jezlei nie rozrabiasz. W ogole wtedy nie powinienes sie
    znalezc w tym miejscu

    P.

  • 17. Data: 2005-08-16 17:36:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> napisał w wiadomości

    > A jak będzie pił wódkę z butelki po wodzie mineralnej, to się nikt
    nie
    > przyczepi :P

    co do zasady, to akurat uważam, ze ustawa jest chora. Bo picie wódki z
    butelki po wodzie mineralnej jest wykroczeniem, ale wodę mineralną z
    butelki po wódce pić możesz. Pytanie co jest bardziej niewychowawcze.

  • 18. Data: 2005-08-17 07:18:54
    Od: "Q" <...@n...pl>

> [...]
    zabrany
    > na swoj koszt ( policja nie ma takiego obowiazku )

    0.5 promila to ile bedzie win/piw? :)

    ps.
    czyli to co widzimy na amerykanskich filmach
    (picie łiskacza owinietego stara gazeta)
    jest zgodne z ich prawem?

  • 19. Data: 2005-08-17 07:55:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 0.5 promila to ile bedzie win/piw? :)

    nie wiem, ale zastanawia mnie czy policja moze zabrac tak po prostu na
    wytrzezwialke czy wtedy gdy rozrabiamy, natknalem sie na rozporzadzenie
    jakiegos ministra o izbach wytrzezwien ale tam nie ma o tym mowy.

    > ps.
    > czyli to co widzimy na amerykanskich filmach
    > (picie łiskacza owinietego stara gazeta)
    > jest zgodne z ich prawem?

    niestety. moze ktos i u nas troche pomysli i zostanie cos takiego
    wprowadzone. Ustawe o wychowaniu w trzezwosci pewnie jakis abstynent
    tworzyl.

  • 20. Data: 2005-08-17 09:42:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Q napisał(a):
    > 0.5 promila to ile bedzie win/piw? :)

    zaleznie od masy ciala - dla normalnej osoby 2 piwka, dla lekko otylej
    niecale 3 piwka

    > czyli to co widzimy na amerykanskich filmach
    > (picie łiskacza owinietego stara gazeta)
    > jest zgodne z ich prawem?

    NIE JEST zgodne z prawem