  • 1. Data: 2005-08-16 09:10:01
    Temat: Przekwalifikowani działki
    Od: Kazik Kazimierczak <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Posiadam działkę ok. 2 tys./mkw w niewielkim miasteczku. Na działce tej
    jest dom, w którym mieszkam i mały budynek gospodarczy. Pozostała część
    działki jest obsadzona drzewami owocowymi. Wszystko to znajduje się w
    granicach administracyjnych miasta. Dotychczas działka miała tzw.
    kwalifikację rolniczą.
    Około dwa lata temu, rada miasta podjęła uchwałę, której skutkiem było
    automatyczne przekwalifikowanie takich działek z rolniczych na
    budowlane. Konsekwencją dla mnie jest dużo większy (kilkukrotnie)
    lokalny podatek od nieruchomości. Do chwili obecnej posiadam tam
    rzeczywiście drzewa owocowe i nie zamierzam nic tam budować.

    Mam w związku z tym pytanie - czy i jak odwołać się od takiej decyzji?
    Czy w ogóle mam szansę na powodzenie odwołania, czy też dać sobie spokój?

    Dziękuję za ew. odpowiedzi,
    K.Kazimierczak

  • 2. Data: 2005-08-16 11:04:04
    Temat: Re: Przekwalifikowani działki
    Od: "Kamil Walczak" <w...@N...gazeta.pl>

    > Mam w związku z tym pytanie - czy i jak odwołać się od takiej
    decyzji?
    > Czy w ogóle mam szansę na powodzenie odwołania, czy też dać sobie spokój?

    Trzeba bylo zlozyc zastrzezenia do projektu plany, a pozniej ew. skarzyc
    uchwale gminy o uchwaleniu planu do NSA (ob. WSA). Teraz to juz raczej
    musztarda po obiedzie.

    Powiadasz, ze placisz wyzsze podatki? Zdziwisz sie dopiero jak bedziesz
    chcial sprzedac dzialke (lub jej czesc) i gmina przlozy Ci tzw. rente
    planistyczna :-D za zwiekszenie wartosci dzialki na skutek zmiany planu
    zagospodarowania (dzialki budowlane maja wyzsza wartosc niz dzialki rolne).

    pozdrawiam
    wkamil

  • 3. Data: 2005-08-16 20:58:03
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddsh73$aha$1@inews.gazeta.pl,
    Kamil Walczak <w...@N...gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > tzw. rente planistyczna :-D za zwiekszenie wartosci dzialki na skutek
    > zmiany planu zagospodarowania (dzialki budowlane maja wyzsza wartosc

    Chyba, że sprzeda ją po upływie 5 lat od zmiany planu.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Nie jest mocno zakochany ten,