  • 1. Data: 2005-08-16 12:27:56
    Temat: Allegro,zmiana formy przesyłki i zagubiona paczka.
    Od: kaizer<K...@u...pl>

    Witam Wszystkich !

    Pastaram się zwięźle i rzeczowo przedstawić problem.

    Zakupiłem na allegro procesor wart 300 zł, do weekendu były 2 dni więc zaraz po
    aukcji /15min/ skontaktowałem się ze sprzedającym i poinformowałem go, że
    posiadam inne potrzebne części do złożenia komputera i proszę o szybką wysyłkę
    paczką priorytetową /dostawa niby do 24h/, doliczyłem wymagane 6zł - napisał,
    że tyle wystarczy - i przelałem pieniążki na jego konto. Minęły 2 tygodnie a paczka
    nie dotarła /byłem także 2 razy sprawdzać na poczcie/. Sprzedający złożył
    reklamacje i poinformował mnie, że mam czekać jeszcze miesiąc. Dowiedziałem się
    jednak, że wysłał paczkę przesyłką ekonomiczną /kosztuje bodajże 1 zł mniej/. W
    związku z tym poinformowałem go, że jako, że nie dotrzymał warunków umowy co
    do formy przesyłki nie zamierzam dalej czekać i żądam zwrotu pieniążków. W
    odpowiedzi dostałem, że "wysłałem taką bo pani na pocznie nie przypomniał mi o
    piorytecie a ja też nie powiedziałem i ona tak to nadała... trzeba było zapłacić za
    wartościową przesyłkę. Teraz trzeba czekać".

    Wątpię żeby poczta odnalazła paczkę minął już przeszło tydzień i nic /podpisałem
    tylko listonoszowi fakt nie otrzymania przesyłki/.

    Co powinienem zrobić? Czy mam szansę odzyskania całości lub części pieniążków?
    Czy sprzedający nie powinnien ponosić ryzyko wysłania paczki innej - tu
    ekonomicznej - niż wynikało z umowy?

    pozdrawiam
    liczę na jakąś pomoc
    kaizer

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-16 12:57:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kaizer napisał(a):

    > Co powinienem zrobić? Czy mam szansę odzyskania całości lub części pieniążków?
    > Czy sprzedający nie powinnien ponosić ryzyko wysłania paczki innej - tu
    > ekonomicznej - niż wynikało z umowy?

    Czy paczka jest zwykla czy priorytet to w przypadku odszkodowania nie ma
    znaczenie bo liczy sie czy nadana byla jako polecona. Z opisu wynika ze
    byla.

    Jezeli paczka sie nie odnajdzie to zwrocone zostanie odszkodowanie
    (zgodnie z cennikiem poczty polskiej).

    Co do odpowiedzialnosci sprzedawcy to juz tutaj bylo wiele razy
    poruszane i opinie sa rozne. Wszystko zalezy od opisu aukcji.

    Jak sprzedawca nie zwroci pelnych kosztow, to mozesz wystapic do sadu.
    Ale czy wygrasz to nie wiem bo nie bylo jeszcze takiej sprawy. Biorac
    pod uwage wartosc aukcji to sie to zwyczajnie nie oplaca. Proponuje
    dogadac sie ze sprzedawca i podzielic strate po polowie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-08-16 13:17:06
    Od: kaizer<K...@u...pl>

    > Czy paczka jest zwykla czy priorytet to w przypadku odszkodowania nie ma
    > znaczenie bo liczy sie czy nadana byla jako polecona. Z opisu wynika ze
    > byla.

    Paczka nadana była jako ekonomiczna więc chyba nie polecona. Ala jednak
    inaczej niż powinna - niż się umówiliśmy /jakieś róznice w sposobie
    dostarczenia muszą być bo inaczej nie było by drugiej, szybszej, "droższej"
    formy priorytetowej/.

> [...]
    > pod uwage wartosc aukcji to sie to zwyczajnie nie oplaca. Proponuje
    > dogadac sie ze sprzedawca i podzielic strate po polowie.

    Jeżeli sprzedający zgodzi się na podział pół na pół zakładając, że jakiś
    odszkodowanie dostanie z poczty /5zł paczka ekonomiczna x 10 = 50zł dobrze
    wyliczyłem?/ to bym się raczej zgodził a co zrobić gdy wogóle "umyje ręce" i
    nie zechce nic oddać?

    dzięki za odpowiedź

  • 4. Data: 2005-08-16 13:38:06
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "kaizer" <K...@u...pl> napisał w wiadomości

    Jezeli towar byl kupiony na aukcji , i mial wartosc 300 PLN . Mozesz
    sprobowac skorzystac z tzw ubezpieczenia kupujacych . Poczytac nie zaszkodzi
    .

    Jacek

  • 5. Data: 2005-08-16 13:38:16
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kaizer napisał(a):

> [...]
    > inaczej niż powinna - niż się umówiliśmy /jakieś róznice w sposobie
    > dostarczenia muszą być bo inaczej nie było by drugiej, szybszej, "droższej"

    Polecona = nadawca posiada dowod nadania. Inaczej wogole by nie byla
    mozliwa reklamacja. Ekonmiczna i priorytet rozni sie tylko obiecywana
    szybkoscia dostarczenia jej do adresata.

> [...]
    > wyliczyłem?/ to bym się raczej zgodził a co zrobić gdy wogóle "umyje ręce" i

    Nie pamietam cennika poczty. W kazdym razie to sie liczy jakos inaczej.
    Ale kwota bedzie mniej wiecej taka.

    Jak umyje rece to mozesz wystapic do sadu. Ale tak jak pisalem,
    gwarancji na wygrana nie masz zadnych (bo sad bedzie musial ustalic kto
    z was ponosi odpowiedzialnosc - co nie jest takie proste), a oplacalne
    to na pewno nie bedzie (musisz zlozyc pozew w miejscu zamieszkania
    sprzedawcy, tam tez bedzie miala miejsce rozprawa jesli do niej dojdzie)
    i wszystko moze trwac dosyc dlugo.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-16 15:41:52
    Od: kaizer<K...@u...pl>

    > Jezeli towar byl kupiony na aukcji , i mial wartosc 300 PLN . Mozesz
    > sprobowac skorzystac z tzw ubezpieczenia kupujacych . Poczytac nie zaszkodzi

    Allegro nie bierze odpowiedzialnosci w razie zgubienia paczki przez poczte.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-08-16 15:49:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kaizer napisał(a):

    > Allegro nie bierze odpowiedzialnosci w razie zgubienia paczki przez poczte.

    Kwestia tego czy nalezy sie Tobie zwrot calosci pieniedzy jest niejasna.

    Racje mozesz miec zarowno Ty, jak i sprzedawca. Co bylo napisane w
    tresci aukcji na temat przesylki ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-08-16 16:39:07
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    kaizer napisał(a):
> [...]
    > Czy sprzedający nie powinnien ponosić ryzyko wysłania paczki innej - tu

    Jeżeli sprzedawca się uprze, że to Twój problem, to masz prawo żądać od
    niego tylko do odszkodowania, które dostanie z poczty (10 x koszt
    nadania paczki), a resztę tracisz. Jeśli dobrze z nim pogadasz, to być
    może zwróci Ci więcej (zaproponuj podział straty na pół).

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-08-16 17:07:12
    Od: kaizer<K...@u...pl>

    > Racje mozesz miec zarowno Ty, jak i sprzedawca. Co bylo napisane w
    > tresci aukcji na temat przesylki ?

    Transport: Nabywca pokrywa koszty transportu
    Akceptowane
    formy płatności: Płatne z góry (przelew) A w "O mnie" sprzedajacego koszty
    wysylki 6zł.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-08-16 21:20:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kaizer napisał(a):

    > Transport: Nabywca pokrywa koszty transportu
    > Akceptowane
    > formy płatności: Płatne z góry (przelew) A w "O mnie" sprzedajacego koszty
    > wysylki 6zł.

    Czyli nic nie wiadomo. Ja jak cos sprzedaje to dodaje cos takiego :

    Nie odpowiadam za prace Poczty Polskiej, jezeli ktos chce przesylki
    ubezpieczonej lub z podana wartoscia to powinien liczyc sie z wieksza
    oplata.

    Wtedy wszystko jest jasne.

    --
    pozdrawiam