  • 41. Data: 2004-04-13 14:21:38
    Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2004 11:48:51 +0200, "szerszen" <w...@s...pl>
    wrote:

    >nie moga miec ujemnego bilansu bo to by oznaczalo ze przyczyniaja sie do
    >smierci, moga miec co najwyzej zerowy, a w to nie wierze

    Jest ujemny!!!! Mamy 1 - na poziomie uniwersyteckim - badanie skutkow
    progow.

    Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
    zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
    umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    Oczywiscie przy tak porazajacym argumencie pisanie
    o zanieczyszczeniu powietrza(alerting him to the increase
    in pollution caused by speed humps), halasie, drganiach i
    uszkodzeniu samochodu (Humps damage cars - especially older cars)
    pomine.

    "The Decatur Daily News" WEDNESDAY, APRIL 7, 2004
    "Council slows speed humps"
    "University of Texas study suggests that for every pedestrian killed
    by a speeder, 37 people may die as a result of the delayed response
    times caused to police, fire and ambulance services"

    "Speed trapped" 8/16/00
    By Jeffrey C. Billman
    "Using a detailed formula developed by Boulder, Colo., scientist Ray
    Bowman, Bunte determined that in Austin, at least 37 people would die
    because of slower emergency-response time for every one life saved by
    slower traffic. Since Bunte took into account only deaths from sudden
    cardiac arrest -- and not from delayed fire response or any other
    condition -- that number could be higher."

    i teraz cytat z oryginalu

    Cytat z PDF'a z oryginalnym raportem, calosc 276 stron:
    "A policy analysis was conducted specifically for the conflict that
    had
    arisen in Austin, Texas. Based on quantitative processes, this
    analysis showed
    that Austin would lose an additional 37 lives per year with patients
    of sudden
    cardiac arrest if the Fire and EMS Departments experienced a 30 second
    delay
    in response times due to traffic calming. The analyses also concluded
    that at
    best, only one pedestrian life could be saved each year from traffic
    calming as
    pedestrian fatalities rarely occurred within residential
    neighborhoods. A
    risk/benefit analyses also demonstrated that traffic-calming devices
    have more
    of a negative impact than a positive impact to the community."

  • 42. Data: 2004-04-14 06:19:21
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
    > zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
    > umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
    > <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    powtorze po raz kolejny, musialy by byc przyczyna smierci ludzi zeby miec
    ujemny, jesli uratuja chociaz jednego czlowieka maja dodatni

  • 43. Data: 2004-04-14 07:39:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szerszen wrote:

    > Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > powtorze po raz kolejny, musialy by byc przyczyna smierci ludzi zeby miec
    > ujemny, jesli uratuja chociaz jednego czlowieka maja dodatni

    Dziwna matematyke stosujesz...

    W wyiku wprowadzenia inowacji zamiast jednej ginie 36 osob...

    A u Ciebie bilans jest dodatni.

    Boguslaw

  • 44. Data: 2004-04-14 09:23:36
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci

    > W wyiku wprowadzenia inowacji zamiast jednej ginie 36 osob...

    tia?
    rozumiem ze progi stawia sie na wszystkich ulicach i to powoduje takie
    opoznienia karetek,
    progi sa tylko na osiedlach, a tam karetki jakos i tak powoli jezdza

    wiec nie widze zwiazku drastycznego opoznienia czasu dojazdu z progami
    zwalniajacymi

  • 45. Data: 2004-04-14 09:51:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > progi sa tylko na osiedlach, a tam karetki jakos i tak powoli jezdza
    >
    > wiec nie widze zwiazku drastycznego opoznienia czasu dojazdu z progami

    To co rozumiesz i co widzisz to jedno...

    A byl tekst i na jego podstawie teza....

    Wiec trzeba bylo od razu powiedziec, ze nie wierzysz
    w dane z tekstu, a nie wmawiac nam, ze nie wynika z niego teza.

    Boguslaw

  • 46. Data: 2004-04-14 11:26:07
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szerszen wrote:

    > Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci

    > tia
    > a to ze dane i wnioski w tekscie maja sie tak do realiow polskich jak
    > swinia do baletu to juz nie zwrociles uwagi?

    Zwrocilem tylko uwage, ze powinno sie wyraznie napisac CO
    sie kwestionuje..

    Poza tym jak rozroznic wypadki w wyniku
    niezastosowania progu i w wyniku, ze dziecko niejest
    nalezycie pilnowane.

    Polskie warunki sa takie, ze dziesi laza samopas... a n ie powinny.

    Boguslaw

  • 47. Data: 2004-04-14 11:47:53
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

  • 48. Data: 2004-04-14 13:07:46
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > Zwrocilem tylko uwage, ze powinno sie wyraznie napisac CO
    > sie kwestionuje..

    od poczatku pisalem wyraznie ze calkowita negacja garbow jest bledna,
    poniewaz mimo wszystko sa misjca w ktorych doskonale spelniaja swoja role i
    pomagaja a nie szkodza, pisalem rowniez ze nie idea jest zla tylko
    zaprojektowanie/wykonanie

    > Poza tym jak rozroznic wypadki w wyniku
    > niezastosowania progu i w wyniku, ze dziecko niejest
    > nalezycie pilnowane.

    a jak rozroznic wypadki z powodu przekroczenia predkosci, a jak z powodu
    zlej nawierzchni drogi?

    na podobnej podsawie moge napisac ze ograniczenia predkosci przyczyniaja sie
    do ilosci wypadkow, a nie ja zmniejszaja, w stanach zrobili eksperyment, na
    odcinku autostrady zniesli ograniczenie predkosci, ilosc wypadkow w tym
    miejscu spadla, po przywroceniu ograniczenia wzrosla, i co ty na to?

    > Polskie warunki sa takie, ze dziesi laza samopas... a n ie powinny.

    polskie warunki sa takie ze mamy gowniane drogi, debili i zlodziei ktorzy
    nimi zarzadzaja, projektuja i ogolnie sa odpowiedzialni za ich utrzymanie, o
    tych kretynach od stawiania znakow nawet nie wspominam, a dzieci juz takie
    sa ze sa zywiolowe

  • 49. Data: 2004-04-14 13:27:33
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2004 13:47:53 +0200, "szerszen" <w...@s...pl>
    wrote:

    >Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci

    >tia
    >a to ze dane i wnioski w tekscie maja sie tak do realiow polskich jak swinia
    >do baletu to juz nie zwrociles uwagi?

    Oni zakladali, ze karetka bedzie musiala przejechac przez 6 progow.
    Taka srednia. Myslisz, ze w Polsce jest inaczej? Znam kolo siebie
    kilka blokow, gdzie karetka musialaby przejechac najpierw 4 progi na
    ulicy wokolosiedlowej, a pozniej 3 na ulicach wewnetrznych.

  • 50. Data: 2004-04-14 13:27:37
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2004 15:07:46 +0200, "szerszen" <w...@s...pl>
    wrote:

    >od poczatku pisalem wyraznie ze calkowita negacja garbow jest bledna,
    >poniewaz mimo wszystko sa misjca w ktorych doskonale spelniaja swoja role i
    >pomagaja a nie szkodza,

    Dobro to moze sa przed wjazdem na parking przed jakas instytucja,
    ale nie w zyciu nie chcialbym _mieszkac_ w gettcie za progami.

> [...]
    >odcinku autostrady zniesli ograniczenie predkosci, ilosc wypadkow w tym
    >miejscu spadla, po przywroceniu ograniczenia wzrosla, i co ty na to?

    Za to kocham amerykanow, po co teoretyzowac miesiacami,
    lepiej zrobic rzetelne badanie statystyczne - i widac jak na dloni.
    BTW - dlaczego leki - chocby setki prof. teoretykow je zachwalo -
    nie zostana dopuszczone do obrotu, jesli nie przejda badania
    statystycznego (lek kontra plecebo), ktore wskaze, ze faktycznie
    maja pozytywna wartosc? Moim zdaniem to rozumowanie powinno
    stosowac sie do wszystkiego. Za to - jak pisalem - kocham
    amerykanskie badania. Chyba jest oczywistym, ze na tamtym
    odcinku nalezy zdjac ograniczenie predkosci, a na osiedlach
    zlikwidowac getta za-progowe.