  • 31. Data: 2004-04-11 20:09:42
    Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2004 09:30:16 +0000 (UTC), "Jolanta Pers"
    <j...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Mam samochód o bardzo niskim zawieszeniu i praktycznie żaden próg zwalniający
    >jest dla mnie "odpowiednio zrobiony". Przez takie gumowe ledwo przejeżdżam,
    >na fortyfikacjach z kostki brukowej i krawężników się wieszam.

    A czy on byl kupiony w salonie nowy z takim niskim zawieszeniem?

  • 32. Data: 2004-04-11 21:02:44
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Kasek <k...@f...onet.pl> napisał(a):

    > A czy on byl kupiony w salonie nowy z takim niskim zawieszeniem?

    Tak, był, ten model ma fabrycznie takie niskie zawieszenie.

    JoP

  • 33. Data: 2004-04-12 12:22:05
    Od: "Lidka i Tadek" <t...@n...polbox.com>

    Andrzej Kłos wrote:

    > Nie ma dla naszych kierowców innych metod jak progi. Tylko odniesienie
    > do kieszeni skutkuje.

    Zgadzam się. Proponuję wprowadzić robienie zdjęć z wyglądających na
    zwyczajnie zaparkowane auta. Tak jest w Niemczech i pomimo dłuuuuugiej
    prostej, BEZ garbów NIKT nie przekracza "ustawowej trzydziestki" na
    osiedlu. Takie "zdjęcie" kosztuje minimum 30euro, nie ma komu w łapę dać.
    Niby nie dużo (jak ktoś zarabia 14euro na godzinę...) ale zawsze. Następny
    raz już tak szybko nie pojedzie. A jak pojedzie za szybko, to może mieć po
    prawie jazdy... W mieście jest ustawowa 50tka. Biorąc pod uwagę margines
    błędu można jechać 60km/h. I NIKT nie jedzie szybciej choćby była pusta
    droga a auto miało 250PS, bo na poboczu stoi sporo aut. A nuż w którymś
    zamontowali radar z aparatem?...

    > Mamy coś we krwi.

    Nie. To raczej braki w głowie i braki Policji "po cywilu". Na osiedlu gdzie
    mieszkam jest bardzo dużo Polaków i nie tylko (Turki, Rosjanie itp...) i
    NIKT nie przekracza... Po prostu nikt nie chce dostać do skrzynki pocztowej
    listu z marnej jakości zdjęciem siebie za kółkiem i tablicy rejestracyjnej
    wraz z info o cenie ...

    --
    pozdro
    Tadek

  • 34. Data: 2004-04-13 06:22:32
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, był, ten model ma fabrycznie takie niskie zawieszenie.

    sorry to jak ty wogole jestes w stanie jezdzic po naszych drogach???

    na woli (warszawa) widzialem bardzo fajne progi, od gory plaskie, szerokosci
    mniej wiecej pasow dla pieszych, szyko jadacemy moga zrobic kuku, dla wolno
    jadacego nawet z niskim zawieszeniem nie powinny stanowic najmniejszego
    problemu

  • 35. Data: 2004-04-13 08:05:07
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Lidka i Tadek" <t...@n...polbox.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > skrzynki pocztowej listu z marnej jakości zdjęciem siebie za kółkiem i
    > tablicy rejestracyjnej wraz z info o cenie ...

    To chyba jeden z niewielu głosów, które dają jakąś alternatywę dla progów.
    Czy większość wypowiadających się nie zauważyła jaki wątek komentuje ? W
    badaniach wyraźnie pokazano, że progi mają ujemny bilans uratowanych istnień
    ludzkich ! Czy dla tych wszystkich demagogów w tym wątku życie osoby
    potrąconej przez samochód ma faktycznie tak wiele wyższą wartość ? Opanujcie
    się !
    Ja osobiście mało miałem doczynienia w życiu z blokowiskami, więc nie wiem
    jak są eksploatowane dróżki wewnątrz osiedlowe. Zastanawiam się jednak
    ciągle nad tym, dlaczego ludzie budują/kupują mieszkania/domy w pobliżu
    traktów komunikacyjnych o dużym nasileniu ruchu, a potem ren ruch im
    przeszkadza. Taka nieroztropność zdarza się bardzo często i potem są petycje
    w sprawie obniżenia dopuszczalnej prędkości, czy progów w miejscu, gdzie
    zawsze biegła droga dojazdowa np. do drogi krajowej. Stawianie ograniczeń na
    drogach tranzytowych to już dla mnie przegięcie...

    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 36. Data: 2004-04-13 08:28:15
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    szerszen <w...@s...pl> napisał(a):

    > sorry to jak ty wogole jestes w stanie jezdzic po naszych drogach???

    Jakoś jestem, ale wolałabym, żeby mi tego nie utrudniano dodatkowo murami
    zaporowymi z krawężników.

    > na woli (warszawa) widzialem bardzo fajne progi,

    A dziękuję, jakoś się nie wybieram.

    JoP

  • 37. Data: 2004-04-13 08:30:01
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > Zapraszam: mamy tzw. główną drogę, prostą, długą, z dobrą nawierzchnią.
    > Po jednej stronie drogi osiedla mieszkaniowe, po drugiej pojedyncze domy
    > i sklepy. Do drogi dochodzi dużo wyjazdów z osiedli. Co 50, 70 m
    > umieszczony znak ograniczenia do 50 km/h. Kilka przejść dla pieszych.
    > Wbij dzieciakowi (10 lat) do głowy, że nie wolno mu wtargnąć na drogę

    Nie widze problemu...

    Mieszkalem na 4 pietrze i nie trzeba bylo krat w oknach zakladac,
    by dzieci przez okna nie wychodzily

    Boguslaw

  • 38. Data: 2004-04-13 09:43:15
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > A dziękuję, jakoś się nie wybieram.

    i nie zmuszam, chodzi o to ze jednak mozna jak sie chce wybudowac taki prog,
    aby spelnial swoja role i jednoczesnie nie stwarzal problemow "szalencom" z
    przeswitem 5cm

  • 39. Data: 2004-04-13 09:48:51
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Maras" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ludzkich ! Czy dla tych wszystkich demagogów w tym wątku życie osoby
    > potrąconej przez samochód ma faktycznie tak wiele wyższą wartość ?

    nie moga miec ujemnego bilansu bo to by oznaczalo ze przyczyniaja sie do
    smierci, moga miec co najwyzej zerowy, a w to nie wierze
    wiem co sie dzialo na uliczce osiedlowej przed moim blokiem i wiem co sie
    zmienilo po zalozeniu kilku garbow, i jestem za stawianiem takich barier,
    poniewaz w takich sytuacjach tylko one sa w stanie przystopowac idtiotow,
    zadne ogrzniczenia predkosci ani prewencja nie pomoga, bo to nie niemcy albo
    ameryka zeby na osiedlu pojawila sie drogowka

  • 40. Data: 2004-04-13 10:00:52
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemo Popielas" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj sobie Zarządzenie Ministra Infrastuktury DZ.U z 23.12.2003
    > Dokładnie są opiosane warunki techniczne jakim powinien odpowiadac próg
    > zwalniający.

    Jakbys mógl dokladnie podac namiary na ten akt prawny bylbym wdzieczny. Pod
    ta data nie ma zadnego rozporzadzenia MI na omawiany temat.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5