  • 1. Data: 2004-04-09 07:31:06
    Temat: kradzież czy po prostu życie ?!
    Od: "Andrzej Stempnik" <s...@n...pl>

    Witajcie ...

    Moja sprawa jest prosta ale niestety przykra ..

    Pracowałem w firmie z o.o., której właścicielem był (jest ?!) niemiec
    polskiego pochodzenia. Przez 8 miesięcy wraz z kolegą pracowaliśmy "za
    darmo". Właściciel się nie pojawiał, pieniędzy nie dostawaliśmy a zwolnić
    nas też nie miał kto. Na koniec oddaliśmy sprawę do sądu otrzymaliśmy wyroki
    nakazujące zapłatę zaległego wynagrodzenia i na tym właściwie koniec.
    Komornik nie jest w stanie nic zrobić, firmy windykacyjne są w podobnej
    sytuacji, właściciel siedzi za granicą i nie ma ochoty wracać ... na
    "papierze" wydanym przez sąd mamy pokaźne kwoty ale co z tego ? Czy można
    coś w tej sprawie zrobić ?!

    Jeżeli macie jakieś pomysły bardzo porszę o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy.
    Czy tym wyrokiem mogę "zapłacić" zobowiązania wobez ZUS lub Urzędu
    Skarbowego ?

  • 2. Data: 2004-04-09 10:23:47
    Temat: Re: kradzież czy po prostu życie ?!
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Komornik nie jest w stanie nic zrobić, firmy windykacyjne są w podobnej
    > sytuacji, właściciel siedzi za granicą i nie ma ochoty wracać

    Dziwi mnie bezradność komornika. Przypuszczam, że waszym pracodawcą była
    spółka jako osoba prawna a nie jej właściciel. W takim razie nieobecność
    tego pana w kraju niewiele zmienia. Można prowadzić egzekucję z majątku
    spółki tzn. zająć konta bankowe, maszyny, nieruchomości itd. (chyba, że
    spółka jest niewypłacalna - wtedy sprawa się komplikuje).

    Alek

  • 3. Data: 2004-04-09 12:36:41
    Od: "Andrzej Stempnik" <s...@n...pl>

> [...]
    > spółki tzn. zająć konta bankowe, maszyny, nieruchomości itd. (chyba, że
    > spółka jest niewypłacalna - wtedy sprawa się komplikuje).

    Jeśli chodzi o sytuację finansową firmy to wygląda ona tak: pomieszczenia
    biurowe były wynajmowane a sprzęt komputerowy (bo firma zajmowała się
    tworzeniem programów komputerowych) zajął Urząd Skarbowy. W kraju nie
    zostało nic co można spieniężyć :-( ..... właściciel jeździ mercedesem ma
    dwa domy ale w niemczech ..

  • 4. Data: 2004-04-09 13:28:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Stempnik wrote:

    > tworzeniem programów komputerowych) zajął Urząd Skarbowy. W kraju nie
    > zostało nic co można spieniężyć :-( ..... właściciel jeździ mercedesem ma
    > dwa domy ale w niemczech ..

    Boję się, że w tej sytuacji _legalnie_ nic nie da się zrobić.

  • 5. Data: 2004-04-09 14:10:07
    Temat: Re: kradzie? czy po prostu ?ycie ?!
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/9/2004 2:36 PM, Andrzej Stempnik wrote:

> [...]
    > tworzeniem programów komputerowych) zajął Urząd Skarbowy. W kraju nie
    > zostało nic co można spieniężyć :-( ..... właściciel jeździ mercedesem ma

    Istotne, kto był w zarządzie - czy również właściciel? Zarząd odpowiada
    osobistym majątkiem za zobowiązania, o ile egzekucja z majatku spółki
    okaże się nieskuteczna.
    Jeżeli właściciel był jednocześnie zarządem, to jak sprawował obowiązki,
    będąc stale za granicą?
    Sprawdzenie w rejestrze, who's who wskazane - tj. kto jest właściicielem
    (wspólnikiem), kto zarządem.

    Gdyby spółka coś miała lub zarabiała byłoby z czego dochodzić - tak,
    nawet jak dojdzie do sprawy karnej, to kasę zobaczyłbyś najwcześniej za
    kilka lat.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-04-09 15:43:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Stempnik" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym w Waszym wypadku złożył zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z
    art. 218 kk polegającego na rażącym uporczywym łamaniu praw pracownika.
    Niepłacenie wynagrodzenia przez 8 miesięcy, to już na pewno za uporczywe
    można uznać.

  • 7. Data: 2004-04-12 01:29:44
    Od: "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    wiadomości news:c568d4$5ec$2@news2.ipartners.pl...

    > Boję się, że w tej sytuacji _legalnie_ nic nie da się zrobić.

    Ejże, a ja po prostu przekazałbym sprawe komornikowi niemieckiemu. Wyroki
    polskie w Niemczech i vice-versa są wzajemnie uznawalne.

  • 8. Data: 2004-04-12 07:17:58
    Od: Dredd<...@...pl>

    > sprzęt komputerowy (bo firma zajmowała się
    > tworzeniem programów komputerowych) zajął Urząd Skarbowy.

    W takim razie szkoda że komornik nie połączył swej egzekucji z
    egzekucją prowadzoną przez US - należności pracownicze są wysoko w
    kolejce egzekwowanych należności więc niewykluczone że coś udało by
    się w ten sposób wyrwać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-04-13 07:57:09
    Od: "Andrzej Stempnik" <s...@n...pl>

    Witajcie

    Dziękuję za wszystkie wypowiedzi .. ale niestety to co zostało zabrane nie
    starczyło nawet dla US więc o wypłaceniu zobowiązań wobec pracowników nie ma
    mowy :-( bo przed pracownikami jest jeszcze ZUS.

    Pozdrawiam i liczę na jakieś genialna rozwiązanie mojego problemu ..