  • 1. Data: 2004-04-09 05:13:17
    Temat: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    No i mamy - na poziomie uniwersyteckim - badanie skutkow
    debilnych progow, ktore w Polsce sa stosowane z gorliwoscia odwrotnie
    proporcjonalnie do stosowania wszystkich innych niezbednych dla
    kierowcow elementow, ze wspomne tylko brak reakcji na dziurawe drogi,
    brak swiatel na skrzyzowaniach gdzies skret jednego samochodu w lewo
    zajmuje 5-8 minut, likwidacja strzalek, ktore wlasnie Niemcy
    wprowadzaja, itp.

    Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
    zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
    umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    Oczywiscie przy tak porazajacym argumencie pisanie
    o zanieczyszczeniu powietrza(alerting him to the increase
    in pollution caused by speed humps), halasie, drganiach i
    uszkodzeniu samochodu (Humps damage cars - especially older cars)
    pomine.

    "The Decatur Daily News" WEDNESDAY, APRIL 7, 2004
    "Council slows speed humps"
    "University of Texas study suggests that for every pedestrian killed
    by a speeder, 37 people may die as a result of the delayed response
    times caused to police, fire and ambulance services"

    "Speed trapped" 8/16/00
    By Jeffrey C. Billman
    "Using a detailed formula developed by Boulder, Colo., scientist Ray
    Bowman, Bunte determined that in Austin, at least 37 people would die
    because of slower emergency-response time for every one life saved by
    slower traffic. Since Bunte took into account only deaths from sudden
    cardiac arrest -- and not from delayed fire response or any other
    condition -- that number could be higher."

    Cytat z PDF'a z oryginalnym raportem, calosc 276 stron:
    "A policy analysis was conducted specifically for the conflict that
    had
    arisen in Austin, Texas. Based on quantitative processes, this
    analysis showed
    that Austin would lose an additional 37 lives per year with patients
    of sudden
    cardiac arrest if the Fire and EMS Departments experienced a 30 second
    delay
    in response times due to traffic calming. The analyses also concluded
    that at
    best, only one pedestrian life could be saved each year from traffic
    calming as
    pedestrian fatalities rarely occurred within residential
    neighborhoods. A
    risk/benefit analyses also demonstrated that traffic-calming devices
    have more
    of a negative impact than a positive impact to the community."

    A jak wyglada w Polsce sytuacja prawna w tej dziedzinie?

    Zdaje sie, ze od czasu, gdy w 1999 z powodu reformy samorzadowej
    i uchylenia aktow prawnych wyzszego rzedu gdy moc stracilo
    rozporzadzenie nr 17/94 GDDP z 1994
    wraz z zal. nr 1 "Tymczasowe wytyczne stosowania progow zwalniajacych"
    i kwetia ta przeszla pod samorzady (obecnie jest w gestii wojtow,
    burmistrzow i prezydentow miast) - sluzby drogowe im podlegle moga
    zrobic wszystko. I niestety robia :-(
    Ostatnio raport NIK
    "KKT-41000/02 Nr ewid. 5/2003/P/02/117/KKT
    INFORMACJA o wynikach kontroli wykonywania zadań przez organy
    zarządzające ruchem drogowym w zakresie bezpieczeństwa na drogach
    publicznych"
    stwierdzil.....:
    "Żaden akt prawny, do dnia opracowania niniejszej informacji, nie
    określa warunków umieszczania na drodze urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    drogowego, nie zawiera też definicji tych urządzeń."
    "Stan prawny w zakresie przepisów dotyczących zapewnienia
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym nie jest do końca uregulowany. Od
    ponad 3 lat , minister właściwy do spraw transportu nie wydał
    rozporządzenia określającego szczegółowe warunki techniczne dla znaków
    i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a
    także warunki ich umieszczania na drogach. "(Od 2 lipca 1999 r., w
    którym to dniu utraciło moc zarządzenie Ministra Transportu i
    Gospodarki Morskiej
    z dnia 3 marca 1994 r. w sprawie szczegółowych przepisów określających
    znaki i sygnały drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.)
    a w wnioskach pokontrolnych:
    " Wnioski pokontrolne skierowane do Ministra Infrastruktury
    dotyczyły:
    - niezwłocznego zrealizowanie upoważnienia do wydania
    rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla
    znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    drogowego, a także warunków ich umieszczania na drogach,"

    ....stwierdzil.....

    i na tym sprawa ucichla.

  • 2. Data: 2004-04-09 06:20:26
    Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > proporcjonalnie do stosowania wszystkich innych niezbednych dla
    > kierowcow elementow, ze wspomne tylko brak reakcji na dziurawe drogi,
    (..)

    w moim miescie kierowcy sami jakos sobie radza powoli rozbierajac te progi
    ciekawe czy gdzie indziej rowniez?

  • 3. Data: 2004-04-09 06:49:02
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > w moim miescie kierowcy sami jakos sobie radza powoli rozbierajac te progi
    > ciekawe czy gdzie indziej rowniez?

    U mnie tez ... jest w Krakowie ulica, na ktorej zamontowano ich chyba z
    5 sztuk. Nie ma juz ani jednego w calosci ...

  • 4. Data: 2004-04-09 06:55:23
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-04-09 08:20, Użytkownik pestifer napisał :
    > Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (..)
    >
    > w moim miescie kierowcy sami jakos sobie radza powoli rozbierajac te progi
    > ciekawe czy gdzie indziej rowniez?

    podejrzewam, że macie fajne samochody a nie macie fajnych dzieci

    andy_nek

  • 5. Data: 2004-04-09 07:29:33
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > podejrzewam, że macie fajne samochody a nie macie fajnych dzieci

    Wez pod uwage, ze wiekszosc sredniej klasy samochodow jest w stanie
    osiagnac typowa predkosc 60-80 km/h na odcinku 30-40 metrow. Taki prog
    ma wiec skuteczne dzialanie na bardzo krotkim odcinku, a dziecko moze
    wpasc pod samochodd wszedzie ...

  • 6. Data: 2004-04-09 07:57:12
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osiagnac typowa predkosc 60-80 km/h na odcinku 30-40 metrow. Taki prog
    > ma wiec skuteczne dzialanie na bardzo krotkim odcinku, a dziecko moze

    tylko prog i sa tam gdzie prawdopodobienstwo wtargniecia dziecka na droge
    jest najwieksze, nikt ci nie stawia progow na autostradzie, tylko na
    uliczkach osiedlowych, albo przy szkolach, wiec w czym problem, jesli prog
    jest dobrze wykonany, a ty nie przekraczasz predkosci, wszystko jest ok
    samochod od tego nie ucierpi

  • 7. Data: 2004-04-09 08:05:24
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Andrzej Kłos napisał:
    [ciach]

    > podejrzewam, że macie fajne samochody a nie macie fajnych dzieci

    I ze w nocy lubicie sobie palic gumy na ulicach osiedli zamiast
    spokojnie spac.
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 8. Data: 2004-04-09 08:40:22
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości

    > podejrzewam, że macie fajne samochody a nie macie fajnych dzieci

    Chyba nie doczytałeś, artykuł mówi, że można stracić fajne dzieci, dorosłych
    i starszych w przypadku, gdy jadąca karetka/straż itp. po prostu spóźni się
    z powodu progów. Jest tyle innych sposobów, np. zamontowanie barierek oraz
    świateł w okolicy szkół. Poza tym ograniczenia prędkości można dokonać
    przepisami, tylko trzeba je egzekwować i to wszystko.
    W usa przy szkołach można znaleźć ograniczenia prędkości obowiązujące tylko
    w dni robocze od 7 do 16 - wtedy kiedy dzieci są w szkole. Po co takie
    ograniczenie (np. do 30km/h) w nocy ? U nas jakoś nikt na to nie wpadł, a
    nadgorliwi policjanci właśnie wtedy, kiedy stosowanie się do zakazu nie ma
    najmniejszego sensu lubią łapać kierowców i tłumaczyć im ile to krzywdy
    mogli wyrządzić. Ot logika ...
    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 9. Data: 2004-04-09 09:13:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko prog i sa tam gdzie prawdopodobienstwo wtargniecia dziecka na droge
    > jest najwieksze,

    MYLISZ SIE...

    A poza tym jezdnia nie jest od "wtargiwania" dzieci.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-04-09 09:29:02
    Od: "Cudny" <c...@B...pl>

    W USA właśnie w dzielnicach domków, przy szkołach itd. jest dużo progów więc
    chybiona argumentacja. Progi są bardzo dobrym pomysłem a opóźnienie karetek
    sądze częściej wynika w Polsce z chamstwa kierowców, którzy nie ustępują lub
    nie potrafią odpowiednio się zachować w takiej sytuacji.

    .: Cudny :.