  • 1. Data: 2004-04-08 19:46:42
    Temat: jak sporzadzic petycje?
    Od: "Magda" <o...@W...poczta.onet.pl>

    Witam,
    Nie wiem czy pytam na dobrej grupie, ale chodzi mi o sporządzenie petycji
    ( w sprawie powiększenia klatki dla papug w poznańskiej palmiarnii, anyway).
    Jakie informacje powinny się w niej znaleźć, żeby był to dokument ważny? Czy
    konieczny jest adres i nr dowodu? Chcę też, aby inni mogli się pod nią
    podpisać i jakie ich dane są potrzebne oraz ile podpisów potrzebuje, żeby ta
    moja petycja została wyegzekwowana?
    W ogole gdzie najlepiej ją złożyć poza samą Palmiarnią, gdyby nie przyniosła
    efektu?
    Dzięki za odpowiedź, porady, uwagi.

    Magda

  • 2. Data: 2004-04-08 21:56:54
    Temat: Re: jak sporzadzic petycje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <o...@W...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Forma petycji raczej w żadnym prawie określona nie jest. Z zasady powinno
    z niej wynikać, o co wnosisz. Zwłaszcza jeśli inne osoby mają to podpisać,
    to nie może być żadnych niejasności. A poza palmiarnią, to można to złożyć
    jeszcze w Towarzystwie Przyjaciół Zwierząt i Powiatowego Lekarza
    Weterynarii. Pierwsza z tych organizacji może poprzeć Twoje starania. A
    lekarz z mocy ustawy ma czuwać między innymi nad tym, by nie naruszano
    praw zwierząt.

  • 3. Data: 2004-04-09 19:51:09
    Od: "Magda" <o...@W...poczta.onet.pl>

> [...]
    > z niej wynikać, o co wnosisz. Zwłaszcza jeśli inne osoby mają to podpisać,
    [ciach...]

    a czy konieczny jest adres podpisujących się osób i numer dowodu?

  • 4. Data: 2004-04-09 21:46:59
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Magda wrote:
    > wiadomości news:c54j3a$rtn$6@news.onet.pl...

    > [ciach...]
    >
    > a czy konieczny jest adres podpisujących się osób i numer dowodu?

    Prawo nie reguluje kwestii petycji, z jej złożeniem nie wiąże się żaden
    obowiązek zastosowania się do rządań w niej zawartych. Petycja to nic innego
    jak prośba o zrobienie czegoś, tyle tylko, że składana jednocześnie przez
    wiele osób. A czy będzie podpisana z podaniem numerów dowodów i adresów, czy
    opatrzona odciskami palców to to nie ma znaczenia. Bo jak ktoś nie chce
    spełnić tego życzenia to tego nie zrobi. Jedyne co będziecie mogli zrobić to
    się na niego obrazić.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-10 09:08:56
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Prawo nie reguluje kwestii petycji,

    A przepisy kpa o skargach i wnioskach?

    Art. 221. § 1. Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej
    Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów
    państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów
    samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji
    społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami
    niniejszego działu.

    KG