  • 81. Data: 2009-01-28 00:02:52
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:191lc6h6isv6d$.t0odq3jyhpfj$.dlg@40tude.net Jan Bartnik
    <b...@g...com> pisze:

    > Ale to nie ma zbyt wiele do rzeczy. Twoim zdaniem można bezkarnie
    > przywalić w samochód stojący na zakazie tylko dlatego, że stał tam
    > nieprzepisowo? I jeszcze będzie to jego wina?
    A skąd bedzie zupełnie niewinny...
    Gonisz w piętkę.
    Tu jest tak, że nieprawidłowo jadący rowerzysta łamiąc przepisy spowodował
    wypadek z prawidłowo jadącym samochodem (przyjmując precyzyjność i
    prawdziwość opisu sytuacji).

    --
    Jotte

  • 82. Data: 2009-01-28 00:16:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 17:33:48 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem Policja miała rację. Z jednej strony rowerzysta dopuścił się
    > wykroczenia polegającego na jeździe po pasach. Z drugiej strony Twojego
    > ojca uznano za podejrzanego spowodowania wypadku. Materiały po prostu
    > wyłączono i są dwa postępowania wobec tego samego zdarzenia de facto.

    Jakiego spowodowania? Rowerzysta miał psi obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 83. Data: 2009-01-28 00:16:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 19:32:02 +0100, Hektor napisał(a):

    > Sygnalizacja swietlna byla? Jakie swiatlo bylo na przejsciu?

    Nie ma żadnego znaczenia.

  • 84. Data: 2009-01-28 00:17:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 19:42:41 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Co nie znaczy, że rowerzysta był winny. Jak Ty np. wymusisz pierwszeństwo i
    > ktoś Ci przez to "wpadnie" na maske albo w Ciebie wjedzie to chyba żartujsz,
    > że czyni go to od razu winnym, a nie Ciebie.

    Czyni. Rowerzysta z pobocza zjechał na jezdnię. A to jest właczanie się do
    ruchu, miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

  • 85. Data: 2009-01-28 00:27:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:

    > Rowerzysta nie musi mieae prawka, wiec nie zna tej zasady.

    Musi znać.
    Brak obowiązku posiadania jakiegoś tam dokumentu nie zwalnia z obowiązku
    znajomości prawa.

  • 86. Data: 2009-01-28 02:16:21
    Od: Wojtaszek <@>

    Jan Bartnik pisze:
    > A to może oznaczać jedno z dwojga - brak zachowania
    > szczególnej ostrożności w miejscu, gdzie wymagają tego przepisy lub
    > konieczność skierowania na dodatkowe badania okulistyczne (ew.
    > zweryfikowanie, czy prawo jazdy nie zostało błędnie przyznane
    > bezterminowo). Nie staram się dogryźć tylko zrozumieć czym mogła się
    > kierować policja.

    albo jedno z trojga .... wjezdzajacy szybko rowerzysta

    widac, ze nie miales nigdy do czynienia z rowerzysta pojawiajacym sie
    znienacka, ktory mysli ze jest niesmiertelny

    > I sugeruję unikania wersji "skręciłem w prawo i już mnie więcej nie
    > interesowało co się dzieje na drodze".

    to głupie

    > Wliczam w to również "rozwerzysta
    > pojawił się z nikąd", "zupełnie go nie widziałem", czy "jechał tak szybko,
    > że nie zauważyłem". Coś takiego zostanie najpewniej potraktowane jako
    > "nawet nie sprawdziłem".

    czyli co ma powiedziec?

  • 87. Data: 2009-01-28 07:49:32
    Od: "TomiZS" <t...@t...pl>

    > Widzisz, jazda drogą z pierwszeństwem przejazu nie uprawnia do łamania
    > innych reguł i nie uwalnia od odpowiedzialności za to.

    Ale doświadczenie podpowiada, że rowerzysta może odpowiedzieć za wszystkie
    inne wykroczenie... tylko nie za spowodowanie kolizji...

    --
    Pozdr.

    TOMI
    (Wawa Praga/Jelonki)
    R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

  • 88. Data: 2009-01-28 08:12:34
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtaszek" <@> napisał w wiadomości
> [...]
    > podejrzanym ... czy to jest normalne? zaraz wzielismy adwokata, bo mi to
    > pachnialo proba wyludzenia odszkodowania, ale adwokat dowiedzial sie od
    > policgłupka, ze to policja skierowala sprawe do dwoch sadow
    >
    > i co dalej? pytanie retoryczne, bo nikt nie wie, adwokat pierwszy raz sie
    > z czyms takim spotkal ... jak w sadzie dla nieletnich uznana bedzie wina
    > chlopaka to po co sad grodzki? i odwrotnie, bo nie wiadomo, ktore wezwanie
    > przyjdzie pierwsze
    >
    > moze ktos sie spotkal z czyms takim? otwieram dyskusje ...

    Przyczytałem całą tę dyskusję i wnioski mam takie:
    1. I tak o wyniku sprawy zadecyduje sąd, a nie dyskutanci na grupie.
    2. Zachowanie w tym przypadku i Twojego ojca jak i rowerzysty mogę
    podsumować analogią do nieco innej sprawy, jaka swego czasu toczyła się
    przed sądem - otóż samochód najechał na nieoświetloną furmankę, żona
    kierowcy zginęła. Woźnica został ukarany mandatem za brak lampy a kierowca
    więzieniem (za wypadek ze skutkiem śmiertelnym) ogólnie - za niezachowanie
    bezpiecznej prędkości i niezachowanie podstawowej zasady PoRD -
    bezpieczeństwa ruchu drogowego. Więc w tej sprawie może być podobnie -
    przejście dla pieszych jest strefą szczególnie chronioną i należy tam
    zachować wyjątkową ostrożność. Wystarczy że rowerzysta zezna, że Twój tata
    nie włączył kierunkowskazu (bo często kierowcy posługują się
    kierunkowskazami informując, że właśnie skręcili) i ojciec będzie miał spory
    problem.
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 89. Data: 2009-01-28 08:20:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > nie włączył kierunkowskazu (bo często kierowcy posługują się
    > kierunkowskazami informując, że właśnie skręcili) i ojciec będzie miał spory

    To mi przypomina inny problem: z jaką prędkością powinien w nocy
    jechać samochód na nieoświetlonej drodze. Z orzeczeń niektórych sądów
    wynika, że z taką, aby mógł się zatrzymać po zauważeniu przeszkody w
    swoich światłach.

    Chodziło o uznanie winnego kierowcę, który potrącił nieprawidłowo
    idącego pieszego. Samochód nie wyhamował, ponieważ droga hamowania była
    dłuższa niż widoczność oświetlenia jego świateł. Oznaczało to, że nawet
    poza terenem zabudowanym samochód w nocy na nieoświetlonej drodze
    powinien jechać ze 40km/h, tak aby mógł się zatrzymać przed zauważoną
    przeszkodą.

    Jednakże są również odmienne orzeczenia sądu od powyższych. Być może
    tak było z tą furmanką? Wyrok ten uważam za bardzo niesprawiedliwy.

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2009-01-28 08:38:48
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 19:42:41 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Co nie znaczy, że rowerzysta był winny. Jak Ty np. wymusisz pierwszeństwo

    Tyle, ze w tej sytuacji wymuszenie pierwszenstwa na rowerzyscie jest
    niemozliwe, bo w zadnej sytuacji on tego pierwszenstwa nie ma.