  • 141. Data: 2004-03-21 11:01:37
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > No dobrze. To podaj mi, kiedy były ostatnie zmiany w taryfie. Bo w tej,
    > do której mam dostęp, jest napisane, że jeśli zmieniam klasę pociągu
    > z równoczesną zmianą przewoźnika, to mogę to zgłosić u konduktora.

    No to u konduktora mozesz zgłosic, i on wyda Ci wlasciwy bilet danego
    przewoznika. Natomiast nie mozesz tak jak nasz bohater zwyczajnie
    kontynuowac podrozy, bo nie masz do tego uprawnien.

    A zmiany są co chwila jakies - ja przechodzilem szkolenie i mialem egzamin w
    grudniu, i wówczas byla o tym mowa, ze nawet jak ktos ma bilet na Express z
    Warszawy do Gliwic, to nie moze na tej podstawie odbywac podróży poc. osob.
    w rel. Katowice - Gliwice.

    pdr
    Olo

  • 142. Data: 2004-03-21 11:08:37
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał:
> [...]
    > Warszawy do Gliwic, to nie moze na tej podstawie odbywac podróży poc. osob.

    Zgadza się. Może jednak zgłosić się u konduktora lub w kasie, uzyska wtedy
    właściwy bilet na pociąg osobowy, natomiast swój bilet na ekspres będzie
    mógł zwrócić. Otrzyma wtedy odpowiednią kwotę za niewykorzystany odcinek
    (czyli ten, który przejechał osobowym), i to bez potrącania odstępnego.
    Zgadza się?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 143. Data: 2004-03-21 11:23:52
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > mógł zwrócić. Otrzyma wtedy odpowiednią kwotę za niewykorzystany odcinek
    > (czyli ten, który przejechał osobowym), i to bez potrącania odstępnego.

    Tak to mniej więcej wygląda :-)

    A abstrahując od powyzszego nie pojmuję po co tak kombinowac - nasz bohater
    mial wyraznie na bilecie zaznaczoną przesiadkę na st. Warszawa Centr.
    Dlaczego więc uczynił to gdzie indziej?

    pdr
    Olo

  • 144. Data: 2004-03-21 11:32:15
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

> [...]
    > A abstrahując od powyzszego nie pojmuję po co tak kombinowac - nasz bohater
    > mial wyraznie na bilecie zaznaczoną przesiadkę na st. Warszawa Centr.

    Kwestia wygody ;) Generalnie, jeśli pociąg zaczyna bieg na stacji
    Warszawa Zachodnia (a tak było w tym przypadku), łatwiej tam znaleźć
    wygodne miejsce. Na Centralnej zwykle są tłoki. Ot i wszystko ;)
    Oczywiście, to mój domysł. Ale kiedy jeździłem przez Warszawę, to
    często właśnie tak robiłem.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 145. Data: 2004-03-21 11:46:40
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Kwestia wygody ;) Generalnie, jeśli pociąg zaczyna bieg na stacji
    > Warszawa Zachodnia (a tak było w tym przypadku), łatwiej tam znaleźć
    > wygodne miejsce.

    Zatem pasazer z gory zakladal taka wlasnie przesiadke. Nie mogl wiec od razu
    nabyc biletu na express do Wawy Zach, a stamtad na osobowy? Tymbardziej ze
    pewnie cos taniej by go to wyniosło...

    pdr
    Olo

  • 146. Data: 2004-03-21 11:59:17
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

> [...]
    > nabyc biletu na express do Wawy Zach, a stamtad na osobowy? Tymbardziej ze

    Napisał przecież, że nie zwrócił uwagi na to. Widocznie jeździ pociągami
    od czasu do czasu, i nie zdawał sobie sprawy, że aż tak się zmieniła
    sprawa z biletami. Kiedyś można było spokojnie jechać dowolnym pociągiem
    niższej klasy. No, ale to już OT ;) Skoro wszystkie prawne wątpliwości
    wyjaśniliśmy, to proponuję zakończyć wątek :)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 147. Data: 2004-03-21 12:17:58
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Zatem pasazer z gory zakladal taka wlasnie przesiadke. Nie mogl wiec od razu
    > nabyc biletu na express do Wawy Zach, a stamtad na osobowy?

    Tyle że kupując bilet do Warszawy mało kto precyzuje do której stacji
    chce jechać. Pewnie nawet nie przeczytał, a kasjerka założyła przesiadkę
    na Centralnym.

    KG

  • 148. Data: 2004-03-21 14:01:48
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Tyle że kupując bilet do Warszawy mało kto precyzuje do której stacji
    > chce jechać. Pewnie nawet nie przeczytał, a kasjerka założyła przesiadkę
    > na Centralnym.

    Obowiązkiem pasazera przed odejsciem od kasy jest sprawdzenie czy bilet
    wydano zgodnie z jego zyczeniem. Jesli nie chcialo mu sie przeczytac to juz
    jego problem

    pdr
    Olo

  • 149. Data: 2004-03-21 14:17:47
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Obowiązkiem pasazera przed odejsciem od kasy jest sprawdzenie czy bilet
    > wydano zgodnie z jego zyczeniem.

    A wydano niezgodnie? Chciał do Warszawy :)

    KG

  • 150. Data: 2004-03-21 14:55:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A wydano niezgodnie? Chciał do Warszawy :)

    Pojęcie bardzo wieloznaczne....

    pdr
    Olo