  • 1. Data: 2004-03-18 18:53:01
    Temat: Allegro - pytanie (troszke dlugie)
    Od: "Arczi" <a...@p...fm>

    Witam serdecznie

    Zalozmy ze jest ktos, kto zaklada sobie konto na Allegro.pl (lub inaczej,
    ktos przechwytuje haslo dostepu do serwisu Allegro.pl innej osoby)
    korzystajac z danych osobowych kogos innego (takie same miasto, inne ulice)
    i wlasnego numeru telefonu. Dokonuje transakcji (kontakt telefoniczny
    umozliwia ustalenie odbioru osobistego z pominieciem przekazow pocztowych,
    itp.) no i rzecz jasna nie placi za nie prowizji serwisowi Allegro.pl.
    Jak nietrudno sie domyslic przychodza poczta mailowa monity o niezaplaconych
    prowizjach do osoby ktorej dane sa wpisane w allegro.pl.
    Czy Allegro.pl moze jednoznacznie stwierdzic iz ze dana osoba przeprowadzala
    te transakcje ?
    Czy dane wpisane w ich bazie danych dotyczace transakcji moga byc jakims
    dowodem ?
    W koncu wykazy transakcji sa zapewne tworzone automatycznie przez
    oprogramowanie serwisu (na pewno nie pozbawionego bledow) i maja postac
    plikow tekstowych (lub sa w jakiejs bazie danych), ktore jak sadze nie moga
    byc podstawa do czegokolwiek. Zmiany w czyms takim moze zapewne dokonac
    wiele osob zajmujacych sie obsluga tego serwisu, i nie sadze aby byly tam
    zabezpieczenia porownywalne z bankami. Poza tym nie istnieje zadna umowa
    podpisywana przez uzytkownikow Allegro.pl na pobieranie przez serwis
    prowizji.
    Wiec jak wyglada powyzsza sytuacja w przypadku zadania splaty naleznosci
    przez Allegro.pl lub inne tego typu firmy ?
    I czy , w przypadku przekazania tych wierzytelnosci innym firmom jest
    mozliwosc jakies obrony przed koniecznoscia splaty ?

    Pozdrawiam,
    Arczi

    ---
    Virus Free.

  • 2. Data: 2004-03-18 21:32:00
    Temat: Re: Allegro - pytanie (troszke dlugie)
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Jest, ale nie wiem kim jesteś, więc nie powiem Ci jaka. Generalnie ALLEGRO
    to wylęgarnia oszustów i kanciarzy. Same prowizje są naciągane, a ewentualne
    monity o zapłatę prowizji i temu podobne możesz spokojnie wywalić do
    śmietnika. Nic, absolutnie nic Ci nie zrobią. Warto zauważyć, że firma -
    właściciel mieści się w Poznaniu. Nie mając nic do samego miasta, ludzi tam
    mieszkający mają swoją naturę, i stąd bierze się pomysł allegro( tym razem
    świadomie pisane z małej litery).
    W skrócie - olej!!!!.

  • 3. Data: 2004-03-18 23:00:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Faktem jest, że allegro, to wylęgarnia oszustw. Ale na jakiej podstawie
    twierdzisz, że nie mają prawa żądać zapłaty za swoje usługi wynagrodzenia?
    W końcu, jeśli komuś się ich warunki nie podobają, to może nie korzystać z
    ich usług i tyle.

    Natomiast odpowiadając inicjującemu wątek. Allegro może na podstawie tzw.
    logów z pośrednich serwerów ustalić z jakiego komputera zawierano
    konkretną transakcję. Oczywiście nie oznacza to, że ustalimy sprawcę, ale
    jeśli to będzie komputer użytkownika, to pewnie sąd da jednak wiarę
    allegro i kwotę zasądzi.

    Korzystanie na cudze konto z allegro jest przede wszystkim przestępstwem
    oszustwa. W tej sytuacji albo Ty albo oni powinniście zawiadomić
    prokuraturę. A ta podejmie kroki zmierzające do ustalenia dowcipnisia.

  • 4. Data: 2004-03-19 01:11:17
    Od: "salto" <s...@t...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jest, ale nie wiem kim jesteś, więc nie powiem Ci jaka. Generalnie ALLEGRO
    to wylęgarnia oszustów i kanciarzy.

    bez sensu - jedank wiekszosc transakcji jest ok a oszustwa musza byc
    marginesem kazdego dobrego przedsiewziecia

    > Same prowizje są naciągane,

    co to niby znaczy - portal ma swa renome skutecznosc i swoje ceny - z gory
    ustalone - nikt nic nie naciaga - mozna nie korzystac

    a ewentualne
    > monity o zapłatę prowizji i temu podobne możesz spokojnie wywalić do
    > śmietnika. Nic, absolutnie nic Ci nie zrobią.

    moze zrobia moze nie - jak korzystasz to zoboiwazanie powstaje

> [...]
    tam
    > mieszkający mają swoją naturę, i stąd bierze się pomysł allegro( tym razem

    kompletne brednie - poznan to najbardziej prezne miasto w polsce - dzieki
    ludziom i firmom
    a allegro to gigantyczny sukces na miare nie tylko polski (choc pewnie
    wlasnie dlatego okolo tego sukcesu i jego wlasciciela wiele kontrowersji -
    nawiasem mowiac wlascieciel nie ma wiele wspolnego z poznaniem ...

    salto

  • 5. Data: 2004-03-19 07:32:03
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał:

    > W skrócie - olej!!!!.

    rycynowy chyba, bo inaczej komentowac sie tego nie da...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-03-19 11:11:56
    Od: "Arczi" <a...@p...fm>

    Witam

    [...
> [...]
    > W końcu, jeśli komuś się ich warunki nie podobają, to może nie korzystać z
    ..]
    Domagac sie moga, tylko na jakiej podstawie ? Nie ma podpisanej z nimi
    umowy, na poczatku istnienia allegro bylo bezplatne, dopiero potem zmieniono
    regulamin, jednak jak on byl zatwierdzany ?
    [...
> [...]
    > konkretną transakcję. Oczywiście nie oznacza to, że ustalimy sprawcę, ale
    > jeśli to będzie komputer użytkownika, to pewnie sąd da jednak wiarę
    ...]
    Domyslam sie ze wiekszosc polaczen byla z kawiarenki internetowej, tak wiec
    ustalenie sprawcy chyba nie bedzie mozliwe. Ja sam korzystalem w kafejce,
    gdyz nie posiadam netu :(

    Jednak nadal mnie ciekawi na jakiej podstawiem moga zadac naleznosci skoro
    nie bylo podpisanej zadnej umowy, a jedynie klikniecia na stronie i to chyba
    nawet bez szyfrowania.
    Wydaje mi sie ze taki system jest bardzo podatny na wszelkie kombinacje
    niezbyt legalne.
    Zreszta o ile dobrze pamietam to podobny przypadek byl w pewnym e-banku, tam
    wlasnie ktos z obslugi (administrator ?) podszyl sie pod uzytkownika i
    przeprowadzil operacje na jego koncie.

    Pozdrawiam,
    Arczi

    ---
    Virus Free.

  • 7. Data: 2004-03-19 20:26:53
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Arczi" <a...@p...fm> napisał:

    > Domagac sie moga, tylko na jakiej podstawie ? Nie ma podpisanej z nimi
    > umowy, na poczatku istnienia allegro bylo bezplatne, dopiero potem
    > zmieniono regulamin, jednak jak on byl zatwierdzany ?

    "Zalogowanie oznacza akceptację Regulaminu Allegro w aktualnym
    brzmieniu*
    (ostatnia aktualizacja: 15-03-2004, więcej informacji na stronie Wydarzenia)
    * nie dotyczy osób, które rozwiązały umowę z Allegro"

    slowa Regulaminu i Wydarzenia sa linkami

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 8. Data: 2004-03-19 22:20:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arczi" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Domagac sie moga, tylko na jakiej podstawie ? Nie ma podpisanej z nimi
    > umowy, na poczatku istnienia allegro bylo bezplatne, dopiero potem
    zmieniono
    > regulamin, jednak jak on byl zatwierdzany ?

    Strona dowodowa może być ciekawa. Ale z drugiej strony, jak wsiadasz do
    autobusu, to też umowy z nikim nie zawierasz, a jakbyś takim argumentem
    bronił się przed zarzutem jazdy "na gapę", to daleko nie zajedziesz.

> [...]
    wiec
    > ustalenie sprawcy chyba nie bedzie mozliwe. Ja sam korzystalem w

    Jeśli tak, to faktycznie będzie trudno Allegro dowieść cokolwiek. Choć
    wprowadzili oni hasło znane tylko użytkownikowi. Trzeba by jeszcze jakoś
    rozsądnie wywieść, skąd tamta osoba znała to hasło. Całą rzecz w tym, że
    cała ta sprawa, to wędrówka po ostrzu noża. Z jednej strony Allegro
    faktycznie łatwego zadania nie ma, ale z drugiej strony jak gość zacznie
    dowodzić, ze to nie on by, a oni jednak udowodnią w jakiś tam sposób, ze
    to jednak on, to ryzykuje nie tylko koniecznością zapłaty tych kilku
    złotych, ale również odpowiedzialnością karną za oszustwo, bo przecież nie
    trudno w tej sytuacji usiłowanie dowieść. celowo utrzymywał, że to nie on,
    by nie zapłacić. Trzeba rozważyć, co się opłaci.

> [...]
    skoro
    > nie bylo podpisanej zadnej umowy, a jedynie klikniecia na stronie i to

    Klikniecie kwiknięciem. Ale później ktoś z tego serwisu korzystał. Coś
    sprzedawała, za co dostawał jakieś pieniądze. Coś kupował i odbierał na
    poczcie. Wbrew pozorom śladów pozwalających na ustalenie jego tożsamości
    jest wiele. Nie twierdzę, ze się uda, ale w każdym razie dla kilku złotych
    nie ryzykował bym kłopotów, chyba że faktycznie ktoś się pod niego
    podszył, to wówczas niech sobie ustalają do woli.

    > Wydaje mi sie ze taki system jest bardzo podatny na wszelkie kombinacje
    > niezbyt legalne.

    Bo ja wiem. Samo kliknięcie, to nie wszystko. Faktycznie każdy to może
    zrobić podszywając się pode mnie. No ale oni mi wyślą hasło. Tu już
    powinienem się zorientować, ze coś jest nie tak. pomijając fakt, ze
    dowcipniś nie ma hasła. Ale załóżmy, że nawet znalazł jakiś sposób, by
    przechwycić to hasło, bo to chyba zwykłym listem przychodzi. Po pierwszym
    rachunku z allegro robię grandę. Powiadamiam policję i administratora
    systemu, że ktoś się moimi danymi posługuje. Wspólne wysiłki w/w muszą
    doprowadzić do ujęcia na gorącym uczynku dowcipnisia. Nie będę pisał jak,
    bo sposób prosty acz skuteczny sprawdzony.

    Nie reagując i czekając aż na ponaglenia od tych indykatorów gość staje
    się niewiarygodny w swych twierdzeniach. Przynajmniej dla mnie, bo nie
    wiem jak dla sądu.

    Podobny do czego?

  • 9. Data: 2004-03-22 05:46:13
    Od: "salton" <s...@t...pl>

    > [...
    > ..]
    > Domagac sie moga, tylko na jakiej podstawie ? Nie ma podpisanej z nimi
    > umowy, na poczatku istnienia allegro bylo bezplatne,

    a co bylo na poczatku bezplatne - moze konkretnie

    bo ja pamietam ze allegro bylo platne a jestem na nim od poczatku niemal

    > dopiero potem zmieniono
    > regulamin, jednak jak on byl zatwierdzany ?

    a jak byl zatwierdzany przed zmiana - bo jak rozumiem ten nie budzi
    watpliwosci - podpowiem ze tak samo

> [...]
    gdyz nie posiadam netu :(

    > Jednak nadal mnie ciekawi na jakiej podstawiem moga zadac naleznosci skoro

    co to znaczy nie bylo podpisanej umowy

    i czy to oznacza ze rowniez nie bylo zawartej umowy?

    > a jedynie klikniecia na stronie i to chyba
    > nawet bez szyfrowania.

    moze nieco wiecej namyslu

    salto

  • 10. Data: 2004-03-22 05:54:11
    Od: "salton" <s...@t...pl>

    > Faktem jest, że allegro, to wylęgarnia oszustw.

    uwazasz ze ten motyw jest glowny - czy to lapsus i miales na mysli ze i
    owszem ze zjawiskiem handlu w internecie w szczegolnowci za posrednictwem
    serwisow aukcyjnych w tym allegro nieuchronnnie wiaze sie margines ktory
    mozna nazwac wylegarnia oszustw. (ciekawe jak szacujesz odsetek - moze wrecz
    dysponujesz jakimis danymi - pytam z zainteresowaniem)
    czy moze bardziej masz na mysli -' przyklad ktory idzie z gory' - czyli
    rozne aspekty zwiazane z wlasnoscia allegro -qxl

    salto