  • 151. Data: 2004-03-21 15:37:05
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olo Kwasniak wrote:

    > Jakim wszystkim? Wez się czasami zastanów...Nie wiem czy ze 2% pasażerów
    > nabywa bilety u obsługi...

    Masz poczucie humoru kanara - nie załapałeś żartu.

  • 152. Data: 2004-03-21 23:38:52
    Od: "castrol" <c...@w...chello.pl>

    > A co sie tak na te ubikacje uparłeś?

    Bo zazwyczaj je tam widywalem w pociagach (o ile wogole byly to wlasnie tam)

    > I wówczas nalezy się zaopatrzec w bilet u obsługi, a nie czekac az obsługa
    > sama zaopatrzy.

    Dobrze, to zadam inne pytanie. Co w sytuacji, kiedy przybywszy do sluzbowego
    przedzialu zastaje go zamnkientym i w srodku ani w poblizu nie ma nikogo z
    obslugi??

    Wtedy przeciez jade na gape

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 153. Data: 2004-03-22 01:23:47
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > A jestes pewien ze wraz przy tej legitymacji nie spoczywał miesięczny
    bilet
    > sieciowy? Az tak dokladnie widzisz wszystko przez ramię?

    Oni kupują sieciówki ale roczne :)) Na całą sieć, wszystkimi rodzajami
    pociągów wychodzi to około 100 zł. i mają spokój... Co do tych 99% to też
    nie jest prawda, bo jest to 99%, ale nie mniej niż jakaś tam suma, z tego co
    pamiętam 1,20 zł. I właśnie to zachęca kolejarzy do zakupu sieciówek, bo
    samych tych 1,20 to się w ciągu miesiąca z 50 zł. uzbiera :) nawet przy
    dojazdach po kilka km.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 154. Data: 2004-03-22 01:35:36
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Dobrze, to zadam inne pytanie. Co w sytuacji, kiedy przybywszy do
    sluzbowego
    > przedzialu zastaje go zamnkientym i w srodku ani w poblizu nie ma nikogo z
    > obslugi??

    Nic, siadasz i czekasz, przepis mówi jednoznacznie: "Pasażer nie
    posiadający ważnego biletu, zobowiązany jest bezwłocznie udać się do
    pierwszego przedziału licząc od czoła pociągu celem zakupu biletu."

    Jeśli będziesz tam stał i czekał, to na pewno Ci włos z głowy nie
    spadnie i nikt Ci kary nie naliczy.

    > Wtedy przeciez jade na gape

    Nie! Wtedy zgodnie z prawem przewozowym i regulaminem przewozu osób,
    oczekujesz na zakup biletu. Jeśli kierownik pociągu ani konduktor nie
    przyjdzie, to strata PKP, reasumując, nikt Ci nie karze latać za
    konduktorem, ale nie wymagaj aby on latał za tobą.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 155. Data: 2004-03-22 01:43:45
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wiec innych posadza o to samo biorac siebie za przyklad. w cywilizowanym
    > swiecie posazer zajmuje miejsce i jak kanar przychodzi to sprzedaje mu

    Zdaje Ci się, podobne przepisy jak w Polsce, (obowiązek zgłoszenia się
    bez ważnego biletu) obowiązują w DB i większości innych europejskich krajów.
    Bodajże tylko koleje szwajcarskie są wyjątkiem. Tak więc Twoja teza jest
    błędna. W większości krajów to pasażer jest zobowiązany nawiązać kontakt z
    obsługą pociągu w celu nabycia biletu a nie odwrotnie.
    Inna sprawa, że na DB często konduktor każe siadać i podczas kontroli
    wystawia bilet, ale tak samo jest w PKP, jest nawet specjalny druk, który
    może wydać Ci konduktor i powiedzieć, że bilet wystawi później, a Ty w razie
    problemów go pokazujesz, że u konduktora się zgłosiłaś.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 156. Data: 2004-03-22 01:50:37
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <c...@w...chello.pl> napisał w wiadomości
    > Wiem jakie sa przepisy wyobraz sobie, ale tak sie sklada ze w zyciu mi sie
    > nie snilo szukac konduktora po pociagu i zawsze czekalem, w zyciu nie

    Gdyby konduktor pomiędzy każdą stacją miał oblecieć skład i jeszcze
    zapamiętać, komu bilet sprawdził, a komu nie, to by musiał mieć komputer w
    głowie.

    > dostalem kary, raz znalazl sie taki co takowa chcial mi dac ale mu sie to
    > nie udalo (dziwne prawda)??

    Nie, zazwyczaj jest tak jak mówisz, czasami nawet konduktor bierze w
    łapę, lecz żadne z tych zachowań nie jest zgodne z przepisami.

    > Nie zapominajmy kto jest klientem PKP i jak ich klienta traktowac sie
    > powinno, a na ten przepis jest i odpowiedni sposob

    Ty nie jesteś klientem, aby być klientem, należy zawrzeć umowę, którą to
    się zawiera w tym przypadku poprzez zakup biletu.

    > Dodam, ze jezdzac pociagami PKP, i wsiadajac bez waznego biletu, w zyciu
    nie
    > mialem zamiaru jechac na gape, jesli biletu nie mialem, zawszze zajmowalem
    > miejsce i czekalem na konduktora

    i czekałem... uda się, czy nie uda....

    > Pozdrawiam
    > Jacek
    >
    > PS. Przepisy przepisami, ale sa i przepisy bzdurne, jak wlasnie ten
    > nakazujacy klientowi PKP latanie i szukanie konduktora, coz swiete krowy
    > lazic po pociagu nie chca?? W koncu to ich praca nieprawdaz??

    Ty nie masz latać i ich szukać, masz się udać w pewne konkretne miejsce
    i tam na niego czekać.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 157. Data: 2004-03-22 01:52:38
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > mowisz o podmiejskich obslugiwanych przez przewozy regionalne, a tu mowa o
    > pospiechu, czyli jakby juz inny pociag, tam mozesz czekac na kanara, sam
    > niejednokrotnie widzialem ludzi oczekujacych w jednym miejscu i kanar
    > wystawial bilet bez zadnego gadania

    Pociągi pośpieszne są obsługiwane także przez PR. A co do ludzi, to o
    ile oczekiwali oni na początku składu, to robili słusznie i zgodnie z
    przepisami.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 158. Data: 2004-03-22 01:55:45
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>
    napisał
    > w wiadomości

    > A ja mowie o wszystkich pociagaz z wylaczeniem osobowych

    To wbij sobie do główki, że w pociągach osobowych i pośpiesznych
    obowiązują dokładnie te same przepisy!!! Jak już Ci napisano, jedynie w
    pociągach IC i EC, możesz sobie usiąść i nie przejmować się biletem, do
    czasu nadejścia konduktora.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 159. Data: 2004-03-22 02:05:01
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Ale jaki z tego wniosek? Nalezy wsiadać pierwszymi drzwiami od czoła
    składu.

    A to już jest nadinterpretacja, możesz wsiąść i na koniec składu, ale
    masz na początek udać się bezzwłocznie, a nie wtedy gdy zobaczysz, że ktoś
    sprawdza bilety.
    Faktem jest, że RENOMA i wszelkie inne firmy zewnętrzne, które żyją z
    wlepiania kar, to skurwysyny, które przypieprzą się do wszystkiego do czego
    mogą. Często nawet łamiąc przepisy. Zawsze podczas kontroli ja też
    przypieprzam się do wszystkiego do czego mogę, łącznie z tym, że wg
    regulaminu PKP osoba kontrolująca bilety musi posiadać kilka "fajnych"
    rzeczy których zazwyczaj RENOMA nie posiada. Z ciekawszych rzeczy, to jest
    chociażby rozkład jazdy pociągów i kilka innych drobiazgów :)

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 160. Data: 2004-03-22 02:26:49
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Bynajmniej, Pan z Renomy postąpił w 100% zgodnie z przepisami.

    Teoretycznie tak, jednak biorąc pod uwagę, że zapewne czy zmiana
    przewoźnika była by na dworcu Zachodnim, czy na Centralnym, to przedziały
    taryfowe były by takie same, więc nie mamy tu straty przewoźnika. Nawet
    jeśli trafiło się tak nieciekawie, że załapał by się na przedział taryfowy,
    to w takim razie ma nadpłatę, to sąd w 99% biorąc pod uwagę normy współżycia
    społecznego umorzy sprawę a zapewne zrobi to same PKP.
    A co do RENOMY to właśnie dlatego wnerwia mnie ta organizacja, że łapią
    się każdej sposobności aby wystawić mandat, a na tym wszystkim traci
    wizerunek PKP.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net