  • 101. Data: 2004-03-20 09:50:43
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał:
    > I słusznie. Niestety, ale bilet ważny w pociagach PKP IC traci waznosc po
    > przejsciu do pociągu PKP PR. Takie juz uroki prywatyzacji...

    Chyba nie do końca. Raczej nie sądzę, aby coś się w tej sprawie zmieniło,
    więc najpewniej nadal można zgłosić chęć zmiany klasy pociągu i odpowiednio
    albo dopłacić, albo uzyskać zwrot różnicy w cenie biletu.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 102. Data: 2004-03-20 10:12:45
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl>

    > I słusznie. Niestety, ale bilet ważny w pociagach PKP IC traci waznosc po
    > przejsciu do pociągu PKP PR. Takie juz uroki prywatyzacji... Proponuję
    > wsiąść do pierwszej taksówki na postoju i dać kierowcy parę dych, a
    pojechac
    > trzecią...

    W takim razie powinny być chyba sprzedawane na oddzielnych blankietach lub
    coś w tym rodzaju. W końcu na bilecie widnieje logo PKP, bilet na jednym
    blankiecie kupiony w kasie PKP. Czy każdy pasażer ma obowiązek przed
    rozpoczęciem podróży zaznajomienie się ze strukurą własności
    przedsiębiorstwa z usług którego korzysta?

    > Ale na bilecie jest adnotacja ze przejazd pociągiem osobowym PKP PR
    opłacono
    > dopiero od stacji Warszawa Centralna, zatem na odcinku Wwa Zach - Wwa
    Centr.
    > przejazd odbywał sie bez waznego biletu.

    Jest oznaczenie:
    E Poznań - Warszawa Centr.
    O Warszawa Centr. - Łuków
    Co moim zdaniem oznacza, że odcinek Poznań-Warszawa Centralna opłaciłem na
    pociąg ekspresowy a dalej osobowy i nie ma tu odniesienia do firm
    obsługujących to połączenia.

    > I słusznie.

    > może
    >
    > Bynajmniej, Pan z Renomy postąpił w 100% zgodnie z przepisami.

    Być może, ale czy te przepisy nie są błędne?

    Piotr K.

  • 103. Data: 2004-03-20 10:40:24
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > ale ty trujesz, a nie bierzesz pod uwage ze jet to czesc wynagrodzenia??
    > w wiekszosci tych firm a juz w pkp napewno, ludzie zarabiaja smieszne
    > pieniadze, i takie znizki na biety czy znizki na inne uslugi, sa poprostu
    > dodatkowym ekwiwalentem za wykonywana prace, co za roznica czy dostana to w
    > formie kasy, czy w formie znizki

    roznica jest kolosalna - ja musze placic podatek od mojego dochodu
    a takie "wynagrodzenie" nie jest opodatkowane. nie wydaje mi sie, ze
    pieniadze jakie zarabiaja kolejarze sa smieszne. mnie nie smiesza:)
    moze wg ciebie truje ale nie mysle w sposob prl'owski. nikt nikogo
    nie zmuszal do pracy w pkp wiec niech teraz nikt nie marudzi, ze malo
    zarabia.

  • 104. Data: 2004-03-20 10:51:39
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > Ty nie masz widziec konduktora, tylko masz się do niego udac.

    no wlasnie - typowe kanarowe tepe myslenie - domniemanie winy i zalozenie,
    ze kazdy chce oszukac pkp. pewnie kazdy taki kanar to sam niezly przekret
    wiec innych posadza o to samo biorac siebie za przyklad. w cywilizowanym
    swiecie posazer zajmuje miejsce i jak kanar przychodzi to sprzedaje mu
    bilet bez problemu ale w polsce niestety czlowiek czlowiekowi wilkiem
    i tylko patrzy jak tu drugiemu dosrac i przy okazji podreperowac swoje
    niskie i beznadziejne ego.

    niech kanary sobie uswiadomia, ze zyjemy juz w dobie klienta i klient
    za wszystko placi i to od klienta wszaystko zalezy a kanary zdaja sie
    jeszcze zyc w poprzedniej epoce. zero uprzejmosci - kanar = cham.

  • 105. Data: 2004-03-20 11:14:51
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > roznica jest kolosalna - ja musze placic podatek od mojego dochodu
    > a takie "wynagrodzenie" nie jest opodatkowane. nie wydaje mi sie, ze
    > pieniadze jakie zarabiaja kolejarze sa smieszne. mnie nie smiesza:)

    a mi sie wydaja smieszne, bo o prace nie jest latwo, i sporo z nich dojezdza
    do tej roboty po kilkadziesiat, a nawet kilkaset kilometrow, natomiast kwoty
    z tych dodatkow nie sa duze

    > moze wg ciebie truje ale nie mysle w sposob prl'owski. nikt nikogo
    > nie zmuszal do pracy w pkp wiec niech teraz nikt nie marudzi, ze malo
    > zarabia.

    jakby nie bylo tych ludzi i jakby mogli sobie tak wybierac robote to wegiel
    do ruskich na plecach bys nosila i miala gowno nie kolej

  • 106. Data: 2004-03-20 11:22:55
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > jakby nie bylo tych ludzi i jakby mogli sobie tak wybierac robote to wegiel
    > do ruskich na plecach bys nosila i miala gowno nie kolej

    bzdura totalna. co ma noszenie wegla na plecach do ruskich z istnieniem pkp???
    a zwlaszcza ze mna... oj koles - zastanawiales sie nad tym, co piszesz?

  • 107. Data: 2004-03-20 11:47:10
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

> [...]
    > niech kanary sobie uswiadomia, ze zyjemy juz w dobie klienta i klient
    > za wszystko placi i to od klienta wszaystko zalezy a kanary zdaja sie

    Klient ma też pewne obowiązki. Choćby właśnie wspomniany przez Ciebie
    obowiązek zapłaty za usługę. Jeśli płaci, to w porządku. Zwykle jednak
    na kontrolerów narzekają te osoby, które nie płacą i zostały na tym
    przyłapane.

    > zero uprzejmosci - kanar = cham.

    Niekoniecznie. Spotykam wielu kontrolerów i na ogół zachowują się
    co najmniej poprawnie. I to nie tylko wobec mnie, ale i wobec
    innych - w końcu widzę, co się dzieje w pociągach i autobusach.
    Natomiast zgadzam się, że jeśli pasażer jedzie na gapę i w dodatku
    zachowuje się bezczelnie, to niektórzy kontrolerzy nie widzą powodu,
    aby być wobec niego uprzejmi.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 108. Data: 2004-03-20 12:14:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olo Kwasniak wrote:

    > Oczywiscie ze kontrolerom

    Niby dlaczego? Nawet nie są osobami 'zaufania publicznego'.

    Pamiętaj, że w tym kraju nadal trzeba udowodnić winę, a nie niewinność.

    Oczywiście tobie może się to nie podobać i pewnie wolałbyś żyć sobie w
    III Rzeszy (a ile satysfacji sprawiło by ci zastrzelenie gapowicza), ale
    prawo jest prawo.

    W niektórych kwestiach czasem masz rację, ale twoje podejście w stylu
    małego faszysty do całej tej sprawy jest ociupinkę wkurzające.

  • 109. Data: 2004-03-20 15:07:06
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > bzdura totalna. co ma noszenie wegla na plecach do ruskich z istnieniem
    pkp???
    > a zwlaszcza ze mna... oj koles - zastanawiales sie nad tym, co piszesz?

    widze ze nawet nie probujesz sie zastanowic chwile nad tym co ktos do ciebie
    pisze

  • 110. Data: 2004-03-20 19:33:40
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > roznica jest kolosalna - ja musze placic podatek od mojego dochodu
    > a takie "wynagrodzenie" nie jest opodatkowane.

    Moja droga, w tym kraju WSZYSTKO jest opodatkowane...W niektórych
    miejscowościach nawet dostęp do świeżego powietrza...

    pdr
    Olo