  • 61. Data: 2005-08-07 17:11:43
    Temat: Re: P2P
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    free napisał(a):

    > nie ma znaczenia czy jest. Ma znaczenie czy producent wiedzial ze
    > produkt jest uzywany do celow nieleglanych i czy swiadomie pomagal w
    > tym. Reszta to juz kwestia stopnia winy.

    ty mowisz o karnym a ja o cywilnym :).

    Proces przeciwko groksterowi byl procesem cywilnym.

  • 62. Data: 2005-08-07 17:16:28
    Od: free <r...@h...com>

    MarcinS wrote:

    > ty mowisz o karnym a ja o cywilnym :).

    mowie o obu, choc ciezar dowodowy bedzie inny.

    > Proces przeciwko groksterowi byl procesem cywilnym.

    I tak powinno byc. W Polsce Sony chce dodatkowo okradac podatnika
    wysylajac na prywatne posylki polcje.

  • 63. Data: 2005-08-07 17:27:41
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    free napisał(a):

    > mowie o obu, choc ciezar dowodowy bedzie inny.

    wybacz, nie rozumiem głębi tej myśli.
    Możesz rozwinąć?

    Jaki ciężar dowodowy?

    > I tak powinno byc. W Polsce Sony chce dodatkowo okradac podatnika
    > wysylajac na prywatne posylki polcje.

    a tu sie zgadzam w całej rozciągłości.
    powinni wykreślić te nieszczesne artykuły z prawa autorskiego i z kk.

  • 64. Data: 2005-08-07 17:37:41
    Od: free <r...@h...com>

    MarcinS wrote:

    > wybacz, nie rozumiem głębi tej myśli.
    > Możesz rozwinąć?
    >
    > Jaki ciężar dowodowy?

    Inaczej musi udowodnic prokurator i inaczej powod.

    > a tu sie zgadzam w całej rozciągłości.
    > powinni wykreślić te nieszczesne artykuły z prawa autorskiego i z kk.

    powinni, czyli kto? Fuckrosoft? Przeciez widac golym okiem ze ustawa
    kupiona.

  • 65. Data: 2005-08-07 17:49:22
    Od: free <r...@h...com>

    Galathea wrote:

    > Moje przykłady były trochę głupie - trochę naciągane. Chodziło mi o
    > mniej więcej coś takiego, aby i uzasadnienia ewentualnych wyroków,
    > podstawy do wytoczenia postępowań nie były tak samo - lub mniej -
    > naciągane, bo nie o to tutaj chodzi. Niech zajmą się tym Ci, którym
    > za to płacą - a po ostatnich (wspomnianych już wcześniej) sprawach
    > w USA, mam wrażenie, że trochę to wszystko naciągane.

    Naciagane jest, ale ma badzo wazne znaczenie dla funkcjonowania
    spoleczenstwa.

    > Zaznaczam, że
    > takie jest _moje_ wrażenie. Nie neguję, że w p2p kwitnie piractwo,
    > jednak problemem są IMHO zbyt wysokie ceny oprogramowania/muzyki,
    > jak na nasze warunki.

    http://www.towerrecords.com/

    Beatles 1
    The Beatles
    11/14/2000
    Capitol/EMI Records

    Compact Disc
    In Stock
    List Price: $18.99
    Your Price: $13.99
    You save $5.00 (26%)

    1967-1970 (Blue Album)
    The Beatles
    10/05/1993
    Capitol/EMI Records

    Compact Disc
    In Stock
    List Price: $35.99
    Your Price: $29.99
    You save $6.00 (16%)

    Abbey Road
    The Beatles
    10/26/1987
    Capitol/EMI Records

    Compact Disc
    In Stock
    List Price: $18.99
    Your Price: $15.99
    You save $3.00 (15%)

    1962-1966 (Red Album)
    The Beatles
    10/05/1993
    Capitol/EMI Records

    Compact Disc
    In Stock
    List Price: $35.99
    Your Price: $29.99
    You save $6.00 (16%)

    Rubber Soul
    The Beatles
    05/06/1987
    Capitol/EMI Records

    Compact Disc
    In Stock
    List Price: $18.99
    Your Price: $15.99
    You save $3.00 (15%)

    Wiec ptam: przy kosztach produkcji i dystrybucji jednego CD rzedu 20
    centow, gdzie sa te rzekome naklady wydawcy na wydanie starych
    bestsellerow Beatlesow?

    > Rozwiązaniem byłoby zróżnicowanie cen dla
    > indywidualnego użytkownika i dla firmy. Inna sprawa, czy obniżki
    > faktycznie spowodowałyby spadek piractwa - człowiek tak ma, że ma
    > zawsze mało. Kolejna sprawa - komu wytacza się proces - użytkownikowi,
    > czy autorowi/dystrybutorowi oprogramowania - w pierwszym przypadku to
    > walczenie ze skutkami, a nie przeciwdziałanie, w drugim przypadku ma
    > to jakiś większy sens. Jak to się mówi - pożyjemy... zobaczymy.

    Raczej zobaczylismy. Zlikwidowali Napstera (w tej formie w jakiej byl),
    to teraz zmagaja sie z gorszym przypadkiem Grokstera.

  • 66. Data: 2005-08-07 18:15:43
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Co to ma do zlodziejstwa McDonald's?

    ma do nieplacenia CITu przez zagraniczne spolki, bo on o tym na okretke
    mowi.
    A oplacanie podatkow zgodnie z prawm nie jest zlodziejstwem.

    > Oszustwa podatkowe zgodne z prawem? Od kiedy?

    ale co ty dokladnie masz na mysli? Jakie oszustwo, na czym polega, i czy
    masz jakikolwiek dowod?

    > Dlaczego mailem a nie p2p? Jaka masz _prawna_ roznice?

    a taka ze w przypadku p2p udostepniasz nieokreslonej liczbie osob, a nie
    jednej,

    > McDonald's sam przyznaje sie do oszustw podatkowych.

    ktorych dokladnie , rozwin temat (w jezyku polskim)

    > Ale nie calego acrobata 7. Wiec porozmawiajmy o nim.

    a na co Ci caly acrobat? a jezeli nawet ukradli te algorytmy to ma byc
    usprawieliwieniem
    okradania innych?

    > Autor nie jest wlascicielem praw. Sony czy Agora zmusila do zrzeczenia sie
    > na zawsze. Wiec mamy oszustwo juz w nazwie. NIe sa to prawa autorskie a
    > prawa wydawcow.
    > Wylicz szkode wyrzadzona przeze nie dla Sony oraz szkode wyrzadzona przez
    > Sony mnie. Caly ten rynek p2p padl my na morde gdyby monopolizacja rynku i
    > nie manipulacja cenami.
    >
    > Przeciez plyty Beatelsow splacily sie tysiacktornie. Ale CD kosztuja jakby
    > rzeczywiscie MBG czy Sony musialo "winwestowac"?

    ja mam gloweni na mysli oprogramowanie, a te nie tworzy tylko microsoft,
    adobe czy borland ale setki
    ludzi, i bardzo czesto wlasnie taki soft jest rozkradany przez sieci p2p.

    A jezeli chodzi o muzyke to kasa jaka otrzyma wykonawca jest uzalezniona od
    liczby sprzedanych
    plyt, a tych bedzie mniej jezeli tacy ludzie jak ty beda ich okradac. To
    jest zwykle zlodziejstwo.

    A po za ty nie bede z toba dyskutowac bo najwidoczniej cierpisz na bardzo
    popularna w polsce
    przypadlosc ...... zawisc.
    Zal Ci dupe sciska ze ktos kto swa ciezka praca osiagnal sukces a co za tym
    idzie zaczal zarabiac prawdziwe pieniadze
    ma "wszystko" a Ty wielkie g. i zamiast sam sie wziac do roboty patrzysz
    jakby tu im zycie utrudnic.

    nie pozdrawiam
    P.

  • 67. Data: 2005-08-07 18:20:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    . Nie neguję, że w p2p kwitnie piractwo,
    > jednak problemem są IMHO zbyt wysokie ceny oprogramowania/muzyki,
    > jak na nasze warunki.

    nikt Cie nie zmusza do uzywania windows ani innego komercyjnego
    oprogramowania.
    To tak jakbys tlumaczyl kradziez luksusowego auta tym ze Cie na takie nie
    stac.

    I bardzo dobrze ze w kk sa odpowiednie artykuly, oprogramowanie tworzy nie
    tylko
    microsoft i rozpowszechnienie jego przez piratow powinno byc karane tak jak
    zwykle paserstwo (i na szczescie jest)

    P.

  • 68. Data: 2005-08-07 18:23:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Daj spokój, nie pisz na temat, o którym nie masz pojęcia - to czysta
    > lameriada.

    masz racje nie ma mpojecia jezlei chodzi o dzialanie takich serwerow, ale
    biore tu pod uwage np sytuacje opisywana rok temu na grupie i dotyczcaca
    walsnei poslkiego osiolka. Autor na tej grupie sam sie przyznal ze strona
    stoi
    na serwerze amerykanskim i co dobe sa kasowane logi.
    Polska policja nieraz wpsolpracowlaa z amerykanska i nei widze powodow by
    tym razem
    mialobyc inaczej.

    P.

  • 69. Data: 2005-08-07 18:50:20
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dd5jhv$hi0$1@inews.gazeta.pl Przemek R...
    .pl> pisze:

> [...]
    > na serwerze amerykanskim i co dobe sa kasowane logi.
    > Polska policja nieraz wpsolpracowlaa z amerykanska i nei widze powodow by
    b oa by tka wprac asie zdarzya musibycw polse wstrzentep ostmpowani e i
    wystosowny stosownywnio sek inaczej nei bedzie mozliwcsi dostempu do logow i
    niec sie nei da zrobic to tka ogolnei

    --
    pzdraienai
    ttoje

  • 70. Data: 2005-08-07 19:12:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > b oa by tka wprac asie zdarzya musibycw polse wstrzentep ostmpowani e i
    > wystosowny stosownywnio sek inaczej nei bedzie mozliwcsi dostempu do logow
    > niec sie nei da zrobic to tka ogolnei

    nie no az tak zle nie jest :)

    ...czyli jak na wstepie pisalem, dla chcacego nic trudnego

    P.