  • 1. Data: 2005-08-06 11:45:59
    Temat: borland, czesc dalsza.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    interesuje mnie jeszcze taka rzezc w kwestii borlanda i udostpeniajacego
    przez nich srodowiska
    w wersji personal do uzytku niekomercyjnego.

    Czy jezeliPan X wyprodukuje program z ktorego bedzie czerpal korzysci lub
    jezeli inna
    firma bedzie czerpac z wyprodukowanego programu przez Pana X korzysci (nie
    mowie o paserstwie)
    to czy firma Borland ma prawo zadac (skutecznie) zwrotu programu stworzonego
    przez Pana X i zaprzestania jego sprzedazy
    lub zwrotu przez firme nabywajaca soft od Pana X) ?
    Moim zdaniem nie, bo Pan X trworzac soft automatycznie nabyl prawa autorskie
    i autorskie majatkowe (czy jak sie to zwie)
    do swojego softu i borland moze jedynie miec roszczenie co do wykorzystania
    komercyjengo srodowiska
    ktore ogranicza sie do kupienia wersji komercyjnej, czy tak?

    P.

    --
    szukasz pięknej ziemi? http://www.swistak.pl/aukcje/1197643.html
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"

  • 2. Data: 2005-08-06 13:12:13
    Temat: Re: borland, czesc dalsza.
    Od: "Jakub" <...@...com>

    Od razy zaznaczam że nie jestem prawnikiem, tylko informatykiem.

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd27ti$8u8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wykorzystania komercyjengo srodowiska
    > ktore ogranicza sie do kupienia wersji komercyjnej, czy tak?

    Borland nie może sobie przywłaszczyć prawa do dzieł, które stworzył Pan X.
    Nie może też zabronić Panu X zakupić legalną wersje do komercyjnego
    zastosowania i skompilować w ten sposób legalną wersję produktu.

    Borland ma jednak prawo do odszkodowania z tytułu bezprawnego (sprzecznego z
    licencją) wykorzystania ich produktu. Borland może np. zażądać odszkodowania
    w wysokości pełnych zysków, jakie uzyskał Pan X z tytułu sprzedaży (czy
    innej formy zysku) nielegalnych egzemplarzy dzieła (programu Pana X).

  • 3. Data: 2005-08-06 13:32:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    tak?

> [...]
    > odszkodowania w wysokości pełnych zysków, jakie uzyskał Pan X z tytułu
    > sprzedaży (czy innej formy zysku) nielegalnych egzemplarzy dzieła

    a czy straty nie beda wyrownane w momencie zakupienia wersji komercyjnej ?
    Bo ztego co mi wiadomo w poslce otrzymauje si eodszkodowania za faktycznie
    poniesione straty.

    zreszta natknalem sie w licencji na taki fragment:
    "Jeżeli licencjobiorca korzysta z Produktu lub jakichkolwiek Dzieł w
    dowolnym Celu komercyjnym lub zezwala innym na takie korzystanie, w
    sprzeczności z udzieloną licencją, licencjobiorca zgadza się zakupić po
    obowiązujących w danym czasie cenach detalicznych taką liczbę licencji
    aktualnej w danym czasie wersji programu Delphi Professional, która
    odpowiada liczbie posiadanych licencji Produktu. "

    moim zdaniem to pozbawia firme borland mozliwosci dochodzenia odsszkodowania
    w formie zwrotu czerpanych korzysci z
    programow stworzonych w tymze srodowisku.

    Czy mam racje?

    P.

  • 4. Data: 2005-08-06 14:23:12
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd2e5b$r4h$1@inews.gazeta.pl...

    > a czy straty nie beda wyrownane w momencie zakupienia wersji komercyjnej ?
    > Bo ztego co mi wiadomo w poslce otrzymauje si eodszkodowania za
    > faktycznie poniesione straty.

    Niby tak, ale np. będziesz musiał zapłacić owe odszkodowanie wysokości ceny
    licencji komercyjnej a dopiero potem za tą kwotę zakupić licencję na legalne
    korzystanie.

    Wyrównanie strat z tytułu złamania zasad licencji nie upowaznia do
    posiadania licencji komercyjnej, która może być zupełnie czym innym.

> [...]
    > odsszkodowania w formie zwrotu czerpanych korzysci z
    > programow stworzonych w tymze srodowisku.

    Nie, to Cię jeszcze bardziej obciąża. Bo nie ma tu dekralacji ze strony
    Borland że nie będzie sobie rościło prawa do odszkodowania, zaś Ty
    deklarujesz że zakupisz komercyjne wersje.

  • 5. Data: 2005-08-06 14:42:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Wyrównanie strat z tytułu złamania zasad licencji nie upowaznia do
    > posiadania licencji komercyjnej, która może być zupełnie czym innym.

    no i wszystko sprowadza sie do kupna wersji komercyjnej.

    A zadanie zwrotu zyskow bylo by bezzasadne bo borland w tym momencie zadnych
    strat nie poniosl.
    (bo gdybysmy mieli komercyjna wersje to zyski i tak by do kiezeni borlanda
    nie szly a do naszej)

    > Nie, to Cię jeszcze bardziej obciąża. Bo nie ma tu dekralacji ze strony
    > Borland że nie będzie sobie rościło prawa do odszkodowania, zaś Ty
    > deklarujesz że zakupisz komercyjne wersje.

    ale nie ma tez ze bedzie, i chyba w tym momencxie bylo by to bez podstawne
    skoro
    wyraznie jest napisane do czego jestem zobowiazany w moncie zlamania
    postanowien umowy.

    Teoretycznie wszystkiego mozna sie domagac, nawet i 1 000 000 $ ,ale chodzi
    mi o to
    co mozna otrzymac :-)

    P.

  • 6. Data: 2005-08-06 17:15:34
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Jurek Wawro" <j...@W...tenar.pl> wrote in message
    >O ile mi wiadomo, wersje "Personal" produktów Borlanda
    > służą tworzeniu programów na licencji GPL.
    > Nie znaczy to, że soft ma być bezpłatny.
    > Pan X może stworzyć soft i sprzedać prawa do użytkowania
    > firmie Y, byle udostępnił kod programu na licencji GPL.

    To chyba było by złamaniem zasad licencji GPL:
    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#DoesTheGPLA
    llowRequireFee
    http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html

    Z tymi licensjami trzeba uważać, nie wszystkie są takie same.

  • 7. Data: 2005-08-06 17:29:05
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd2i92$ajk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > postanowien umowy.
    >
    > Teoretycznie wszystkiego mozna sie domagac, nawet i 1 000 000 $ ,ale

    No, więc mogą pozwać Cię na 1 mln $. Tylko, że oczywiście sąd oceni, że tak
    przysługuje im odszkodowanie, natomiast sama jego wielkość jest przesadzona
    i zmniejsza ją do sumy proporcjonalnej do twoich korzyści z tytułu
    przestępstwa.

    Na całym świecie obowiązuje ten fantastyczny znaczek: C - c w kole, albo
    "Copyrights". Samo c w nawiasach nie ma jednak tego znaczenia. Poczytaj o
    prawie autorskim. To zrozumiesz, że prawo jest po ich stronie, a w opisie,
    który przysłałeś to dana osoba je łamie.

    Natomiast czy im będzie się chciało.. No to inna sprawa.

  • 9. Data: 2005-08-06 18:04:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tak przysługuje im odszkodowanie, natomiast sama jego wielkość jest
    > przesadzona i zmniejsza ją do sumy proporcjonalnej do twoich korzyści z

    jakiego znowq przestepstwa? program jest nabyty legalnie tylko uzytkowany
    niezgodnie z licencja,
    a borland prawa nie tworzy w tym kraju.

    P.

  • 10. Data: 2005-08-06 18:05:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jurek Wawro" <j...@W...tenar.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pan X może stworzyć soft i sprzedać prawa do użytkowania
    > firmie Y, byle udostępnił kod programu na licencji GPL.

    nie, to kylix open edition narzuca wypuszczenie na tej licencji
    oprogramowania.

    P.