  • 1. Data: 2004-12-30 21:26:28
    Temat: Oszukana przez firmę
    Od: "Aneta Madej" <a...@b...pl>

    Szanowni Państwo,
    Pisze na to forum dyskusyjne, gdyż mam nie lada problem. Otóż, w październiku
    robiłam remont. Znajoma poleciła mi firmę. Spotkałam się z właścicielem,
    omówiliśmy wszystkie szczegóły remontu. Nie podpisałam jednak od razu umowy.
    Na drugi dzień przyszli robotnicy i zaczęli remont. W tym czasie właściciel
    wyjechał. Jako, że miałam do niego zaufanie, więc nie robiłam problemów na
    jego propozycję, że umowę podpiszemy później. W tym czasie wszystko wydawało
    się OK. Zawsze wieczorem dzwonił i pytał się czy jestem zadowolona, mówił co
    będzie robione na drugi dzień i jakie ewentualnie materiały trzeba kupić. W
    międzyczasie tytułem zaliczki zapłaciłam im za część wykonanych robót. Taki
    stan trwał przez 2 tygodnie do czasu gdy byłam coraz mniej zadowolona z prac
    remontowych (źle osadzone drzwi, fatalne malowanie, krzywo położone płytki).
    Koniec był taki, że ostatecznie umowy już nie podpisaliśmy, a ja wyrzuciłam
    robotników z mieszkania, żeby nie narażać się na dalsze koszty.

    Gdy po wszystkim poprosiłam właściciela o fakturę na wpłaconą zaliczkę
    powiedział mi że nie może jej wystawić. Teraz już wiem dlaczego. Od ponad pół
    roku firma była wyrejestrowana, a robotnicy pracowali na czarno.

    I tu rodzi się pytanie, jak mogę wyciągnąć tę fakturę lub jak odzyskać
    pieniądze z zaliczki. Czy możecie mi podpowiedzieć jakie przedsięwziąć kroki?

    Aneta Madej

  • 2. Data: 2004-12-30 21:57:21
    Temat: Re: Oszukana przez firm=EA
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Gdy po wszystkim poprosiłam właściciela o fakturę na wpłaconą zaliczkę
    > powiedział mi że nie może jej wystawić. Teraz już wiem dlaczego. Od ponad pół
    > roku firma była wyrejestrowana, a robotnicy pracowali na czarno.

    Najnormalniej w swiecie zglos do do Urzedu Kontroli Skarbowej oraz do
    ZUS. Faktury juz nie dostaniesz, ale oszustowi i tak sie dostanie ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-12-30 23:08:01
    Od: Alex74 <a...@g...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Najnormalniej w swiecie zglos do do Urzedu Kontroli Skarbowej oraz do
    > ZUS. Faktury juz nie dostaniesz, ale oszustowi i tak sie dostanie ...

    Tak? A może to tej Pani się dostanie, że jako płatnik nie pobrała
    zaliczki na podatek dochodowy od kowty wynagrodzenia, że na czarno
    zatrudniła robotników, że nie odprowadziła składki na ZUS itp.

    Już widzę te zeznania: "Przecież nie mówiliśmy, że mamy jakąś firmę,
    ta Pani powiedziała że nas zatrudnia na umowę zlecenia/o dzieło/ o
    pracę(niepotrzebne skreślić), miała też załatwić wszystkie formalności z
    urzędem skarbowym i z ZUS"

    Moim zdaniem zgłaszanie czegokolwiek do organów kontroli skarbowej to
    samobójstwo i głupota.

    a'lex

  • 4. Data: 2004-12-31 08:38:29
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

    > Moim zdaniem zgłaszanie czegokolwiek do organów kontroli skarbowej to
    > samobójstwo i głupota.
    >
    > a'lex
    Tak sie reklamuję szarą strefę?

  • 5. Data: 2004-12-31 09:46:38
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 31 gru o godzinie 00:08, na pl.soc.prawo, Alex74 napisał(a):

    > Tak? A może to tej Pani się dostanie, że jako płatnik nie pobrała
    > zaliczki na podatek dochodowy od kowty wynagrodzenia, że na czarno
    > zatrudniła robotników, że nie odprowadziła składki na ZUS itp.

    Ty już balujesz na imprezie sylwestrowej że piszesz takie bzdury ????
    kto jest płatnikiem???
    Zleceniodawca???

    ROTFL

    Ciekawe czy płacąc w sklepie za bułki także "potrącasz" zaliczke na podatek
    od tej bułki :P

    Ale masz pomysły .....

    > Moim zdaniem zgłaszanie czegokolwiek do organów kontroli skarbowej to
    > samobójstwo i głupota.

    Domniemywać można że to Ty jesteś właścicielem tej .... firmy :)
    Bo nikt normalny takich tez by nie wysunął.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-12-31 10:47:17
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Dec 2004 22:57:21 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > Najnormalniej w swiecie zglos do do Urzedu Kontroli Skarbowej oraz do
    > ZUS. Faktury juz nie dostaniesz, ale oszustowi i tak sie dostanie ...

    Postrasz go PIPA-mi Zus-ami US-ami sadem.

    Wystarczy

    Pozdro

  • 7. Data: 2004-12-31 10:51:41
    Temat: Re: Oszukana przez firmę
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia 30 Dec 2004 22:26:28 +0100, Aneta Madej napisał(a):

> [...]
    > pieniądze z zaliczki. Czy możecie mi podpowiedzieć jakie przedsięwziąć kroki?

    Ale wpierw go tylko postrasz bo te wszystkie instytucje tak go zgn... ze
    juz nic od niego nic nie wyciagniesz. Choc by mial i najszczersze checi, to
    nie zostanie mu juz ani zlotowka

    Pozdro

  • 8. Data: 2004-12-31 11:03:15
    Od: Bolesław <b...@t...pl>

    Użytkownik Artur Ch. napisał:

    > Ty już balujesz na imprezie sylwestrowej że piszesz takie bzdury ????
    > kto jest płatnikiem???
    > Zleceniodawca???

    Zleceniodawca może być płatnikiem, jeżeli jest osobą fizyczną prowadzącą
    działalność gospodarczą (art. 41 ustawy o p.d.o.f.). Pani nie napisała,
    czy prowadzi działalność gospodarczą, więc nie wiadomo czy w jej
    przypadku taki obowiązek mógł zaistnieć.

    Fakt faktem, że rozsądny obywatel trzyma się z dala od urzędów wszelkiej
    maści. W naszym pięknym kraju każdy JEST przestępcą podatkowym,
    wystarczy tylko dobrze poczytać przepisy...

    Pozdrawiam,
    Bolesław

  • 9. Data: 2004-12-31 12:40:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Najnormalniej w swiecie zglos do do Urzedu Kontroli
    > Skarbowej oraz do ZUS. Faktury juz nie dostaniesz,
    > ale oszustowi i tak sie dostanie ...

    Pomysł dobry i na czasie, tylko czy na pewno w jego wyniku pytająca otrzyma
    fakturę? Bo moim zdaniem nie.

    Należało by to zgłosiąc jako oszustwo. Że gość podawał sie jako firma i jako
    firma wykonywał prace. Obiecywal fakturę, a przecież nei prowadząc
    działalności gospdoarczej z góry musiał wiedzieć, że jej nie będzie mógł
    wystawić. To czysty przykąłd oszustwa. Do otrzymanai faktury raczej nei
    doprowadzi również, za to spokojnie można żądać naprawienia szkody. A ta
    szkoda, to moze być na przykład brak możliwości wliczenia teo w koszty lub
    coś tam innego.