    From: "Aneta Madej" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oszukana przez firmę
    Date: 30 Dec 2004 22:26:28 +0100

    Szanowni Państwo,
    Pisze na to forum dyskusyjne, gdyż mam nie lada problem. Otóż, w październiku
    robiłam remont. Znajoma poleciła mi firmę. Spotkałam się z właścicielem,
    omówiliśmy wszystkie szczegóły remontu. Nie podpisałam jednak od razu umowy.
    Na drugi dzień przyszli robotnicy i zaczęli remont. W tym czasie właściciel
    wyjechał. Jako, że miałam do niego zaufanie, więc nie robiłam problemów na
    jego propozycję, że umowę podpiszemy później. W tym czasie wszystko wydawało
    się OK. Zawsze wieczorem dzwonił i pytał się czy jestem zadowolona, mówił co
    będzie robione na drugi dzień i jakie ewentualnie materiały trzeba kupić. W
    międzyczasie tytułem zaliczki zapłaciłam im za część wykonanych robót. Taki
    stan trwał przez 2 tygodnie do czasu gdy byłam coraz mniej zadowolona z prac
    remontowych (źle osadzone drzwi, fatalne malowanie, krzywo położone płytki).
    Koniec był taki, że ostatecznie umowy już nie podpisaliśmy, a ja wyrzuciłam
    robotników z mieszkania, żeby nie narażać się na dalsze koszty.

    Gdy po wszystkim poprosiłam właściciela o fakturę na wpłaconą zaliczkę
    powiedział mi że nie może jej wystawić. Teraz już wiem dlaczego. Od ponad pół
    roku firma była wyrejestrowana, a robotnicy pracowali na czarno.

    I tu rodzi się pytanie, jak mogę wyciągnąć tę fakturę lub jak odzyskać
    pieniądze z zaliczki. Czy możecie mi podpowiedzieć jakie przedsięwziąć kroki?

    Aneta Madej