  • 1. Data: 2004-12-30 19:23:19
    Temat: postepowanie komornicze
    Od: "nurich" <n...@t...pl>

    Witam,
    mam dziwną sytuacje i chciałabym sie dowiedzieć, czy wobec mnie nie
    naruszono jakichś przepisów prawnych. Dziś dowiedziałam się od księgowej z
    zakładu pracy, że przyszło pismo komornicze obciążające moją pensję. Dzis
    też dowiedzialm się , że mam zablokowane konto osobiste w banku. Cała sprawa
    bardzo mnie zaskoczyła, bo o żadnym długu nie wiedziałam do dzis. Otóż
    okazało się, że jakiejś firmie moja firma wisi 70pln odsetetk. Z tych 70 pln
    zrobiło się 370 (opłaty sądowe, adwokackie itp). Nic niby w tym dziwnego,
    ale ja wcześniej nie dostalam żadnego pisma, żadnego telefony, żadnej
    informacjoi o tych odsetkach. Nie poinformował mnie ani komornik, ani
    wierzyciel. O zajęciu pensji i blokadzie konta też nie zostałam osobiście
    poinformowane. Pismo dotarło tylko do księgowej i do banku. Przecież gdybym
    wiedziała, że mam cokolwiek zapłacić to zapłaciłabym tymbardziej, że to było
    tylko gówniane 70 zl. Teraz kolejna wypłata, z której może byc potrącenie
    dopiero 30 stycznia. Konto zablokowane. Nie mam więc dostepu do żadnych
    środków. Nawet gdybym chciała wyjąć z konta te 370 dla komornika to nie mam
    jak, bo konto całkowicie nieczynne. Jestem w ciąży a lodówka pusta! Czy to
    wszystko zgodne z prawem? Czy mogli pozbawić mnie totalnie środków do życia?
    Przecież do końca stycznia to ja z głodu umrę! Poradżcie co robić!

  • 2. Data: 2004-12-31 11:55:12
    Temat: Re: postepowanie komornicze
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    nurich wrote:
    > Przecież do końca stycznia to ja z głodu umrę! Poradżcie co robić!

    ustalić (u komornika) na jakiej podstawie nastąpiło zajęcie, udać się do
    sądu (bo zapewne był jakiś nakaz zapłaty, którego nie odebrałaś lub
    został źle doręczony) i sprawdzić na jaki adres i kiedy był wysłany...

    KG

  • 3. Data: 2004-12-31 13:42:32
    Od: "z10m" <a...@b...tu>

    > ustalić (u komornika) na jakiej podstawie nastąpiło zajęcie, udać się do
    > sądu (bo zapewne był jakiś nakaz zapłaty, którego nie odebrałaś lub został
    > źle doręczony) i sprawdzić na jaki adres i kiedy był wysłany...

    Ustaliliśmy że wezwania były wysyłane na adres pod którym nie byliśmy
    zameldowani.
    Nawet komornik nie wysłał żadnego pisma pod adres zameldowania. Czyli ich
    błąd bo tymczasowo nigdzie się nie meldowaliśmy czyli wnioskując komornik
    nie dotrzymał art.723 z kodeksu postępowania cywilnego i możemy złożyć
    skargę do krajowej rady komorniczej oraz do sądu adekwatnego do rejonu
    działania komornika i żądać odszkodowania za poniesione straty ( a takie
    wystąpiły). Mam racje ?

  • 4. Data: 2004-12-31 18:29:31
    Od: "owyn" <o...@o...pl>

    > Witam,
    [..]
> [...]
    > wszystko zgodne z prawem? Czy mogli pozbawić mnie totalnie środków do życia?
    > Przecież do końca stycznia to ja z głodu umrę! Poradżcie co robić!

    Albo czegos nie doczytalem, albo zbytnio dramatyzujesz. Wierzytelnosc z rachunku
    bankowego nie podlega zajeciu bodajze do wysokosci 3x przecietnego
    wynagrodzenia.
    No chyba, ze chodzi o alimenty.

    owyn

  • 5. Data: 2005-01-01 12:31:19
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia 31 Dec 2004 19:29:31 +0100,
    osoba podpisana: owyn <o...@o...pl>
    napisała:
> [...]
    > bankowego nie podlega zajeciu bodajze do wysokosci 3x przecietnego

    Chodzi o postępowanie banków które często gęsto blokuja cały rachunek,
    mimo, że nie mogą :-(

    KJ
    People who make no mistakes do not usually make anything.