  • 1. Data: 2003-05-12 11:49:07
    Temat: Organiazacja imprezy - pytanie o podstawy prawne
    Od: Informacja Kraków <I...@w...edu.pl>

    Dzień dobry

    Mam prośbe o podpowiedź odnośnie przepisów prawnych regulujących
    organizajcę imprezy studenckiej na wolnym powietrzu

    planujemy:
    Zorganizować imprezę studencką (na wolnym powietrzu) na ogrodzonym
    terenie należącym do uczelni.Impreza miała by się odbyć pomiędzy godziną
    16.00 a 21.30.w dniu powszednim. W programie imprezy mają się znależć:
    konkursy, koncert zespołu Rockowego, wybory najmilszej studentki oraz
    wykładowcy. To wszystko przy wspólnym grillowaniu i piwie.

    w zeszłym roku:
    Pomimo wcześniejszego zgłoszenia organizacji tego typu imrezy na
    Policji, interweniowano kolkakrotnie w wyniku skarg składanych
    telefonicznie przez mieszkańców sąsiadujących z uczelnią bloków. W
    wyniku kolejnych interwencji zostaliśmy zmuszeni do wcześniejszego
    zakończenia imprezy(godz. 20.30).
    Prosimy o pomoc w określeniu naszych praw oraz możliwości ustrzeżęnia
    się przed podobną sytuacją w bieżącym roku(ustawy, rozporządzenia)

    Bardzo dziękuję i czekam na odpowiedzi.

    Przewodniczący samorządu studenckiego
    Wyższaj Szkoły Zarządzania
    The Polish Open University.

    odpowiadajac prywatnie usun NOSPAM z adresu email

  • 2. Data: 2003-05-12 19:48:44
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    Jakos kiepsko ucza Was zarzadzania w takiej uczelni skoro nie potraficie
    nawet urzadzic imprezy.
    Po pierwsze musicie zaznajomic sie z odpowiednimi przepisami dotyczacymi
    imprez masowych w urzedzie miasta (rozne przepisy dla roznych miast i rozne
    wymagania)
    Po drugie musicie spelnic okreslone normy bezpieczenstwa zgodnie z ustawa:
    Ustawa z dnia 6.04.1990 roku o Policji (Dz.U nr 30/90 poz. 170)
    a wiec sluzba porzadkowa; pomoc medyczna; bezpieczenstwo uczestnikow itd itp
    (reszty szukajcie w przepisach)
    Impreze nalezy tez zglosic na policji aby nie musieli nadaremnie
    przyjezdzac. I od tego momentu sasiedzi moga dzwonic ile chca.
    Ps. Jak dostaniecie odpowiednia zgode to imporeza nie musi sie konczyc o
    21.30 a moze trwac dluzej ale to wszystko kwestia dogadania sie.

    Pozdrawiam Andrzej Rachwalski
    Student Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu wydział w Chorzowie

    odpowiadajac prywatnie usun "no.spam" z adresu email

    Użytkownik "Informacja Kraków" <I...@w...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:3EBF8A32.A044F9C@wsz-pou.edu.pl...

  • 3. Data: 2003-05-13 09:00:47
    Od: "Ograbek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:b9otqh$db2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Po pierwsze musicie zaznajomic sie z odpowiednimi przepisami dotyczacymi
    > imprez masowych w urzedzie miasta (rozne przepisy dla roznych miast i

    Chyba Ciebie kiepsko uczą, bo wypisujesz stek bzdur i zaszłyszanych
    opinii... chyba :((((
    Wszystko reguluje Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez
    masowych (i kolejne akty powiązane). W niej są( Rozdz. 2 Warunki
    bezpieczeństwa imprezy masowej) szczegółowo sprecyzowane obowiazki
    Organizatora, a Art. 6. mówi:
    "Organizator imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym
    termi-
    nem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić do wójta, burmistrza albo
    pre-
    zydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy, z
    wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej."
    Art. 7.określa co należy do tego wniosku dołączyć. Natomiast na samym
    początku (Rozdz. 1, Art. 3.) ustawodawca sprecyzował co to impreza masowa,
    itd. Zachęcam do zajrzenia do tej ustawy. Jej tekst oraz powiazane Akty
    znajdziesz tutaj:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1997106068
    0?OpenDocument

    Pozdrawiam
    już daawno nie student
    O'grabek

    p.s.
    a swoja drogą, czego teraz uczą na tych "uczelniach"....? No bo nie
    studiowania chyba, studencie Rachwalski. U mnie ma Pan brak zaliczenia w
    indeksie.
    p.s.2
    przepraszam Szanownych Grupowiczów za ten personalny atak na ww studenta.

  • 4. Data: 2003-05-13 14:45:17
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    interesuje mnie czym istotnie rozni sie to co npisalem od Twoich rad ??
    moze rzeczywiscie numer ustawy byl nieodpowiedni (stary) jednak wszystkie
    kroki wymieniles dokladnie takie same jak ja wiec gdzie jest problem ??
    nie jestem studentem prawa tylko bankowosci UE wiec nie operuje numerami
    aktów tylko wiedza ktora zdobylem praktycznie organizujac tego typu imprezy
    (wszystkie czynności zmierzające do zalegalizowania imprezy są odpowiednio
    podane) niestety pospieszylem sie niepotrzebnie (moj blad) i wpisalem zle
    dane dotyczace aktow prawnych
    i co wazniejsze ustawa sobie a praktyka sobie wiec zgłaszając impreze z
    wymaganymi dokumentami przewidzianymi w ustawie o ktorej wspominasz mozesz
    sie niemile rozczarowac kiedy bedziesz musial donosic te ktore sa wymagane
    przez odpowiednie urzedy miejskie

    moze i owszem masz wiedze ale niestety teoretyczna :( a taka w polskich
    urzedach czasami jest niewystarczajaca
    pozdrawiam - student

  • 5. Data: 2003-05-13 15:47:11
    Od: "zenek" <d...@w...pl>

> [...]
    > Student Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu wydział w Chorzowie
    >
    > odpowiadajac prywatnie usun "no.spam" z adresu email

    w ustawie mowa jest o imprezach powyzej 1000 osob a jak to wyglada w
    przypadku mniejszych imprez

    pozdr

  • 6. Data: 2003-05-14 15:24:34
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    nie znam dokladnie przepisow tutaj praktycznie
    za kazdym razem kiedy organizowalem impreze dla wiekszej grupy nic 20-30
    osob, a wiec kiedy bylo wiadomo ze bedzie glosno mialem pozwolenie zeby mies
    spokojna glowe
    jak robisz gdzies na dzialkach gdzie wlasciwie nikogo nie ma w okolicy i
    nikomu nie bedziesz przeszkadzal to takie pozwolenie nie jest potrzebne
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-05-15 15:28:30
    Od: "Ograbek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:b9tn30$ohp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > jak robisz gdzies na dzialkach gdzie wlasciwie nikogo nie ma w okolicy i
    > nikomu nie bedziesz przeszkadzal to takie pozwolenie nie jest potrzebne

    Nie do końca. Jak robisz imprezę na działkach dla swojej paczki 20-30 osób,
    to nie ma problemu (przynajmniej póki np. nie podpalicie altany sąsiada) - i
    tu masz rację. Ale jak na tych samych działkach organizujesz imprezę dla
    większego grona, choćby tylko grona spółdzielców działkowych, to istnieje
    możliwość, że przyjdzie więcej niz 1000 osób i to juz jest impreza
    masowa.Nie ma znaczenia czy komuś ona przeszkladza czy nie. I nawet jeśli
    nie przyjdzie w końcu pies z kulawa nogą, to i tak musisz, w myśl ustawy,
    posiadać wszystkie opinie wymagane w niej przez Ustawodawcę. I to jest
    paranoja tej ustawy. Ergo - organizując imprezę na powietrzu, obok
    akademika, organizator, niestety, zmuszony jest tak samo powiadomić
    wszystkie organa, zebrać pozytywne opinie, wystapić w wymaganym czasie z
    wnioskiem do tychże organów oraz posiadać własną służbę porządkową w ilości
    wymaganej przez omawianą tu ustawę. Wystarczy ją poczytać => patrz link
    podany przeze mnie w poprzednim poście. Ale jak organizujesz imrezę dla
    dzieci dla równie licznej gawiedzi, to nie masz takich obowiązków. Śmieszne
    ale prawdziwe. A najbardziej śmieszy sytuacja z meczami, na których kibole
    niszczą pół stadionu, walą się siekierami, równają pół miasta z mieszkańcami
    i tam są wymagane identyczne zabezpieczenia. No cóż. Obecnie przeżywam
    paranoję związaną z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a
    podobnych niedoróbek w naszym prawie jest tyle, że dziw, iż jeszcze
    swobodnie oddychamy...
    Na tym kończę ten wątek. Ciebie proszę tylko o to, abyś dowiedział się co
    oznacza termin studiować i wierzę, że nie zabierzesz więcej głosu w sprawie,
    w której masz tylko informacje od Goździkowej..... ;P
    Pozdrawiam serdecznie.
    O'grabek

  • 8. Data: 2003-05-15 16:16:19
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    >Ale jak organizujesz imrezę dla
    > dzieci dla równie licznej gawiedzi, to nie masz takich obowiązków.
    Śmieszne
    > ale prawdziwe.
    jesli sie powolujesz tutaj na art 3a wspomnianej przez Ciebie ustawy to
    obawiam sie ze nie masz racji bo ustawa precyzuje ktore imprezy z udzialem
    dzieci nie sa uznane za masowe, jesli zorganizujesz dyskoteke dla dzieci w
    ilosci powyzej 1000 w dowolnym obiekcie lub na wolnym powietrzu to uznasz to
    za impreze rekreacyjna ??
    pozdrawiam

    ps1. wciaz nie pokazales czym istotnie rozni sie to co napisales od tego co
    znalazles w mom poscie ?
    ps2. czytajac same ustawy i szukajac w nich niedorobek nie masz pojecia jak
    organizacja imprezy wyglada praktycznie, niestety Polska to kraj gdzie
    ustawa sobie a rzeczywistosc sobie :(

  • 9. Data: 2003-05-16 09:55:48
    Od: "Ograbek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:ba0ega$k8j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > jesli sie powolujesz (...) jesli zorganizujesz dyskoteke dla dzieci w
    > ilosci powyzej 1000 w dowolnym obiekcie lub na wolnym powietrzu to uznasz
    > za impreze rekreacyjna ??

    Oczywiście, trudno uznać to za imprezę rekreacyjną, ale w momencie
    zgłoszenia jej do urzędu miasta lub gminy nie napotkasz problemów z
    wymaganiami zgromadzenia tych opinii. 1000 dzieci to spora grupa i ja dla
    własnego bezpieczeństwa organizowałbym ją jako normalną imprezę masową z
    wszelkimi zabezpieczeniami. Tu chodzi także o wyobraźnię organizatora.

    > ps1. wciaz nie pokazales czym istotnie rozni sie to co napisales od tego
    co
    > znalazles w mom poscie ?

    Prowokujesz :))) Zatem z pierwszego i drugiego postu cytuję i odpowiadam:
    a) "Po pierwsze musicie zaznajomic sie z odpowiednimi przepisami dotyczacymi
    imprez masowych w urzedzie miasta (rozne przepisy dla roznych miast i rozne
    wymagania)" - BZDURA. Jedna Ustawa reguluje w CAŁYM KRAJU tę sprawę. I co
    ciekawe, żądanie w niektórych urzędach także zgody/opinii Straży miejskiej
    jest nadużyciem ze strony urzędników, bo o takich służbach nie ma ani słówka
    w cyt. Ustawie, co sam parokrotnie wykazywałem różnym urzędasom.
    b) "Po drugie musicie spelnic okreslone normy bezpieczenstwa zgodnie z
    ustawa:
    Ustawa z dnia 6.04.1990 roku o Policji (Dz.U nr 30/90 poz. 170)..." -
    BZDURA. Przeczytaj uważnie Art.5a cyt. Ustawy. Jest tam mowa jedynie o
    mozliwości odpłatności, co zostało określone w przytaczanej przez Ciebie
    Ustawie o Policji.
    c) "Impreze nalezy tez zglosic na policji aby nie musieli nadaremnie
    przyjezdzac. I od tego momentu sasiedzi moga dzwonic ile chca." - BZDURA.
    Policja wydaje opinię, a zgłoszenie o imprezie nie jest równoznaczne z
    możliwością zakłócania porządku i jeśli do tego dojdzie, to mimo zgłoszenia,
    Policja będzie interweniować i ma prawo wezwać organizatora do
    wcześniejszego zakończenia imprezy, a w razie poniesienia kosztów (jak np.
    na burdach podczas meczów) przez policję, organizator może zostać nimi
    obciążony.
    d) "Jak dostaniecie odpowiednia zgode to imporeza nie musi sie konczyc o
    21.30 a moze trwac dluzej ale to wszystko kwestia dogadania sie." - BZDURA.
    Organizator w zgłoszeniu określa ramy czasowe trwania imprezy i oczywiście
    moze ją skończyć wcześniej, ale nie wolno mu jej przedłużać. Nie ma
    tzw."dogadywania się" w Ustawie. Oczywiście w praktyce nikt - jeśli impreza
    nikomu nie szkodzi - nie będzie sie pieklił, jeśli przeciągnie się o 30-60
    min. Aczkolwiek w pierwszym roku działania ustawy na kwadrans przed
    zakończeniam imprezy pojawiła się u mnie policja, zażądali okazania
    zezwolenia, po czym zapowiedzieli, że mam kwadrans ponad czas, a potem
    będzie kierowany wniosek do kolegium (bo jeszcze istniała ta instytucja).
    e) "kiedy organizowalem impreze dla wiekszej grupy nic 20-30
    osob, a wiec kiedy bylo wiadomo ze bedzie glosno mialem pozwolenie zeby mies
    spokojna glowe" - pytanie: od kogo to pozwolenie? Od sąsiadów? Od
    właściciela mieszkania, posesji? No to grzeczność i zasady dobrego
    współżycia podpowiadają takie rozwiązanie. Czyli dobrze Cię rodzice
    wychowali. Czyli co miałeś na myśli (odpowiedz tylko wtedy, jeśli chcesz
    kontynuować ten wątek)?
    f) na temat imprezy na działkach już odpowiedziałem.

    > ps2. czytajac same ustawy i szukajac w nich niedorobek nie masz pojecia
    jak
    > organizacja imprezy wyglada praktycznie,
    Organizuję imprezy od początku lat 90-tych (na studiach), obecnie prowadzę
    agencję zajmującą się organizacją imprez własnych i na zlecenie, dzięki temu
    doświadczeniu, nie słuchaniu opinii Goździkowej i uporowi w zwalczaniu
    urzędasowskich nonsesnów oraz radcy prawnemu ;)) mogłem zorganizować parę
    imprez po wejściu tej Ustawy, mimo początkowej paniki i braku zezwolenia z
    urzędu.

    > niestety Polska to kraj gdzie
    > ustawa sobie a rzeczywistosc sobie :(

    I tu się zgadzamy. ;))

    Pozdrawiam
    O'grabek

  • 10. Data: 2003-05-16 14:23:24
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    No wlasnie konczac ta wymiane zdan roznimy sie tym ze Ty organizujesz
    imprezy w oparciu o ustawe i pomoc prawnika, ja nic takiego nie potrzebuje
    poniewaz z urzednikami mozna wiele zalatwic uprzejmoscia.
    Ty kiedy dostajesz informacje ze potrzebne jest zezwolenie od strazy
    miejskiej wolasz prawnika, mnie juz to nie dziwi i mam cos takiego w
    segregatorze.
    Po drugie kiedy organizowalem imprezy powyzej 300 osob (sylwester) i
    chcialem zglosic impreze w odpowienim urzedzie poinformowano mnie zebym
    zglosil impreze tylko na policji i uzyskal potwierdzenie od strazt pozarnej
    ze lokal ma odpowiednie zabezpieczenia przeciwpozarowe i nie bede
    potrzebowal zezwolenia z urzedu, i w takim przypadku mnie to w zupelnosci
    wystarczy.
    Roznica miedzy nami jest taka Ty zajmujesz sie tym zawodowo wiec nie dziwi
    mnie fakt podpierania sie odpowiednimi ustawami poniewaz jesli organizujesz
    rozne imprezy w roznych miastach gdybys musial znac przepisy wymyslane przez
    urzednikum w kazdym urzedzie miejskim kosztowalo by to zbyt duzo pracy. Ja
    organizuje imprezy na lokalnym terenie gdzie wiem czego moge sie spodziewac
    wiec nie grzebie w ustawie i nie walcze z urzednikami bo i po co...