    From: "Ograbek" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Organiazacja imprezy - pytanie o podstawy prawne
    Date: Fri, 16 May 2003 11:55:48 +0200

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:ba0ega$k8j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > jesli sie powolujesz (...) jesli zorganizujesz dyskoteke dla dzieci w
    > ilosci powyzej 1000 w dowolnym obiekcie lub na wolnym powietrzu to uznasz
    > za impreze rekreacyjna ??

    Oczywiście, trudno uznać to za imprezę rekreacyjną, ale w momencie
    zgłoszenia jej do urzędu miasta lub gminy nie napotkasz problemów z
    wymaganiami zgromadzenia tych opinii. 1000 dzieci to spora grupa i ja dla
    własnego bezpieczeństwa organizowałbym ją jako normalną imprezę masową z
    wszelkimi zabezpieczeniami. Tu chodzi także o wyobraźnię organizatora.

    > ps1. wciaz nie pokazales czym istotnie rozni sie to co napisales od tego
    co
    > znalazles w mom poscie ?

    Prowokujesz :))) Zatem z pierwszego i drugiego postu cytuję i odpowiadam:
    a) "Po pierwsze musicie zaznajomic sie z odpowiednimi przepisami dotyczacymi
    imprez masowych w urzedzie miasta (rozne przepisy dla roznych miast i rozne
    wymagania)" - BZDURA. Jedna Ustawa reguluje w CAŁYM KRAJU tę sprawę. I co
    ciekawe, żądanie w niektórych urzędach także zgody/opinii Straży miejskiej
    jest nadużyciem ze strony urzędników, bo o takich służbach nie ma ani słówka
    w cyt. Ustawie, co sam parokrotnie wykazywałem różnym urzędasom.
    b) "Po drugie musicie spelnic okreslone normy bezpieczenstwa zgodnie z
    ustawa:
    Ustawa z dnia 6.04.1990 roku o Policji (Dz.U nr 30/90 poz. 170)..." -
    BZDURA. Przeczytaj uważnie Art.5a cyt. Ustawy. Jest tam mowa jedynie o
    mozliwości odpłatności, co zostało określone w przytaczanej przez Ciebie
    Ustawie o Policji.
    c) "Impreze nalezy tez zglosic na policji aby nie musieli nadaremnie
    przyjezdzac. I od tego momentu sasiedzi moga dzwonic ile chca." - BZDURA.
    Policja wydaje opinię, a zgłoszenie o imprezie nie jest równoznaczne z
    możliwością zakłócania porządku i jeśli do tego dojdzie, to mimo zgłoszenia,
    Policja będzie interweniować i ma prawo wezwać organizatora do
    wcześniejszego zakończenia imprezy, a w razie poniesienia kosztów (jak np.
    na burdach podczas meczów) przez policję, organizator może zostać nimi
    obciążony.
    d) "Jak dostaniecie odpowiednia zgode to imporeza nie musi sie konczyc o
    21.30 a moze trwac dluzej ale to wszystko kwestia dogadania sie." - BZDURA.
    Organizator w zgłoszeniu określa ramy czasowe trwania imprezy i oczywiście
    moze ją skończyć wcześniej, ale nie wolno mu jej przedłużać. Nie ma
    tzw."dogadywania się" w Ustawie. Oczywiście w praktyce nikt - jeśli impreza
    nikomu nie szkodzi - nie będzie sie pieklił, jeśli przeciągnie się o 30-60
    min. Aczkolwiek w pierwszym roku działania ustawy na kwadrans przed
    zakończeniam imprezy pojawiła się u mnie policja, zażądali okazania
    zezwolenia, po czym zapowiedzieli, że mam kwadrans ponad czas, a potem
    będzie kierowany wniosek do kolegium (bo jeszcze istniała ta instytucja).
    e) "kiedy organizowalem impreze dla wiekszej grupy nic 20-30
    osob, a wiec kiedy bylo wiadomo ze bedzie glosno mialem pozwolenie zeby mies
    spokojna glowe" - pytanie: od kogo to pozwolenie? Od sąsiadów? Od
    właściciela mieszkania, posesji? No to grzeczność i zasady dobrego
    współżycia podpowiadają takie rozwiązanie. Czyli dobrze Cię rodzice
    wychowali. Czyli co miałeś na myśli (odpowiedz tylko wtedy, jeśli chcesz
    kontynuować ten wątek)?
    f) na temat imprezy na działkach już odpowiedziałem.

    > ps2. czytajac same ustawy i szukajac w nich niedorobek nie masz pojecia
    jak
    > organizacja imprezy wyglada praktycznie,
    Organizuję imprezy od początku lat 90-tych (na studiach), obecnie prowadzę
    agencję zajmującą się organizacją imprez własnych i na zlecenie, dzięki temu
    doświadczeniu, nie słuchaniu opinii Goździkowej i uporowi w zwalczaniu
    urzędasowskich nonsesnów oraz radcy prawnemu ;)) mogłem zorganizować parę
    imprez po wejściu tej Ustawy, mimo początkowej paniki i braku zezwolenia z
    urzędu.

    > niestety Polska to kraj gdzie
    > ustawa sobie a rzeczywistosc sobie :(

    I tu się zgadzamy. ;))