  • 1. Data: 2003-05-12 11:21:34
    Temat: problem (chyba) z biurem nieruchomosci
    Od: "Krzysztof Zielinski" <k...@p...com>

    Witam,

    mamy w planach zakup dzialki budowlanej i ostatnio wyszukiwaniem ofert
    zajela sie zona. W ogloszeniach z gazety znalazla oferte biura
    nieruchomosci, zadzwonila i zaczela rozmowe z pania tamze pracujaca. Gdy
    okazalo sie iz dzialki sa w interesujacej okolicy zapragnela je zobaczyc, na
    co pani iz ona nie ma czasu jej tego prezentowac, ale po podpisaniu umowy
    moze jej dac namiary na zrodla tychze dzialek. Po przefaksowaniu umowy zonka
    przestraszyla sie troche paragrafow, zastrzezen, kar i ponownie zadzwonila
    do pani i powiedzial ze ona tylko chce zobaczyc, a nie skladac zlecenie
    poszukiwania dzialki. Na to pani ze to standardowa procedura ale po chwili
    rozmowy stwierdzila ze zrobi dla niej wyjatek i przyslala faks o
    nastepujacej tresci:

    "Potwierdzam przyjecie oferty sprzedazy dzialek budowlanych w XYZ
    (wlasciciel: XYZ, ul. XYZ, XYZ) bedacych w bazie biura danych Buira
    Nieruchomosci XYZ reprezentowanego przez YYY.
    Jednoczesnie zobowiazuje sie do zachowania w/w adresu do wlasnej wiadomosci
    oraz nieudostepnianie go osobom trzecim ani innym biurom nieruchomosci"

    pod tym tekstem bylo miejsce na wpisanie imienia i nazwiska oraz serii i nr
    dowodu osobistego, a ponizej sformulowanie "Potwiedzam przekazanie oferty" i
    podpis osoby YYY oraz data. Dla mojej kobiety wygladalo to juz OK wiec
    wypelnila (imie, nazwisko, seria i nr dowodu) i odeslala faksem.
    Gdy to zobaczylem najpierw wszystko wygladalo mi OK, ale po jakims czasie
    sie zaniepokoilem (prawnik ze mnie zaden, ale strzezonego...). W zwiazku z
    tym mam pytanie jakie beda skutki podpisania tego czegos? Co przez to mozemy
    stracic (bo zyskac to nic nie zyskamy ;-))? I ewentualnie co jeszcze wynika
    z podpisania tego tekstu? A moze tylko jestem przewrazliwiony i martwie sie
    na zapas?

    Aha, przeszukalem archiwum grupy, ale niestety nie potrafie wysnuc
    jednoznacznego wniosku ze znalezionych tam informacji.

    pzdr
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-05-12 11:36:48
    Temat: Re: problem (chyba) z biurem nieruchomosci
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Krzysztof Zielinski" <k...@p...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Aha, przeszukalem archiwum grupy, ale niestety nie potrafie wysnuc
    > jednoznacznego wniosku ze znalezionych tam informacji.

    Biura nieruchomości muszą się jakoś zabezpieczać przed dogadywaniem się
    klientów po cichu za plecami biura.
    W przypadku, gdy dojdzie do transakcji po za biurem, biuro ma prawo
    dochodzić swojego.
    Ta druga formułka zwykle jest podpisywana, gdy dane przekazywane są do
    innego biura nieruchomości, wówczas dzielą się zyskiem zwykle po 50%, gdy
    temu drugiemu uda się przedać.

    Moim zdaniem bez obaw, do czasu dopóki dzieki danym z biura nie dogadacie
    się z właścicielem i nie dojdzie do sprzedaży po za biurem.
    Jeśli biuro się dowie, że do transakcji doszło, to wówczas może od was coś
    chcieć i ten dokument będzie argumentem, że dane otrzymaliście właśnie od
    nich.

  • 3. Data: 2003-05-12 13:05:54
    Od: "Krzysztof Zielinski" <k...@p...com>

> [...]
    > chcieć i ten dokument będzie argumentem, że dane otrzymaliście właśnie od

    no to wszystko OK, bo juz sie balem ze z tego swistka wynika iz musze kupic
    ta dzialke :-)

    pzdr
    Krzysiek