  • 1. Data: 2003-05-12 11:09:08
    Temat: pokrewieństwo, a zawarcie małżeństwa
    Od: karl<z...@w...pl>

    Poznałem ostatnio super dziewczynę, ale potem okazało się, że
    jesteśmy spokrewnieni. Wiem, że to może brzmieć trochę głupio.
    Mamy wspólnych pradziadków (mojego taty mama to rodzona siostra
    tej dziewczyny mamy mamy), my sie wcześniej nie znaliśmy, bo
    rodziny nasze nie utrzymują kontaktu. Jestem dardzo ciekawy, czy
    mógłbym z tą dziewczyną wziąć w przyszłości ślub, czy jesteśmy
    na to zbyt blisko spokrewnieni. Bardzo proszę o sensowną odpowiedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-05-12 11:36:48
    Temat: Re: pokrewieństwo, a zawarcie małżeństwa
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    karl wrote:

> [...]
    >mógłbym z tą dziewczyną wziąć w przyszłości ślub, czy jesteśmy
    >na to zbyt blisko spokrewnieni. Bardzo proszę o sensowną odpowiedź.

    Pomiędzy wami zachodzi pokrewieństwo szóstego stopnia
    w linii bocznej (po 3 stopnie z każdej strony do wspólnego przodka)

    Prawo (Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy) zabrania jedynie
    małżeństwa pomiędzy rodzeństwem (drugi stopień pokrewieństwa
    w linii bocznej), oraz między krewnymi w linii prostej
    Podstawa prawna - art. 14. § 1.)

    Również obcowanie płciowe w podobnych układach pokrewieństwa,
    czyli tylko ze wstępnym, zstępnym, bratem lub siostrą zagrożone
    jest karą z art. 201 KK.

    Nawet Prawo Kanoniczne Kościoła Katolickiego zakazuje
    małżeństwa jedynie do czwartego stopnia pokrewieństwa
    bocznego i przewiduje możliwość zezwolenia przy większym
    niż 2 stopniu takiego pokrewieństwa (Kan. 1091 i 1078)

    Podsumowując - wasze pokrewieństwo jest zbyt dalekie,
    aby mogło być przeszkodą.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów