  • 1. Data: 2006-09-27 06:28:18
    Temat: Opieka nad rodzicami
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Zapewne dzieci mają obowiązek opiekować się starszymi rodzicami? Czy
    istnieje jakie obowiązek prawny? Córka mieszka obok z mężem, którzy
    otrzymali darowiznę, ale teraz postawili płot między posesjami i nie
    opiekują się starszą matką.
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2006-09-27 13:14:50
    Temat: Re: Opieka nad rodzicami
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Mustad wrote:
    > Zapewne dzieci maj? obowi?zek opiekowa? si? starszymi rodzicami? Czy
    > istnieje jakie obowi?zek prawny? C?rka mieszka obok z m?em, kt?rzy
    > otrzymali darowizn?, ale teraz postawili p?ot mi?dzy posesjami i nie
    > opiekuj? si? starsz? matk?.

    Tak, dzieci mają obowiązek alimentacyjny w stosunku do rodziców.
    Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    A ta darowizna to od kogo? Od rodziców? Kiedy dana?
    Pytam bo myślę o cofnięciu darowizny.

  • 3. Data: 2006-09-27 13:56:27
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedź, darowizna dana chyba w 2000 roku, ale od tego czasu
    budynek uległ znacznej zmianie, zainwestowali, ale nadal wykorzystują
    rodziców, np.będąc zameldowanym u nich gdyż cały budynek jest przez ich
    niewiedzę oddany na działalność gospodarczą. To że darowizna była dana córce
    to bym nie ruszał, ale że była dana zięciowi, który nawet nie odbiera
    telefonów np. w nagłej potrzebie starych rodziców.

    Tadeusz
    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:efdtga$21g$2@inews.gazeta.pl...

  • 4. Data: 2006-09-27 14:35:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mustad wrote:
> [...]
    > to bym nie ruszał, ale że była dana zięciowi, który nawet nie odbiera
    > telefonów np. w nagłej potrzebie starych rodziców.

    A czy jesteś absolutnie pewien, że sytuacja wygląda tak, jak opisujesz?

    Czy może wiedzę czerpiesz z lokalnych ploteczek oraz lamentów samej
    "biednej starownki"? Pytam, bo np. moi rodzice dowiedzieli się nagle, że
    biją, głodzą i karmią kośćmi matkę mojego taty - przy czym oczywiście
    były to urojenia/kłamstwa tej wariatki.

    PS: cytuj jak człowiek, a nie jak agent mikrosyfa...

  • 5. Data: 2006-09-28 06:31:39
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    To że zięć nie chce pomóc to wiem od sąsiada który przychodził podnieść
    matkę jak się przewróciła w mieszkaniu bo sama nie może. Cofniecie darowizny
    byłoby rozwiązaniem ale jak wiem tego nie zrobi, właściwie nic nie zrobi i
    będzie czekać ostatecznego dnia sadnego.
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

    wiadomości news:nqequ3-p67.ln1@ncc1701.lechistan.com...