  • 1. Data: 2006-09-27 06:25:08
    Temat: fotoradar i obowiazek wskazania kierujacego
    Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl>

    Witam

    Byłem wczoraj przesluchiwany w charakterze swiadka na okolicznosc
    przekroczenia szybkosci przez moj samochod. Pisze, ze moj samochod
    przekroczyl szybkosc bo na zdjeciu nie widac kierowcy, ani nawet czy w
    samochodzie byl tylko kierowca czy rowniez pasazer/pasazerowie.
    Zdjecie zrobiono w polowie lipca i nie pamietam kto mogl prowadzic samochod.
    Tak wiec nie rozpoznalem osoby kierujacej pojazdem.
    Wyznaczono mi termin do piatku na wskazanie kierowcy i informacja ustna, ze
    musze to zrobic. Nie chcialem sie sprzeczac z pania sierzant wiec nie
    pytalem z czego wynika ten obowiazek i co jezeli nie podam danych osoby
    ktorej nie widze na zdjeciu.

    Jaka jest podstawa prawna zadania wskazania kierujacego?
    Czy policja kieruje sprawy do sadu z nieczytelnym zdjeciem? Jak tutaj
    ustalic sprawce/sprawczynie, ktorego/ktorej nie widac na zdjeciu?
    Jak wyglada orzecznictwo w takich przypadkach?

    Pozdrawiam

    PrzemekK
    s...@t...pl

  • 2. Data: 2006-09-27 06:46:36
    Temat: Re: fotoradar i obowiazek wskazania kierujacego
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > musze to zrobic. Nie chcialem sie sprzeczac z pania sierzant wiec nie
    > pytalem z czego wynika ten obowiazek i co jezeli nie podam danych osoby
    > ktorej nie widze na zdjeciu.

    Wskaz zone, a zona niech sie nie przyzna i wskaze ciebie :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-09-27 09:39:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał:

    >Wskaz zone, a zona niech sie nie przyzna i wskaze ciebie :)
    Czyli odpowie za wprowadzenie organow w błąd. Lepiej powiedzieć, że
    nie pamięta, bo wiele osobom pojazd pozycza/uzytkują i w najgorszym
    wypadku zostanie ukarany za tzw. "niewskazanie".

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-09-27 09:46:02
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisał:

    > Pisze, ze moj samochod przekroczyl szybkosc
    A ja napisałebym, ze twoim pojazdem przekroczono... i oczywiście
    prędkość, a nie 'szybkość'.

    >Tak wiec nie rozpoznalem osoby kierujacej pojazdem.
    Nie musiałeś!

    > na wskazanie kierowcy i informacja ustna, ze musze to zrobic.
    Tak się składa, że nie masz obowiązku wskazywaniea kierowcy który
    kierował twoim pojazdem (ważne jest to o co policja pyta, jak
    dokladnie brzmi pytanie [co wpisano do protokolu]), a jedynie komu
    pojazd powierzyłeś. To drobna różnica w pytanie, ale prawnie bardzo
    ważna!

    >pytalem z czego wynika ten obowiazek i co jezeli nie podam danych osoby
    >ktorej nie widze na zdjeciu.
    J.w. brak takiego obowiązku.

    >Czy policja kieruje sprawy do sadu z nieczytelnym zdjeciem?
    Moze, ale wskazany obwiniony może do czynu sie nie przyznać i w
    zasadzie brak dowodu, aby go za to wykroczenie ukarać.
    Czytaj więcej tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-09-27 10:01:41
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Czyli odpowie za wprowadzenie organow w błąd. Lepiej powiedzieć, że

    A organy beda musiały udowodnic jednej z tych osob prowadzenie samochodu.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 6. Data: 2006-09-27 10:25:06
    Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A ja napisałebym, ze twoim pojazdem przekroczono... i oczywiście
    > prędkość, a nie 'szybkość'.

    racja :)

> [...]
    > dokladnie brzmi pytanie [co wpisano do protokolu]), a jedynie komu
    > pojazd powierzyłeś. To drobna różnica w pytanie, ale prawnie bardzo

    pytanie brzmiało: "kto był kierującym?"

    Do protokołu nie wpisano pytania a jedynie moje oświadczenie, iż nie
    rozpoznaję na zdjęciu osoby kierującej.

    Wpisano też (to chyba mój błąd), że proszę o wyznaczenie terminu na
    ustalenie osoby kierującej i wyznaczono mi termin na piątek w którym zgłosi
    się kierujący lub ja osobiście.
    Na ustną prośbę odmówiono mi wydania odpisu protokołu.

    > J.w. brak takiego obowiązku.

    > Moze, ale wskazany obwiniony może do czynu sie nie przyznać i w
    > zasadzie brak dowodu, aby go za to wykroczenie ukarać.
    > Czytaj więcej tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    Czyli podlegam karze grzywny za sklerozę.

    Pozostaje do wyboru:
    - przyznać się do czegoś co do czego nie jestem pewien, że zrobiłem i dostać
    200 mandatu i 6 punktów,
    - nie przyznać się i dostać grzywnę i koszty sądowe.

    Czy są inne opcje?

    Pozdrawiam

    PrzemekK

  • 7. Data: 2006-09-27 13:12:19
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Artur Golanski wrote:
    > "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisa?:

    > A ja napisa?ebym, ze twoim pojazdem przekroczono... i oczywi?cie
    > pr?dko??, a nie 'szybko??'.

    Dwója z fizyki. Prędkość jest wielkością wektorową

    Prędkość ma zwrot kierunek i wartość. Szybkość jest wartością prędkości.

    Możesz powiedzieć, jak wyobrażasz sobie "przekroczenie" wektora?

  • 8. Data: 2006-09-27 14:01:58
    Od: "Nostradamus" <l...@p...dl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:efdtbj$21g$1@inews.gazeta.pl...

    > Możesz powiedzieć, jak wyobrażasz sobie "przekroczenie" wektora?

    Zauważ, że to grupa poświęcona prawu a nie fizyce. A kodeks drogowy mówi o
    prędkości a nie szybkości.

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2006-09-27 16:12:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał:

    >Dwója z fizyki. Prędkość jest wielkością wektorową
    Tu nie fizyka! Nie o wektorach była mowa!
    W prawie obowiązuje nazewnictwo prawne (tu PoRD link w stopce).

    >Możesz powiedzieć,
    Ja się spotkamy to ci powiem ;-/

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 9. Data: 2006-09-27 16:12:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    >A organy beda musiały udowodnic jednej z tych osob prowadzenie samochodu.
    Tyle, że ja pisałem o wprowadzaniu w błąd, a NIE o prowadzeniu
    samochodu.

    --
    Artur Golański