  • 1. Data: 2005-08-01 11:21:30
    Temat: Okres gwarancji/ rękojmi
    Od: ciach <"michal.(ciach)kita"@interia.pl>

    Hej,
    szukam danych odnośnie okresu gwarancji, a w szczególności:
    - minimalny okres gwarancji na art. przem,
    - okres rękojmi,
    - maksymalny czas naprawy/ decyzji czy towar będzie naprawiony czy
    wymieniony.

    Póki co znalazłem w K.C., że jeśli gwarancja nie mówi inaczej okres
    gwarancji wynosi rok, natomiast rękojmia trwa rok od wykrycia wady, a w
    przypadku kiedy kupujący dowiedział się o wadzie na skutek powództwa
    osoby trzeciej, rok od wydania orzeczenia w sporze z tą osobą.

    Czy zgadza się to? Gdzie szukać materiałów odnośnie tego?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2005-08-01 12:44:59
    Temat: Re: Okres gwarancji/ rękojmi
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    ciach napisał(a):
    > Hej,
    hey
    > szukam danych odnośnie okresu gwarancji, a w szczególności:
    tez szukałem, polecam tel do federacji konsumenta
    > - minimalny okres gwarancji na art. przem,
    0 sekund, gwarancja jest nie obowiązkowa
    > - okres rękojmi,
    rękojmi juz nie ma, jest niezgodność towaru z umową
    i wynosi 24 miesiące
    > - maksymalny czas naprawy/ decyzji czy towar będzie naprawiony czy
    z tym jest tak, ze teoretycznie 14 dni kalendarzowych na naprawde

    ale poclecam telefon do federacji konsumentow

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2005-08-01 13:07:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    icek napisał(a):
    > rękojmi juz nie ma,

    jest...

    > jest niezgodność towaru z umową i wynosi 24 miesiące

    a to prawda - przy sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom zastąpiła rękojmię

    > z tym jest tak, ze teoretycznie 14 dni kalendarzowych na naprawde

    jeśli odpowiedzialność na podstawie niezgodności z umową, to 'odpowiedni
    czas'. Co może oznaczać zarówno 5 minut jak i miesiąc.

    KG

  • 4. Data: 2005-08-01 18:21:27
    Od: newdem <n...@w...pl>

    ciach napisał(a):
    > Hej,
    > szukam danych odnośnie okresu gwarancji, a w szczególności:
    > - minimalny okres gwarancji na art. przem,
    nie istnieje, gwarancja jest dobrowolnym zobowiazaniem , moze byc 1
    dzien i 5 lat..

    > - okres rękojmi,

    1 rok (3 lata na budynki), krocej na art. spozywcze
    rekojmia obowiazuje miedzy osobami prywatnymi (sprzed - kupuj) albo
    miedzy przedsiebiorcami (np. detalista - hurtowanik)

    >pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2005-08-01 22:17:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dclou6$39j$1@nemesis.news.tpi.pl>, newdem wrote:
    > rekojmia obowiazuje miedzy osobami prywatnymi (sprzed - kupuj) albo
    > miedzy przedsiebiorcami (np. detalista - hurtowanik)

    O ile jej nie wyłączono w umowie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-08-02 05:36:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    icek napisał(a):

    > ale poclecam telefon do federacji konsumentow

    Albo www.federacja-konsumentow.org.pl

    L.