  • 31. Data: 2022-01-03 16:11:59
    Temat: Re: Oko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 14:36:10 +0100, Olin wrote:

    > Od 1986 był edytor ChiWriter, który miał rozmaite znaki, w tym umlauty,
    > więc w razie potrzeby inne programy też powinny były dawać radę.

    ChiWriter byl czesciowo graficzny, wiec jak sobie to wyobrazasz z
    innymi programami?

    > Sam pisałeś, że wcześniej dokumenty były wypisywane ręcznie, tak jak choćby
    > mój pierwszy DO z 1982 roku.

    No ale faktury za telefon z komputera.
    Za prąd, wyciagi z banku ... i to jeszcze z drukarki wierszowej a nie
    mozaikowej.

    J.

  • 32. Data: 2022-01-03 18:58:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 12:13, Olin pisze:

    > Zdradził tajemnicę państwową.

    Państwową to nie. Tego jak my mu było... poliszynela:P

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2022-01-03 20:08:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.12.2021 o 22:41, A. Filip pisze:

> [...]
    Pytanie nie ma sensu bez ustalenia co rozumieć przez "prawo" oraz przez
    "demokratyczne państwo prawa". Obawiam się, że każdy uważa co innego.
    Kupujący Pegasusa na pewno miał inną definicję, a inną na mec. Giertych
    (chociaż byc może zmieniła mu się ta definicja w momencie, jak się
    dowiedział, że sam został inwigilowany).
    Ja sam mam z tym problem, bo na przykład skoro nawet ministerstwo
    finansów nie wie, jaka ma być stawka VAT na mrożoną bułkę z czosnkiem,
    to jak ma szanować takie "prawo" podatnik?
    ,,To, że jesteśmy w dupie to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w
    niej urządzać." - Stefan Kisielewski

  • 34. Data: 2022-01-04 00:56:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 12:20, Olin pisze:
    > szystko zatem jasne. TVN przekupił służby San Escobar, żeby zhakowały
    > telefon Brejzy, a potem przekazały zawartość Kurskiemu. Taka koronkowa
    > prowokacja. Na dodatek inwigilowali Wrzosek i Giertycha w ramach
    > maskirowki.

    Albo pozyskano je u odbiorców :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2022-01-04 01:02:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ChiWriter byl czesciowo graficzny, wiec jak sobie to wyobrazasz z
    > innymi programami?

    Dedykowane epromy do drukarek zdaje się były, ale samo środowisko
    graficzne to przeciez nie był wyswig w sensie, że to co z ekranu szło na
    drukarkę, a wyłącznie interface ułatwiający obsługę. Jak takie TeX'y
    (tu->PS) czy Word Perfecty przygotowywały do wydruku? Dla WP kojarzę, że
    miał zdaje się własne sterowniki drukarek, więc pewnie szło gdzieś coś
    załadować.

    > No ale faktury za telefon z komputera.
    > Za prąd, wyciagi z banku ... i to jeszcze z drukarki wierszowej a nie
    > mozaikowej.

    To pewnie miały takie znaki. Duża firma to zamówi u productenta
    drukarki, jeśli taka potrzeba.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2022-01-04 10:51:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jan 2022 00:02:20 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dedykowane epromy do drukarek zdaje się były, ale samo środowisko
    > graficzne to przeciez nie był wyswig w sensie, że to co z ekranu szło na
    > drukarkę, a wyłącznie interface ułatwiający obsługę.

    Pamiec mi juz zawodzi, ale ChiWriter umozliwial definiowanie wlasnych
    znaków, oraz składanie kilku znaków, tudziez prace w "pół liniach".
    i potrafil to wydrukowac.
    Czyli to, czego programy typu bazy danych nie potrafily i nie
    potrafią.

    > Jak takie TeX'y
    >(tu->PS) czy Word Perfecty przygotowywały do wydruku? Dla WP kojarzę, że
    > miał zdaje się własne sterowniki drukarek, więc pewnie szło gdzieś coś
    > załadować.

    TeX to nie wiem czy na poczatku nie potrafil tylko w PS "wydrukowac",
    bo mozliwosci graficzne komputerow byly mierne.
    No ale potem potrafil i na igłówkach.
    WP to nie wiem - igłówki miały możliwosc wydruku graficznego, tylko
    byly w tym powolne. I miewaly mozliwosc definiowania tymczasowych
    wlasnych znakow - ze wszystkimi ograniczeniami, czyli np nie mogles
    drukarki wylaczyc, bo znaki w RAM znikną, nie wiadomo czy kursywa lub
    bold dziala, znakow jest np tylko 16 itp.
    Wiec byly strony kodowe, tudziez epromy z polskimi literkami.

    Sam Windows przez dlugi czas byl przywiazany do mozliwości drukarki,
    urwalo sie na dobre dopiero niedawno - np Word juz nie umozliwia
    ustawienia "fontu sprzetowego". Excel jeszcze tak.

    > To pewnie miały takie znaki. Duża firma to zamówi u productenta
    > drukarki, jeśli taka potrzeba.

    Duza firma jak PKO BP u producenta czyli Mera Blonie ... ale drukarki
    IBM lepsze :-)

    Ale jakos nie pamietam, aby takie bębny były.
    A kolejne problemy to jak to wprowadzac i przechowywac - IBM PC byly
    dosc elastyczne, wczesniejsze komputery nie.

    J.

  • 37. Data: 2022-01-04 11:06:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 04 Jan 2022 00:02:20 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > To pewnie miały takie znaki. Duża firma to zamówi u productenta
    > drukarki, jeśli taka potrzeba.

    Ale po co właściwie umlauty na rachunkach? Zgadza się numer klienta, to po
    grzyba znaki diaktryczne?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 38. Data: 2022-01-04 13:42:14
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Robert Tomasik pisze:

    > Albo pozyskano je u odbiorców

    zwanych nadawcami

    Ale nic nie przekona nas, że białe to białe...
    https://www.youtube.com/watch?v=lcJ04RegSKo

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje.
    Do lewactwa strzela się w obronie własnej!

  • 39. Data: 2022-01-04 13:57:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 11:06:10 +0100, Olin wrote:

    > Ale po co właściwie umlauty na rachunkach? Zgadza się numer klienta, to po
    > grzyba znaki diaktryczne?

    No ale wypadaloby wydrukowac dane poprawnie.

    A jak klient nie zaplaci, to gdzie wyslesz wezwanie - na ulicę
    Sadową, czy Sądową?
    A pozew jak zlozyc ... w dawnych czasach, bo teraz rzekomo sad sam
    adres ustali.

    Starych wyciagow chyba juz dawno nie mam, a nie pamietam co tam
    pisalo.

    J.

  • 40. Data: 2022-01-04 14:35:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 4 Jan 2022 13:57:35 +0100, J.F napisał(a):

    > A jak klient nie zaplaci, to gdzie wyslesz wezwanie - na ulicę
    > Sadową, czy Sądową?

    Jaki problem zaadresować ręcznie?
    Samo wezwanie można było wystukać na maszynie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl