  • 21. Data: 2022-01-03 12:12:38
    Temat: Re: Oko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 17:08:49 +0100, Kubuś Puchatek napisał(a):

    > ... że czytam ostatnie wątki na pl.rec.fizyka
    > Mają tam problem z dzieleniem ułamka przez ułamek.

    Nie chce mi się tam zaglądać, ale mam nadzieję, że chociaż energii
    kinetycznej nie liczą "z Pitagorasa".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2022-01-03 12:13:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 31 Dec 2021 17:34:17 +0100, Shrek napisał(a):

    > Zaraz - czy ty właśnie napisałeś, że rząd jest
    > pojeba^H^H^...nienormalny?

    Zdradził tajemnicę państwową.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2022-01-03 12:20:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 31 Dec 2021 14:23:26 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wysłanie SMS-a z dowolnego numeru na dowolny numer nie jest żadnym
    > problemem. Są odpowiednie usługi w Internecie. SMS nie idzie miedzy
    > urządzeniami, tylko przez sieć i wystarczy tu podmienić prezentatę.

    Co to ma do rzeczy?

    "Latem 2019 roku TVP Info, ,,Wiadomości" i portal TVP.Info opublikowały
    kilka esemesów, jakie miały pochodzić z telefonu Krzysztofa Brejzy, a które
    miały dowodzić, iż - będący wówczas posłem Brejza osobiście instruował w
    jaki sposób mają działać podlegli ratuszowi urzędnicy w celu oczerniania
    kontrkandydatów Ryszarda Brejzy. Esemesy - rzekomo instruujące
    współpracowników co, gdzie i jak pisać w internecie - miały pochodzić z
    materiałów ze śledztwa. Portale Wyborcza.pl i Onet opisały, że Krzysztof
    Brejza we wrześniu powiadomił prokuraturę, iż zostały one pozyskane
    bezprawnie, a następnie wyciekły do TVP. "Treść opublikowanej
    korespondencji faktycznie znajduje się w telefonie Krzysztofa Brejzy,
    tymczasem Krzysztof Brejza nigdy nikomu nie udostępnił zawartości swojego
    telefonu. Telefon ten nie był też zabezpieczony do żadnego postępowania" -
    przytacza treść zawiadomienia Wyborcza.pl. - Cytowane przez TVP (esemesy)
    pochodzą z lat 2014-15. Ich pozyskanie nie mogło być zatem ani wynikiem
    legalnego podsłuchu, który mógł zostać zarządzony ponad dwa lata później,
    ani nie mogły pochodzić z danych przechowywanych przez operatora sieci
    komórkowej - pisze ,,Wyborcza". Inną kwestią jest to, że - jak twierdzi
    polityk - TVP nie pokazała prawdziwych treści trzech publikowanych
    wiadomości, lecz zmanipulowaną. Według senatora KO w materiałach
    publicznego nadawcy jako SMS-y jego autorstwa cytowano te, które otrzymał w
    zupełnie innych sprawach."

    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krzysztof-brej
    za-tvp-manipulacja-tresc-sms-telefon-przeprosin-200-
    tys-zl

    Wszystko zatem jasne. TVN przekupił służby San Escobar, żeby zhakowały
    telefon Brejzy, a potem przekazały zawartość Kurskiemu. Taka koronkowa
    prowokacja. Na dodatek inwigilowali Wrzosek i Giertycha w ramach
    maskirowki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2022-01-03 12:21:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 31 Dec 2021 15:25:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo nie czerpię swojej wiedzy z artykułów.

    To widać.
    Erudyta raczej nie pisałby ani "Cartezjusz", ani "Whatsonie".

  • 25. Data: 2022-01-03 12:56:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Dec 2021 18:27:21 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > W Polskim języku nie ma litery "X". To, że niektórzy tak piszą, to nie
    > oznacza, że tak jest dobrze. To jak z palcem na spuście na zdjęciu.
    > Poznać idiotę, ze się tego czepia. :-)

    Teraz w Unii żyjemy, wiec sprawdzic czy w Polsce nie zawitały
    niemieckie umlauty, francuskie literki, dunskie, szwedzkie,
    oraz cyrylica ... bułgarska.

    Bo jak masz wezwac Müllera na przesluchanie, to jak napiszesz?
    W dodatku zamieszkaly w München.

    Z ciekawostek - w Polsce funkcjonuje nazwisko Engländer.
    W czasach dokumentów piórem pisanych nie było problemu.
    Teraz znikomy, bo komputery znają.
    Ale w czasach posrednich jak sobie bazy danych radziły?

    J.

  • 26. Data: 2022-01-03 13:19:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Teraz znikomy, bo komputery znają.
    > Ale w czasach posrednich jak sobie bazy danych radziły?

    Po "litewsku". AFAIR tam leci przymus litwinizacji nazwisk obywateli i
    obywatelek Litwy. A zapamiętało mi się AFAIR bo łaskawie zrobili
    wyjątek jak obywatelka Litwy zawarła małżeństwo z obywatelem RP
    i zmieniała nazwisko na jego.

    Moje podejście jest praktyczne na zasadzie wzajemności:
    Jak u "nich" ma być Wałęsa a nie Walesa to my też musimy być gotowi na
    ich literowe "dziwactwa" (przejść na kodowanie literek UTF-8).

    Zresztą bazy danych szybko będą miały całkiem inny problem z ludźmi bez
    "normalnej" struktury imię/nazwisko.

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2022-01-03 13:20:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 12:56:55 +0100, J.F napisał(a):

    > Z ciekawostek - w Polsce funkcjonuje nazwisko Engländer.
    > W czasach dokumentów piórem pisanych nie było problemu.
    > Teraz znikomy, bo komputery znają.
    > Ale w czasach posrednich jak sobie bazy danych radziły?

    Jakie lata masz na myśli?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2022-01-03 13:39:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Jakie lata masz na myśli?

    Zapewne maszyn do pisania, chociaż wydaje mi się, że "umlauty" tam były?
    A jak nie było to "ae".

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2022-01-03 14:12:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 13:20:18 +0100, Olin wrote:

    > Jakie lata masz na myśli?

    Takie gdy komputery juz były, a strony kodowe jeszcze niewyrazne.
    System Pesel w pierwszych wersjach, telefony, prąd czy zus w latach
    80-tych, gdy sie pojawily rachunki "z komputera",
    rozne bazy danych w czasach DOS, czy wczesnych Windows.

    Telefon za PRL jak ktos dostal, to szumu o jedną literke w nazwisku
    nie robił, ale PESEL powinien miec dokladnie.

    Zaraz ... system Riad i Odra ... tam przeciez polskich liter nie było
    - jak sobie radzili?

    J.

  • 30. Data: 2022-01-03 14:36:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 14:12:53 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > 80-tych, gdy sie pojawily rachunki "z komputera",
    > rozne bazy danych w czasach DOS, czy wczesnych Windows.

    Od 1986 był edytor ChiWriter, który miał rozmaite znaki, w tym umlauty,
    więc w razie potrzeby inne programy też powinny były dawać radę.

    > Zaraz ... system Riad i Odra ... tam przeciez polskich liter nie było
    > - jak sobie radzili?

    Sam pisałeś, że wcześniej dokumenty były wypisywane ręcznie, tak jak choćby
    mój pierwszy DO z 1982 roku.