  • 1. Data: 2021-12-26 22:41:29
    Temat: Oko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://oko.press/pegasus-gorzej-niz-podsluch-potraf
    i-tez-podrzucac-dowody/
    > 26 grudnia 2021 ;
    > Pegasus: gorzej niż podsłuch. Umożliwia podrzucanie dowodów. Giertych,
    > Wrzosek, Brejza, kto jeszcze...
    >
    > Używane porównanie do ,,podsłuchu" jest nietrafione: Pegasus i systemy
    > podobne są znacznie bardziej niebezpieczne, dają nieporównanie większy
    > dostęp do zainfekowanego urządzenia. Czy tak niebezpieczne narzędzia w
    > ogóle mieszczą się w ramach demokratycznego państwa prawa? [...]

    Cóż za celne "pytanie", nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-01-01 00:53:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W Polskim języku nie ma litery "X". To, że niektórzy tak piszą, to nie
    > oznacza, że tak jest dobrze. To jak z palcem na spuście na zdjęciu.
    > Poznać idiotę, ze się tego czepia. :-)

    Jak już mówimy o pisowni to generalnie ZCW konwencje w języku polskim są
    dwie: albo stosujemy pisownie oryginalną, w tym wypadku exploiT, albo
    wersję spolszczoną, czyli eksploit. O ile Kviat niewątpliwie postanowił
    wykorzystać okazję, żeby się do Ciebie przypier..ić to Twój sposób
    tłumaczenia brzmi deczko osobliwie w zestawieniu z użytym komplementem
    "idiota" :)

    Lepszego 2022.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2022-01-01 02:03:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale u operatora chyba jakis slad zostaje w jego komputerach?
    > Kogo podlsuchiwano i kto podsluchiwal.

    Ale skąd się wziął tu operator? Po co mieliby mieszać w to operatora?
    Chodzi o NSO, operatora Pegasusa?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2022-01-01 02:12:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tego samego, co wiedzę o tym że zanim użyjesz AED trzeba poczekać aż
    > pikawa zupełnie stanie, bo można zaszkodzić:P
    >
    > W dużym skrócie bierze to ze swojego łba, a informacje w nim zawarte
    > bierze z dupy. Za to jest święcie przekonany o swojej wiedzy i
    > fachowości - zgodnie zresztą z pewnym prawem.

    Może to taki żargon środowiska cyber-policyjnego? :) W każdym razie
    założenie, że się wie lepiej wyłącznie dlatego, że kontr-opinia pochodzi
    z dyskusji w internecie jest dość ryzykowne :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-01-01 13:08:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W Polskim języku nie ma litery "X".

    Litery "t" też nie ma?
    LOL

    Ty jak coś pierdolniesz, to ręce opadają.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Alfabet_polski

    A po drugie, to nie jest polskie słowo, więc to słowo może mieć w dupie
    czy w polskim alfabecie jest jakaś litera, czy nie ma.

    > To, że niektórzy tak piszą, to nie
    > oznacza, że tak jest dobrze.

    Twoja ignorancja jest zadziwiająca. Przecież to jest kłamstwo.
    Nie, niektórzy, tylko wszyscy, którzy mają z tym jakąkolwiek styczność
    piszą poprawnie, oprócz ciebie.

    Nikt normalny nie pisze "eksploid". A już na pewno nie w środowisku
    programistów, czy ludzi którzy zajmują się bezpieczeństwem, więc nawet
    nie uda ci się tego zwalić na jakiś żargon, czy pseudo dowcipne
    spolszczenie. Takiego delikwenta spacyfikowaliby śmiechem i wywalili w
    sekundę z roboty, bo cholera wie czego jeszcze taki ignorant nie wie i
    jakich jeszcze pojęć z zakresu bezpieczeństw nigdy na oczy nie widział.
    Nie wspominając o komunikacji ze współpracownikami, czy o pisaniu
    dokumentacji.

    Czasem się zdarzy, że jakiś redaktorzyna ignorant na swoim blogu/w
    artykule użyje pokracznego spolszczenia "eksploit", albo ktoś, kto po
    prostu nie ma z tym do czynienia na co dzień, więc nie ma się o co czepiać.

    Ale "eksploiD"? Tak nawet nie piszą ignoranci.
    Jak napisałeś tak pierwszy raz, to faktycznie pomyślałem: literówka,
    dziwna i trudna do uzyskania, ale nie niemożliwa. "eks" zamiast "ex" -
    też dziwne jak na człowieka zajmującego się zawodowo bezpieczeństwem
    internetowym, ale ok, może jakiś patriota i spolszczenia pomagają mu zasnąć.

    Gdy "eksploid" napisałeś kolejny raz, to rozwiałeś wszelkie wątpliwości.

    > To jak z palcem na spuście na zdjęciu.
    > Poznać idiotę, ze się tego czepia. :-)

    A po czym poznać ignoranta, który kreuje się na fachowca i równocześnie
    nie wie, jak poprawnie piszę się jedno z najczęściej używanych
    słów/terminów w tej branży?
    I jak nazwać takiego kogoś, kto się upiera, że poprawnie jest tak, jak
    on pisze, skoro każdy może w 3 sekundy sprawdzić jaka pisownia jest
    poprawna? Bo chyba rozumiesz, że google nadal jest czynne dla wszystkich?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2022-01-01 13:17:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > O ile Kviat niewątpliwie postanowił
    > wykorzystać okazję, żeby się do Ciebie przypier..ić

    Gdybym chciał wykorzystać okazję, to przypierdoliłbym się za pierwszym
    razem kiedy tak napisał.

    I żeby nie było nieporozumień: nie przypierdalam się do tego, że gość
    nie wie jak się pisze poprawnie jakieś słowo, nie on pierwszy i nie ostatni.
    Przypierdalam się do tego, że on twierdzi, że jest fachowcem w tej
    dziedzinie.
    Co byś pomyślał o gościu, który twierdzi, że jest fachowcem od
    matematyki, a nie wiedziałby jak się poprawnie zapisuje np. symbol całki
    i jeszcze by się upierał, że to no dobrze ten symbol rysuje, a reszta
    świata się myli?

    > Lepszego 2022.

    Wzajemnie.
    Piotr

  • 7. Data: 2022-01-01 13:18:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może to taki żargon środowiska cyber-policyjnego? :)

    Bo im się z granatem kojarzy;) Swoją drogą po polsku to jak będzie? Wiki
    twierdzi że "exploit";)

    > W każdym razie
    > założenie, że się wie lepiej wyłącznie dlatego, że kontr-opinia pochodzi
    > z dyskusji w internecie jest dość ryzykowne :)

    Pewną wskazówką na podstawie danych dostępnych w internecie jest to, że
    jak kulson coś mówi, to raczej bez sensu:P Tym bardziej bez sensu im
    bardziej jest zaangażowany i przekonany o swojej racji:P
    --
    Shrek

  • 8. Data: 2022-01-01 14:47:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo im się z granatem kojarzy;) Swoją drogą po polsku to jak będzie? Wiki
    > twierdzi że "exploit";)

    No tak właśnie sobie wykoncypowałem, że uznali to za przezabawne, taki,
    rozumiesz pan, "pun", albo po polskiemu gra słów i wlazło im do żargonu.
    Wykorzystadło? :) Kusi.
    A mówią / piszą wszyscy exploit bo nie ma co wydziwiać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-01-01 15:05:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > Wykorzystadło? :) Kusi.
    > A mówią / piszą wszyscy exploit bo nie ma co wydziwiać.

    Nikt tego "x" nie spolszcza? HAŃBA! ;-)

    Chociaż ja się parę razy naciąłem na problemy z cofnięciem spolszczenia
    jak się szukało w języku oryginału. Standardy spolszczania się
    zmieniają bo Jerzy Waszyngton jakoś się już twardo utrwalił a
    Jerzy Krzak jakoś się o dziwo nie przyjął ;-)

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2022-01-01 15:52:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 15:05, A. Filip pisze:

> [...]
    > zmieniają bo Jerzy Waszyngton jakoś się już twardo utrwalił a
    > Jerzy Krzak jakoś się o dziwo nie przyjął ;-)

    Bo wcześniej musiałby się przyjąć arnold czarnymurzyn:P

    --
    Shrek