  • 21. Data: 2005-12-25 03:00:02
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Padre" <s...@e...wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:dokvgu$anv$2@news.dialog.net.pl...
    > Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał ...

    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55874

    o, padre mio!
    wszak jestesmy na grupie prawniczej, a nie na miodek-party, wiec
    pozostanmy raczej przy pierwszym punkcie owej definicji, ok?

    --
    pozdro
    ape

  • 22. Data: 2005-12-25 03:18:32
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał ...

    > o, padre mio!
    > wszak jestesmy na grupie prawniczej, a nie na miodek-party, wiec
    > pozostanmy raczej przy pierwszym punkcie owej definicji, ok?

    Oj, ape... a jeżeli ktoś zapyta Cię dlaczego tak sądzisz, to
    pomyślisz, że bierze Cię za sędziego? ;-D

    Sławek

  • 23. Data: 2005-12-25 08:31:10
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał ...

    > Rozporządzenie o znakach... § 2
    > 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu
    > stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych.

    Słuchaj. Czy któryś ze znaków P-1 ... P-25 jest chociaż troche podobny do
    opisanego:
    "Otoz w jednym miejscu jest na jezdzni
    namalowany wielki poziomy znak - ograniczenie predkosci do 70 km. "

    NIE MA znaku POZIOMEGO ograniczającego prędkość. Tak trudno to zrozumieć?
    Powoływanie się na taki znak:
    "Poszedl do komendanta policji i powiedzial, ze przestrzegal predkosci z
    poziomego znaku i ze nie zaplaci. "
    świadczy o ignorancji prawnej kierującego. Miał dostac mandat całkiem
    słusznie, nie przyjął go, więc zapłaci w sądzie grodzkim.

    A co do Roberta. Przestudiuj dokładniej akt prawny zanim wypowiesz się
    merytorycznie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 24. Data: 2005-12-25 08:33:40
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > W każdym razie sprawa nie jest taka oczywista i wszystko zalezy od
    > inteligencji sędziego.

    Sprawa jest oczywista i każdy sędzia wyda taki sam wyrok.
    Kierujący nie zastosował sie do obowiązującego znaku drogowego, lecz przyjął
    do wiadomości malowankę na jezdni.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 25. Data: 2005-12-25 10:35:53
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    wiadomości

    > Tak, ale tutaj absurdalna była tylko nieznajomość przepisów kierującego
    > pojazdem - zignorował znak drogowy na rzecz jakichś malowideł
    > artystycznych na jezdni, które obowiązującym znakiem drogowym być nie
    > mogły ;)

    A to co:

    http://www.mary.win.pl/strony/3/3_10_10.htm

    ?????????????????

  • 26. Data: 2005-12-25 10:47:59
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ajgor <n...@d...m> napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości

    > A to co:
    >
    > http://www.mary.win.pl/strony/3/3_10_10.htm
    >

    > ?????????????????

    "Oprócz znaków drogowych poziomych które wymienia Rozporządzenie , w praktyce
    spotyka się jeszcze kilka innych, których przykłady znajdują się poniżej."

    Inaczej mowiąc to nie są znaki drogowe, tylko malowidła na drodze. Bo znaki
    wymienia rozporządzenie, i jeżeli czegoś nie ma w rozporządzeniu to to nie
    jest znakiem.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 27. Data: 2005-12-25 10:54:28
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    sprawa sie prowdopodobnie rozbije o polozenie wzgledem siebie obu znakow.

    -al

  • 28. Data: 2005-12-25 11:33:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Padre wrote:

    > Rozporządzenie o znakach... § 2
    > 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu
    > stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych.

    Tak, ale popatrz sobie na par.85, ust.1 a zwłaszcza 2 (wg. 2 znaki
    poziome mogą być wyłącznie białe lub żółte - pomijając odblaskowe 'kocie
    oczka' oznaczające prawą krawędź).

    Wg. mnie par.2 ust.6 odnosi się do znaków typu P-15 ('ustąp
    pierwszeństwa') oraz B-20 ('STOP').

    Zakładam, że rozporządzenie nie było tworzone na ciężkim cyku i nie jest
    wewnętrznie sprzeczne ;)

  • 29. Data: 2005-12-25 11:33:22
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "AB" napisał w wiadomości news:dolv09$brp$1@news.onet.pl...

    > sprawa sie prowdopodobnie rozbije o polozenie wzgledem siebie obu znakow.

    I moze wreszcie ktos zauwazy ze obok siebie stoja dwa znaki sprzeczne ze
    soba.

  • 30. Data: 2005-12-25 11:35:04
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    wiadomości

    > Natomiast jest nakaz znajomości przez kierujących pojazdami)
    > obowiązujących przepisów oraz znaków i sygnałów drogowych.

    Robilem prawo jazdy 17 lat temu. Ale do dzis pamietam, ze WYRAZNIE bylo
    powiedziane, ze znaki poziome maja pierwszenstwo przed pionowymi. Nawet na
    egzaminie mialem takie pytanie.